Vägrar katt inne
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
Nej katt vill jag inte ha, enbart för att hålla mössen borta isåfall. Jag har andra djur och dom tycker jag om, det är djur som jag vill ha.
Det tror jag verkligen inte! Men nu är det inte JAG som skaffat någon katt. De djuren vi har tas om hand exemplariskt.
Min syn på djur? Det är katter jag inte tycker om...
Det här blir ju bara värre och värre....du förstår väl att katten behöver mänsklig kontakt och omsorg varje dag. Risken är ju även oerhört stor att kattungen får stryk och blir bortmotad av dom äldre katterna. Hur kan han med gott samvete skaffa katt åt barnen och sen lämna den helt åt sitt öde varannan vecka?
Men varför får inte hunden vara inne även om ni inte är hemma?
Är du inte rädd att den ska hamna mitt i starkt solsken i denna värmen?
Att grannen kollar till den räcker inte.Saker kan hända snabbt.
Speciellt när det är så här varmt.
Så ytterligare bevis på att ni inte kan hålla djur enligt de regler och föreskifter som gäller. Ytterligare bevis på att ni inte är lämpliga som djurägare.
Tycker synd om katten. Du tror inte att den kommer att känna att den inte är välkommen den där första tiden den "tyvärr" kommer att bo inne? Det är visserligen ett plus i kanten att ni inser att det inte är okej att låta en kattunge flytta ut i stallet direkt. Men jag undrar verkligen hur lyckat det blir för den här lilla katten då den är så uttalat ovälkommen. Otrygga katter riskerar att utveckla beteenden utifrån detta, exempel på det är bl.a. urinmarkeringar på fel ställen. Något du själv skrivit att i så fall leder till att den skänks bort (förhoppningsvis till någon person som har gott om kärlek och tålamod för den).
Jag förstår egentligen inte vart du vill komma med den här tråden. Ingen som svarat verkar tycka att idén med kattunge i er familj är särskilt lysande, allra minst du själv. Likafullt så verkar du fast besluten att låta den här stackaren komma till er, trots att du enkelt skulle kunna förhindra det. För ärligt talat, är du bekymrad över att bli impopulär om du säger ifrån om katten nu, så undrar jag vad du tänker dig att blir resultatet om du skänker bort ett djur som barnen fäst sig vid.
Dags för dig att visa pondus och inte bara tramsa med på bekostnad av kattens välmående. Eftersom att du uttryckligen inte vill ha den i ditt liv -vilket i sig är helt okej- så kan du ju visa den goda smaken att låta den slippa flytta till er och istället låta den få chansen att bli 100%-igt önskad hos någon annan.
Här i princip varenda hundägare tolkat lagen fel då? För jag har inte sett en enda hundkoja med fönster. Isåfall är det större hundhus där hunden bor heltid så att säga.
Katten e hemma. Och barnen e medvetna om att de e deras ansvar när dom e här