• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Sams
    LeyasMamma skrev 2018-09-12 13:42:47 följande:
    Va härligt att få lyssna på hjärtljud osv! :) jag får inte göra det förens i v25 så är ett par veckor kvar ;)

För mig har min mage inte synts direkt förens efter v 20 men denna gången upplever jag själv att de syns redan när jag står upp men inte när jag ligger. Misstänker att magmusklerna är så töjda efter 2 fulla graviditeter och dessa 2 sista graviditeter relativt tätt ????
    Liten 2018 skrev 2018-09-11 19:53:43 följande:

Tredje graviditeten med samma symtom. Blir inte bättre för varje gång har jag märkt. Helt sjukskriven från V 18 förra graviditet. Som du säger, tänka sig för underlättar. Kan liksom inte göra annat. Sista graviditeten vart det kryckor mot slutet. Hoppas kunna jobba 50% så länge det går. Men kroppen bestämmer ju detta åt mig. Inatt sov jag inge bra, ont att vända sig å vaknade då. Helt otroligt vad kroppen gör å ställer om. Blir ju bra sen när liten kommer.

Man brukar inte lyssna förrän vecka 25 här heller eftersom det kan vara svårt att höra men jag kommer resa bort i höst så jag missar en del besök därför tyckte bm att vi kunde lyssna igår
    Magen brukar väl synas tidigare när man redan har fått barn men jag tycker det är så många man läser om som fått lite mage tidigt trots att det är första och på släktingar har jag tyckt att det har kunnat anats väldigt tidigt. Annars är jag glad över att det inte syns än så jag själv kan välja vilka jag vill ska få reda på det.
  • LeyasMamma
    Sams skrev 2018-09-12 14:13:28 följande:

Man brukar inte lyssna förrän vecka 25 här heller eftersom det kan vara svårt att höra men jag kommer resa bort i höst så jag missar en del besök därför tyckte bm att vi kunde lyssna igår . 

Magen brukar väl synas tidigare när man redan har fått barn men jag tycker det är så många man läser om som fått lite mage tidigt trots att det är första och på släktingar har jag tyckt att det har kunnat anats väldigt tidigt. Annars är jag glad över att det inte syns än så jag själv kan välja vilka jag vill ska få reda på det.

Då förstår jag :)

Ja det är ju så olika hur man har livmodern och hur mycket det syns och när. Men tror absolut det är en fördel att få mage lite senare :)
  • lillatrollet85
    Sams skrev 2018-09-12 11:51:06 följande:

Känner samma som dig där. Februari är otroligt långt fram. Samtidigt tycker jag att tiden går alldeles för fort. Jag väntar på att få tid till RUL i början på oktober sen kommer jag ju inte få se en lille krabaten förrän den kommer ut. Vill ni vet kön? Jag har jättesvårt att bestämma mig. Är så nyfiken men vill samtidigt inte att andra ska veta så då är det lättare att jag själv inte vet, så jag inte försäger mig .

jag velar fram å tillbaka Ang kön... ena stunden vill jag veta... sen "nä varför"... men samtidigt har jag noll tålamod... men tar vi reda på könet.. så stannar de mellan oss.. men vi har 3 veckor på oss att fundera... 4 okt har jag RUL.. v21... 20+4... tycker de känns sent.. men men... den som väntar på något gott....försöker jag intala mig...
  • LeyasMamma
    lillatrollet85 skrev 2018-09-12 17:40:21 följande:

jag velar fram å tillbaka Ang kön... ena stunden vill jag veta... sen "nä varför"... men samtidigt har jag noll tålamod... men tar vi reda på könet.. så stannar de mellan oss.. men vi har 3 veckor på oss att fundera... 4 okt har jag RUL.. v21... 20+4... tycker de känns sent.. men men... den som väntar på något gott....försöker jag intala mig...

