• Sharper

Vägrar katt inne

18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!

• Svar på tråden Vägrar katt inne
  • Sharper
    Hejjk skrev 2018-05-29 21:40:15 följande:

Och det är djur.

Ja fast jag har ingen dålig syn på djur bara för att jag inte råkar älska alla djur?
  • molly50
    Sharper skrev 2018-05-29 18:18:11 följande:
    Jag åker ju inte direkt hem från jobbet för att se om katten kissat hemma? Läs mitt inlägg igen.

1. Bonusdottern är hemma först

2. Sambon och bonusson kommer hem sen

3. Jag och mina barn kommer hem sist.
    Och under de veckor som bonusbarnen inte är där?
    Carpe Diem
  • Sharper
    molly50 skrev 2018-05-30 09:52:37 följande:

Och under de veckor som bonusbarnen inte är där?

Då kommer i regel jag hem först och får ju ta det. Men återigen jag gör det som absolut måste göras (mat, vatten och torka isåfall) är det inte akut får sambon ta kattlådan när han kommer hem och även om katten behöver närhet och inte mina barn kan tillgodose den det. Tex myser jag ordentligt med vår hund först när min minsta på 2 år lagt sig. Finns liksom inte tid till det innan då det är mat som ska lagas, barnen är ute och leker, högst vanligt är min äldsta på 5 år hos grannen eller dom hos oss och då är det en 4-åring extra. Hönorna ska tittas till och periodvis även fåren (delat ansvar med en granne)
  • molly50
    Sharper skrev 2018-05-30 10:12:15 följande:
    Då kommer i regel jag hem först och får ju ta det. Men återigen jag gör det som absolut måste göras (mat, vatten och torka isåfall) är det inte akut får sambon ta kattlådan när han kommer hem och även om katten behöver närhet och inte mina barn kan tillgodose den det. Tex myser jag ordentligt med vår hund först när min minsta på 2 år lagt sig. Finns liksom inte tid till det innan då det är mat som ska lagas, barnen är ute och leker, högst vanligt är min äldsta på 5 år hos grannen eller dom hos oss och då är det en 4-åring extra. Hönorna ska tittas till och periodvis även fåren (delat ansvar med en granne)
    Allt hade kanske varit enklare om du satt ner foten till din sambo och sagt att du vägrar låta en katt komma in i ert hus.
    Det hade nog varit det bästa för katten också,som det låter.
    Den ska inte behöva leva hos någon "på nåder". Det låter ju hemskt!
    Carpe Diem
  • Sharper
    molly50 skrev 2018-05-30 10:34:59 följande:

Allt hade kanske varit enklare om du satt ner foten till din sambo och sagt att du vägrar låta en katt komma in i ert hus.

Det hade nog varit det bästa för katten också,som det låter.

Den ska inte behöva leva hos någon "på nåder". Det låter ju hemskt!

Då situationen pga hans exfru är som det är (kan inte gå in på mer) skulle göra det hela värre om jag sa nej nu när dom har blivit lovade katten. Tyvärr är det så. Hade situationen varit normal så hade de inte varit några problem att säga "Tyvärr men inte just nu" även om dom blivit lovade av min sambo. Jag gör det som måstes MEN mina barn kommer faktislt i första hand och för min del även de andra djuren då jag har hittat rutiner för mig som fungerar. Dom veckorna hans barn inte bor hos oss kan min sambo vara borta som mest 04.30-23 om det vill sig illa under sommarhalvåret i vissa fall 7 dagar i veckan. Det är liksom mycket jag måste planera och prioritera. När han har barnen är han borta 04.30-15 som längst + att hans dotter är hemma någon gång mellan 14-15 beroende på när skolan slutar.
  • molly50
    Sharper skrev 2018-05-30 10:46:21 följande:
    Då situationen pga hans exfru är som det är (kan inte gå in på mer) skulle göra det hela värre om jag sa nej nu när dom har blivit lovade katten. Tyvärr är det så. Hade situationen varit normal så hade de inte varit några problem att säga "Tyvärr men inte just nu" även om dom blivit lovade av min sambo. Jag gör det som måstes MEN mina barn kommer faktislt i första hand och för min del även de andra djuren då jag har hittat rutiner för mig som fungerar. Dom veckorna hans barn inte bor hos oss kan min sambo vara borta som mest 04.30-23 om det vill sig illa under sommarhalvåret i vissa fall 7 dagar i veckan. Det är liksom mycket jag måste planera och prioritera. När han har barnen är han borta 04.30-15 som längst + att hans dotter är hemma någon gång mellan 14-15 beroende på när skolan slutar.
    Jag förstår att du vill sätta dina barn i första hand.
    Men jag tycker det är fel om katten ska straffas för något hans exfru har gjort.
    Carpe Diem
  • Dexter dot com
    Sharper skrev 2018-05-30 10:46:21 följande:
    Men tycker verkligen din sambo att det här är en bra lösning för katten? Varannan vecka då hans barn inte är där och han själv är borta större delen av dygnet kommer ju katten vara helt ensam utan mänsklig kontakt ute ladugården.
  • Sharper
    Dexter dot com skrev 2018-05-31 20:04:54 följande:

Men tycker verkligen din sambo att det här är en bra lösning för katten? Varannan vecka då hans barn inte är där och han själv är borta större delen av dygnet kommer ju katten vara helt ensam utan mänsklig kontakt ute ladugården.

när den e tillräckligt stor för att vara ladugårdskatt ja. Sen springer där 2 katter redan flera gånger om dagen så helt ensam kommer den inte bli.
  • Tom Araya
    Sharper skrev 2018-05-31 20:20:30 följande:
    när den e tillräckligt stor för att vara ladugårdskatt ja. Sen springer där 2 katter redan flera gånger om dagen så helt ensam kommer den inte bli.
    Du svarade inte på vad sambon tycker om den lösning du föreslår.
  • Tom Araya
    Hejjk skrev 2018-05-29 21:27:04 följande:
    Det har jag svårt att tro med din syn på djur
    Lägg ner!

Att man inte vill ha precis alla sorters djur som husdjur säger väl inte ett skit om vad man tycker om djur generellt och i synnerhet inte om fallet är som TS där hon inte fått bestämma själv vilka husdjur hon ska ha i sitt hem.
Svar på tråden Vägrar katt inne