Inlägg från: lindalicious |Visa alla inlägg
  • lindalicious

Vägrar katt inne

Men säg åt din sambo "nej det blir inget katt då jag inte vill ha någon katt och dessutom är det djurplågeri om vi ska ha katt på dessa premisser plus att vår släkt inte kan komma hit". Du måste väl kunna säga ifrån till din egen sambo?! Ni är ju två som bor där. Man köper inte djur spontant för att ungar vill ha dom en vecka, det är familjemedlemmar, levande varelser med känslor. Vad tror du själv, känns det okej att släppa ut en kattunge på 12 veckor helt ensam? Som nyss tagits från mamman? Om du tycker det så är du en idiot. Om du däremot inte tycker det är okej så tycker jag att du sätter ner foten nu och säger till sambon att det inte blir någon katt förrän ALLA i familjen vill ha en OCH kan ta hand om ett litet liv på rätt sätt.

Fan folk verkar tro att husdjur är nån sorts rättighet som barn bara SKA HA. Det är ett liv som behöver kärlek och omvårdnad och rutiner. Det är ett ansvar och något man får massor med kärlek ifrån. Det är ingen rättighet att ha djur. Usch blir så upprörd. Stackars misse, lämna mammans trygga famn sen direkt ut och bli påkörd eller tagen av något djur. Fyfan djur som far illa är det värsta jag vet

Don't get mad, get even.
  • lindalicious

Men vadå "då skänker jag bort katten". Man skänker inte bort djur bara sådär, eller köper djur bara sådär. Djur är inga slit och släng prylar, det är levande kännande varelser, förstår du inte det? Som att katten ska få leva hos dig på nåder. Usch. Tycker din sambo är dum i huvudet som skaffar djur innan alla är beredda på ansvaret och VILL ha djur, och du med som inte säger ifrån och stoppar det.

Ja för jättemånga vill ju ha en katt som pissar överallt eller har andra problem. Vad händer då, jo avlivning. Ytterligare ett liv...

Don't get mad, get even.
Svar på tråden Vägrar katt inne