Förstår dig! Tycker jag har sent RUL i v20 (19+0). Tänker om de skulle vara något och man måste försöka fatta ett tuff beslut. Men vi har pratat mycket om hur vi ska göra innan om något skulle visa sig så man ändå är någorlunda säker i sitt beslut om de skulle vara så innan.
  • Emhy89

Fick visst nytt datum så jag ändrar i BF-listan. Nya datumet är i januari men jag räknar iskallt med att gå över tiden så jag stannar i den är gruppen ändå :)

28/1 - Emhy89, 3:e barnet  (pojke)

30/1 Crazzy, 2a barnet 

30/1 Mrsmalin, 1:a barnet

1/2 - Backenmii, 3e barnet 

2/2 - Sorkis, första barnet! 

2/2 - MR8692, första barnet 

3/2 - längtan så stor, tredje barnet 

5/2 - Gerbera79, andra barnet 

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet 

6/2 - Shutterbug, andra barnet

9/2 - Idahen, andra barnet 

15/2 - Farsta2014, tredje barnet

16/2 Corneliass, första barnet 

19/2 - Lillatrollet85, första barnet 

20/2 - LeyasMamma, tredje barnet

24/2 - Liten 2018, tredje barnet 

25/2 - BellaKH, första barnet

27/2 - Sams, första barnet 

28/2 - emma9090, första barnet

• Emhy89
    lillatrollet85 skrev 2018-09-12 17:40:21 följande:
    Jag kollade kön endast för att jag har så fruktansvärt dåligt tålamod och avskyr överraskningar :) Står inte ut med att inte veta, sen vad om det blev pojke eller flicka spelade ingen som helst roll. Mitt tålamod bara som är skandal =D

Hoppas tiden går fort till RUL nu då!
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2018-09-13 10:18:24 följande:
    Jag kollade kön endast för att jag har så fruktansvärt dåligt tålamod och avskyr överraskningar :) Står inte ut med att inte veta, sen vad om det blev pojke eller flicka spelade ingen som helst roll. Mitt tålamod bara som är skandal =D

Ja jag har oxå dåligt tålamod och skulle nog aldrig kunna hålla mig 5 månader till att inte få veta haha.. Har RUL idag 15.30 och förhoppningsvis så får vi reda på könet idag :) 
    Gravid med första barnet
  • lillatrollet85
    Corneliass skrev 2018-09-13 10:59:38 följande:

Ja jag har oxå dåligt tålamod och skulle nog aldrig kunna hålla mig 5 månader till att inte få veta haha.. Har RUL idag 15.30 och förhoppningsvis så får vi reda på könet idag :) 

Hur gick de???
    Emhy89 skrev 2018-09-13 10:18:24 följande:

skönt nån mer än jag har noll tålamod!!! ;)
    LeyasMamma skrev 2018-09-13 09:49:28 följande:

Förstår dig! Tycker jag har sent RUL i v20 (19+0). Tänker om de skulle vara något och man måste försöka fatta ett tuff beslut. Men vi har pratat mycket om hur vi ska göra innan om något skulle visa sig så man ändå är någorlunda säker i sitt beslut om de skulle vara så innan.

ja.. Vi får nog med börja prata om de... jobbigt men ett måste.. å lite förberedande..

har fler i min umgängeskrets som reagerat på att RUL är så sent... i min hemstad gör alla de i vecka 17-18...
  • Liten 2018
    Corneliass skrev 2018-09-13 10:59:38 följande:

Spännande, hur gick det?
  • LeyasMamma
    lillatrollet85 skrev 2018-09-13 16:44:49 följande:

Hur gick de???skönt nån mer än jag har noll tålamod!!! ;)ja.. Vi får nog med börja prata om de... jobbigt men ett måste.. å lite förberedande..

har fler i min umgängeskrets som reagerat på att RUL är så sent... i min hemstad gör alla de i vecka 17-18...

Här är det mellan v17-20 som är standard. Alltså v 18-21 som vi räknar då. Men ja, jag tycker det är aningen sent att få närmare v 20-21 ifall något skulle va på tok och man ska hinna göra tester osv för att kunna fatta beslut. Efter v 21+0 så räknas ju fostren som livsdugliga.

Tror det kan va klokt att i alla fall prata om hur man tänker om en sådan situation skulle uppstå.
Svar på tråden BF Februari 2019