BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Åååh så roligt! Har du en känsla av vad det kan vara då?
Vi har redan bestämt, han ska heta Arthur :)
Var till läkaren idag, stod inte ut med foglossningen längre. Har varit till sjukgymnasten fått TNS och övningar. Går med fogbälte å sitter på en sittkil på jobbet. Alternera stå med matta och sitta men nä, de är olidligt å vara igång minst 8h på jobbet. Så, det blev sjukskrivning 50% till BF. Han ville mer men jag vill ju inte bara vara hemma. Ska försöka hålla ut ett tag till. Hoppas ni andra klarar er
Jag har börjat få ganska rejäl molvärk som kommer lite då och då, vet inte om det är sammandragningar eller växtvärk då det är första barnet. Däremot såg bm redan vid KUB att jag hade sammandragning var då i v. 11+, nu är jag i v. 15+.
Hur känns sammandragningar? Är mitt första barn så allt är helt nytt för mig :)
Någon mer än jag som har sammandragningar redan? Är i v16+5 nu.
Jag har lite då och då :( Går in i v 20 idag. Har haft en jättejobbig graviditet med blödningar, illamående, krångel med sköldkörteln och nu lågt sittande moderkaka. Försöker tänka positivt, jag är ju så lycklig över vårt lilla mirakel i magen, men oron äter upp mig...
Magen drar liksom ihop sig och blir hård i några sekunder.
Var till läkaren idag, stod inte ut med foglossningen längre. Har varit till sjukgymnasten fått TNS och övningar. Går med fogbälte å sitter på en sittkil på jobbet. Alternera stå med matta och sitta men nä, de är olidligt å vara igång minst 8h på jobbet. Så, det blev sjukskrivning 50% till BF. Han ville mer men jag vill ju inte bara vara hemma. Ska försöka hålla ut ett tag till. Hoppas ni andra klarar er
Hur känns sammandragningar? Är mitt första barn så allt är helt nytt för mig :)
Detta med foglossning är inte nådigt när man väl för problem, jag har som tur är bara haft lättare foglossning mina graviditeter, men bälte hjälpte mig mycket. Och att tänka mig mycket för hur jag rör mig, inte ta för långa steg, dubbelgrepps upp i trappan osv. Har just nu mest ont i främre fogen men känner av dom bakre på kvällen.
Hej!
Nu var det ett tag sen jag tittade in i tråden, det ser ut att ha tillkommit en hel del graviditeter :) Vad kul!
Nu är jag i v17 och vi har RUL inbokat om två veckor den 28/9 - så spännande att få se den lilla tjejen igen! Men jag tycker fortfarande februari känns oändligt långt borta... Hur känner ni?
30/1 Crazzy, 2a barnet
30/1 Mrsmalin, 1:a barnet
1/2 - Backenmii, 3e barnet
2/2 - Emhy89, 3:e barnet
2/2 - Sorkis, första barnet!
2/2 - MR8692, första barnet
3/2 - längtan så stor, tredje barnet
5/2 - Gerbera79, andra barnet
6/2 - Stor grön drake, tredje barnet
9/2 - Idahen, andra barnet
15/2 - Farsta2014, tredje barnet
16/2 Corneliass, första barnet
19/2 - Lillatrollet85, första barnet
20/2 - LeyasMamma, tredje barnet
24/2 - Liten 2018, tredje barnet
25/2 - BellaKH, första barnet
27/2 - Sams, första barnet
28/2 - emma9090, första barnet
30/1 Crazzy, 2a barnet
30/1 Mrsmalin, 1:a barnet
1/2 - Backenmii, 3e barnet
2/2 - Emhy89, 3:e barnet
2/2 - Sorkis, första barnet!
2/2 - MR8692, första barnet
3/2 - längtan så stor, tredje barnet
5/2 - Gerbera79, andra barnet
6/2 - Stor grön drake, tredje barnet
6/2 - Shutterbug, andra barnet
9/2 - Idahen, andra barnet
15/2 - Farsta2014, tredje barnet
16/2 Corneliass, första barnet
19/2 - Lillatrollet85, första barnet
20/2 - LeyasMamma, tredje barnet
24/2 - Liten 2018, tredje barnet
25/2 - BellaKH, första barnet
27/2 - Sams, första barnet
28/2 - emma9090, första barnet
Hej!
Nu var det ett tag sen jag tittade in i tråden, det ser ut att ha tillkommit en hel del graviditeter :) Vad kul!
Nu är jag i v17 och vi har RUL inbokat om två veckor den 28/9 - så spännande att få se den lilla tjejen igen! Men jag tycker fortfarande februari känns oändligt långt borta... Hur känner ni?
Förmodligen är det en kombination av de båda jag känner. I nuläget känns det som att det kan vara en del växtvärk jag har. Har ingen synlig mage än så det är på tiden att den börjar växa lite snart . Känner att det ofta kommer när jag är stressad eller strax efter när jag har fått möjlighet att vila en stund.
Fick lyssna på hjärtljuden idag för första gången så det känns ändå som att allt är som det ska där inne. Även alla mina blodvärden ser bra ut och i nuläget har jag inga krämpor så jag känner verkligen att jag har en lätt graviditet
Tredje graviditeten med samma symtom. Blir inte bättre för varje gång har jag märkt. Helt sjukskriven från V 18 förra graviditet. Som du säger, tänka sig för underlättar. Kan liksom inte göra annat. Sista graviditeten vart det kryckor mot slutet. Hoppas kunna jobba 50% så länge det går. Men kroppen bestämmer ju detta åt mig. Inatt sov jag inge bra, ont att vända sig å vaknade då. Helt otroligt vad kroppen gör å ställer om. Blir ju bra sen när liten kommer.