• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Corneliass
    Emma9090 skrev 2018-09-23 18:51:03 följande:

Bara jag som börjar få stel mage? Väntar ju mitt första barn så har aldrig känt så här förut haha. Kan knappt röra mina magmuskler längre hahaha. Magen växer så det knakar. På onsdag får vi förhoppningsvis veta kön på RUL. Har även fått tider till föräldraträffar och en träff till förlossningen. Allt börjar närma sig nu känns det som. Så läskigt och häftigt :)

Träff på förlossningen? Är det typ som en rundvandring där dom berättar lite hur saker och ting går till? Och hur fick du en tid till det? Skulle oxå vilja det. 
    Gravid med första barnet
  • Gerbera79
    Lantisbarn skrev 2018-09-21 07:37:15 följande:

Hej vi va på RUL igår o plutten i magen mådde jätte bra allt såg fint ut. Men sen kollade vi moderkakan o då satt den lågt ner o för livmoderhalsöppningen, någon som haft liknande i tidigare graviditeter lr i denna graviditet. Va hände flyttade den sig ? Vad sa dom.. vi fick typ inte alls mkt information alls. Bara ska tillbaka v.32 o kolla igen.

Sitter moderkakan långt ner i framvägg så brukar den oftast flytta sig uppåt. Det är standard med ny kontroll i v 32. Min sitter långt ner i bakvägg och då är chansen mindre att den flyttar sig uppåt... jag ska på ny kontroll i v24
  • Liten 2018

Allt såg så bra ut på RUL idag. Beräknad BF den 23 februari kommer vår liten ut som med 99% säkerhet är en pojke. En pojke som troligen kommer heta Alwin

Så sött var att han ofta hade handen vid minnen och såg ut att suga på tummen :)

• Emma9090
    Corneliass skrev 2018-09-23 20:03:04 följande:

Träff på förlossningen? Är det typ som en rundvandring där dom berättar lite hur saker och ting går till? Och hur fick du en tid till det? Skulle oxå vilja det. 

Ja det kommer bli info om smärtlindring och salar osv. Hur allt funkar typ. Det var min barnmorska som fixat det. Vi som är gravida i samhället samlas och går dit i en grupp.
  • Corneliass
    Emma9090 skrev 2018-09-24 14:00:25 följande:
    Ja det kommer bli info om smärtlindring och salar osv. Hur allt funkar typ. Det var min barnmorska som fixat det. Vi som är gravida i samhället samlas och går dit i en grupp.
    Okej, det kanske är någonting att kolla upp då. Skulle kännas bra! Tack :) 
    Gravid med första barnet
  • LeyasMamma

Imorgon är det dax för rul, måste erkänna att jag är lite nervös inför det, som alltid. Har ju än så länge inte känt några sparkar eller rörelser så tankarna spökar ju lite med en och man svävar iväg till om det faktiskt är något levande där inne. Tycker ju även att min livmoder ligger väldigt högt upp (ovanför naveln) så oron om 2 finns ju där med :D visst är man konstig ibland?

• Liten 2018
    LeyasMamma skrev 2018-09-25 18:10:15 följande:

Imorgon är det dax för rul, måste erkänna att jag är lite nervös inför det, som alltid. Har ju än så länge inte känt några sparkar eller rörelser så tankarna spökar ju lite med en och man svävar iväg till om det faktiskt är något levande där inne. Tycker ju även att min livmoder ligger väldigt högt upp (ovanför naveln) så oron om 2 finns ju där med :D visst är man konstig ibland?

Kommer säkert gå så bra. Lycka till
  • LeyasMamma
    Liten 2018 skrev 2018-09-25 21:42:19 följande:

Kommer säkert gå så bra. Lycka till

Tack! De får vi väl hoppas:) men man är alltid lite orolig inför ultraljud och då är detta ändå mitt 3e barn :D
  • Farsta2014
    LeyasMamma skrev 2018-09-25 18:10:15 följande:

Hoppas det gick bra idag!
  • Farsta2014
    Farsta2014 skrev 2018-09-26 00:18:52 följande:

Hoppas det gick bra idag!

Aha, klockan har passerat midnatt! Imorgon är idag!! Hoppas det går bra idag LeyasMamma!
Svar på tråden BF Februari 2019