• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • LeyasMamma
    Farsta2014 skrev 2018-09-10 22:08:08 följande:

Vad roligt att det är så många som är på tredje barnet. Det är några omkring oss som kommenterat att vi ska få vårt TREDJE barn. Vågat, var det planerat mm. Det kan vara ett stortstadsfenomen kanske. Alla bor så trångt här så det kanske är svårt att få plats med fler än två barn. Eller är det något annat? Är det numera norm med två barn? 99% av alla vi känner har stannat vid två så vi känner oss lite ovanliga....

Tror att många stannar vid 2 då det mesta är anpassat för 2 barn, så som antal rum i hus (för det mesta), bil, familjebiljetter osv. Det är ju mamma, pappa och 2 barn som en ?kärnfamilj? består utav :)

I vårt fall så har jag en stor tjej sedan innan detta förhållande och hon är född -10, sedan har jag en till tjej med min nuvarande man som är född -17, så nu hoppas vi på en pojk då detta blir sista gången. Vi blir såklart glada för en tjej med men en kille vore kul. Jag trivs inte alls med att vara gravid och har aldrig gjort så ska bli skönt när vi är klara, lite därför vi valde att skaffa tätt mellan de 2 sista med så jag inte hinner bygga upp ett allt för stort ?bävande? inför en ny graviditet med, nu bär vi ändå är inne i svängen:)

Någon mer än jag som har sammandragningar redan? Är i v16+5 nu.
  • Sams
    LeyasMamma skrev 2018-09-10 22:50:12 följande:
    Tror att många stannar vid 2 då det mesta är anpassat för 2 barn, så som antal rum i hus (för det mesta), bil, familjebiljetter osv. Det är ju mamma, pappa och 2 barn som en ?kärnfamilj? består utav :)

I vårt fall så har jag en stor tjej sedan innan detta förhållande och hon är född -10, sedan har jag en till tjej med min nuvarande man som är född -17, så nu hoppas vi på en pojk då detta blir sista gången. Vi blir såklart glada för en tjej med men en kille vore kul. Jag trivs inte alls med att vara gravid och har aldrig gjort så ska bli skönt när vi är klara, lite därför vi valde att skaffa tätt mellan de 2 sista med så jag inte hinner bygga upp ett allt för stort ?bävande? inför en ny graviditet med, nu bär vi ändå är inne i svängen:)

Jag har börjat få ganska rejäl molvärk som kommer lite då och då, vet inte om det är sammandragningar eller växtvärk då det är första barnet. Däremot såg bm redan vid KUB att jag hade sammandragning var då i v. 11+, nu är jag i v. 15+.
  • Corneliass
    LeyasMamma skrev 2018-09-10 22:50:12 följande:

Hur känns sammandragningar? Är mitt första barn så allt är helt nytt för mig :) 
    Gravid med första barnet
  • Gerbera79

Jag har lite då och då :( Går in i v 20 idag. Har haft en jättejobbig graviditet med blödningar, illamående, krångel med sköldkörteln och nu lågt sittande moderkaka. Försöker tänka positivt, jag är ju så lycklig över vårt lilla mirakel i magen, men oron äter upp mig...

• Gerbera79

[/quote]

Corneliass skrev 2018-09-11 06:31:41 följande:

Hur känns sammandragningar? Är mitt första barn så allt är helt nytt för mig :) 

Magen drar liksom ihop sig och blir hård i några sekunder.
  • Liten 2018
    Gerbera79 skrev 2018-09-11 08:38:51 följande:

Magen drar liksom ihop sig och blir hård i några sekunder.[/quote]

Mitt tredje å jag kan få som kramp långt ner ibland, V 17 nu. Gör ont å obehagligt innan det sen släpper. Livmodern som tränar sig. Bara det inte blöder eller blir regelbundet så är jag lugn. Men tar det absolut lugnt när det händer.
  • Emhy89

Idag var vi på RUL och fick veta att det är en liten pojke i magen! Så himla mysigt <3

• Liten 2018
    Emhy89 skrev 2018-09-11 13:12:22 följande:

Idag var vi på RUL och fick veta att det är en liten pojke i magen! Så himla mysigt <3

Grattis! Vi har vårt om ca 2 veckor. Längtar tills vi får veta, blir ännu mer en lite person därinne då. Har ni namnförslag klara?
  • Emhy89
    Liten 2018 skrev 2018-09-11 13:17:42 följande:
    Grattis! Vi har vårt om ca 2 veckor. Längtar tills vi får veta, blir ännu mer en lite person därinne då. Har ni namnförslag klara?
    Åååh så roligt! Har du en känsla av vad det kan vara då?

Vi har redan bestämt, han ska heta Arthur :)
  • stor grön drake
    Gerbera79 skrev 2018-09-11 08:35:50 följande:

Jag har lite då och då :( Går in i v 20 idag. Har haft en jättejobbig graviditet med blödningar, illamående, krångel med sköldkörteln och nu lågt sittande moderkaka. Försöker tänka positivt, jag är ju så lycklig över vårt lilla mirakel i magen, men oron äter upp mig...

Jag har just konstaterat att det ont jag haft igår och idag nog är sammandragningar. I övrigt är det mesta bra med mig, hade mycket blödningar och illamående förra gången, slutade runt v.24
Svar på tråden BF Februari 2019