• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Farsta2014
    Liten 2018 skrev 2018-09-24 13:24:40 följande:

Allt såg så bra ut på RUL idag. Beräknad BF den 23 februari kommer vår liten ut som med 99% säkerhet är en pojke. En pojke som troligen kommer heta Alwin

Så sött var att han ofta hade handen vid minnen och såg ut att suga på tummen :)

Kul och skönt att allt såg fint ut! Kul att ni har namnet klart också. Vi har sagt att vi ska göra en lista denna gång och bestämma när han kommer ut. Får se om det blir så. Med tjejerna hade vi namnen klara runt v 30-32.
  • stor grön drake
    LeyasMamma skrev 2018-09-25 18:10:15 följande:

Imorgon är det dax för rul, måste erkänna att jag är lite nervös inför det, som alltid. Har ju än så länge inte känt några sparkar eller rörelser så tankarna spökar ju lite med en och man svävar iväg till om det faktiskt är något levande där inne. Tycker ju även att min livmoder ligger väldigt högt upp (ovanför naveln) så oron om 2 finns ju där med :D visst är man konstig ibland?

Min blev också hög fort, men senaste månaden har den i stort sett bara växt åt sidorna
  • lillatrollet85
    LeyasMamma skrev 2018-09-25 18:10:15 följande:

Imorgon är det dax för rul, måste erkänna att jag är lite nervös inför det, som alltid. Har ju än så länge inte känt några sparkar eller rörelser så tankarna spökar ju lite med en och man svävar iväg till om det faktiskt är något levande där inne. Tycker ju även att min livmoder ligger väldigt högt upp (ovanför naveln) så oron om 2 finns ju där med :D visst är man konstig ibland?

Lycka till idag!!! Uppdatera gärna sen om du vill <3

Ja har mitt nästa torsdag... De senaste veckorna har lixom segat sig fram.. Vill ju veta å se NU... ;)

Någon som tecknat gravidförsäkring?
  • Challe2018

Hej alla!

Vi var på RUL för två veckor sedan, MAGISKT! Eftersom vi valde att inte göra KUB var det många veckor sedan vi såg det pickande hjärtat och rrrrackarns vad långt hon kommit där inne! Vi valde att ta reda på kön och det är en liten tjej;)

Questione, jag har haft fruktansvärd huvudvärk sedan v.14, är nu i v.22. Ont varje dag men det kulminerar vissa dagar och nätter. Äter järnrabletter och varierad kost. Alvedon hjälper inte, endast sömn, vilket frustrerar mig då jag älskar mitt jobb vilket kräver min fulla vakenhet och, snabbtänkthet och energi. Någon som har samma huvudvärk? Tips och råd?

Tack på förhand!!!

• LeyasMamma

Vad ni är söta! Allt gick bra och vi fick se en liten vilda där inne :) kommer bli triss i tjejer för vår del, vi hade ju lite hoppats på en pojk men lika glada för en frisk och pigg tjej till :) nu är bara problemet namn då vi verkligen hade hittat killnamn som vi gillade, men inte ett enda förslag på tjejnamn. Våra tjejer som vi har heter Leya och Saga.

Challe2018 skrev 2018-09-26 13:38:29 följande:

Hej alla!

Vi var på RUL för två veckor sedan, MAGISKT! Eftersom vi valde att inte göra KUB var det många veckor sedan vi såg det pickande hjärtat och rrrrackarns vad långt hon kommit där inne! Vi valde att ta reda på kön och det är en liten tjej;)

Questione, jag har haft fruktansvärd huvudvärk sedan v.14, är nu i v.22. Ont varje dag men det kulminerar vissa dagar och nätter. Äter järnrabletter och varierad kost. Alvedon hjälper inte, endast sömn, vilket frustrerar mig då jag älskar mitt jobb vilket kräver min fulla vakenhet och, snabbtänkthet och energi. Någon som har samma huvudvärk? Tips och råd?

Tack på förhand!!!

Har tyvärr inga tips, men ville bara säga att jag också haft konstant huvudvärk i 4a veckor! Skitjobbigt! Har aldrig haft de med dom andra. Va inne och kollade blodtryck och järn men det låg bra.

Grattis till tösen förresten :)
  • Farsta2014
    Challe2018 skrev 2018-09-26 13:38:29 följande:

Hej alla!

Tack på förhand!!!

Jag hade ont i huvet i ca 4 veckor men det har försvunnit som tur är. Tyckte det blev värre om jag drack dåligt med vatten samt sov dåligt. Har tyvärr inga direkta tips förutom att testa att dricka mera vatten.
  • stor grön drake

Jag har migrän som kommer i skov och det enda som hjälper är migränmedicin. Sen kan det hjälpa att få i sig tillräckligt med vätska, nack/axelmassage.

Kollade min gravidapp just. Jag är i v.22 och i 6:e månaden.... vart tog tiden vägen? Nu om något händer är det ju BB man ringer...

• Corneliass
    stor grön drake skrev 2018-09-27 11:26:00 följande:

Jag har migrän som kommer i skov och det enda som hjälper är migränmedicin. Sen kan det hjälpa att få i sig tillräckligt med vätska, nack/axelmassage.

Kollade min gravidapp just. Jag är i v.22 och i 6:e månaden.... vart tog tiden vägen? Nu om något händer är det ju BB man ringer...

Tiden går så fort! Jag är i vecka 20 nu, känns som att det var typ förra veckan som jag plussade.. Jag tycker dock att det är väldigt roligt att tiden går fort :) Det är väl sen i slutet som det känns som att tiden går vääldigt sakta.. 
    Gravid med första barnet
  • Liten 2018

Vecka 19 nu å håller med, tiden går snabbt. Jobbar halvtid pga foglossning och fick idag gå hem efter 2,5h så det blir till å känna tiden som kvar :'( Men värt allt för att få se vår liten i februari :)

• AK78
    LeyasMamma skrev 2018-09-26 20:04:22 följande:

Vad ni är söta! Allt gick bra och vi fick se en liten vilda där inne :) kommer bli triss i tjejer för vår del, vi hade ju lite hoppats på en pojk men lika glada för en frisk och pigg tjej till :) nu är bara problemet namn då vi verkligen hade hittat killnamn som vi gillade, men inte ett enda förslag på tjejnamn. Våra tjejer som vi har heter Leya och Saga.

Har tyvärr inga tips, men ville bara säga att jag också haft konstant huvudvärk i 4a veckor! Skitjobbigt! Har aldrig haft de med dom andra. Va inne och kollade blodtryck och järn men det låg bra.

Grattis till tösen förresten :)

Härligt!

Jag har tre killar och har inte kollat könet men har svårt att tänka mig något annat än en kille till.. haha.. blir spännande att se. Jättesvårt med namn tycker jag! Ebba eller Ella skulle vara fint till Leya och Saga. Nike har jag som tjejnamn tror jag.. men inget killnamn!
Svar på tråden BF Februari 2019