• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Anonym (35-åringen)
    Liten 2018 skrev 2018-08-30 13:49:20 följande:

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

Japp, sedan v.12. Kände tidigt med de andra två också.

Imorgon är det RUL för min del ska bli spännande att se.
  • Lovsan

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

Gick in i vecka 17 idag och har under någon vecka känt att det är något som bubblar långt ner i magen, jättesvårt att säga om det är tarmarna eller inte. Men har nog aldrig känt såhär förut. Känns ibland och bara när jag ligger ner stilla. Har tänkt att det säkert kan dröja till v 20 innan man börjar känna rörelser, så jag har heller inte känt efter och då inbillat mig. Något är det :)
  • Liten 2018

Är det första kan de ju dröja innan man känner/förstår känslan. Tredje för mig å livmodern ligger bakåt vilket underlättar å känna lite. Men de är så mysigt

• Liten 2018
    Anonym (35-åringen) skrev 2018-08-30 15:19:54 följande:

Japp, sedan v.12. Kände tidigt med de andra två också.

Imorgon är det RUL för min del ska bli spännande att se.

Spännande med RUL, får ni veta kön om ni vill?
  • Anonym (35-åringen)
    Liten 2018 skrev 2018-08-30 19:25:25 följande:

Spännande med RUL, får ni veta kön om ni vill?

Jag tror det, men är inte säker. Jag tror inte att vi kommer be dem att leta, har bara 30 minuters tid pga att en maskin är trasig och det ska vara samtal innan undersökningen också. Så de försöker klämma in så många som möjligt och det förstår jag absolut. För oss är könet oviktigt och kan lika gärna få vara en överraskning i februari, det blir ju roligare att gissa då
  • Anonym (Grapefrukten)

Hej! Bf slutet av feb. Född-76. Andra barnet. Första född -09. Bor utanför Gbg. Redan nervös inför förlossningen pga traumatisk sådan med första barnet. Någon mer i liknande situation?

• Anonym (35-åringen)
    Anonym (Grapefrukten) skrev 2018-08-30 23:41:13 följande:

Hej! Bf slutet av feb. Född-76. Andra barnet. Första född -09. Bor utanför Gbg. Redan nervös inför förlossningen pga traumatisk sådan med första barnet. Någon mer i liknande situation?

Min äldsta är också född -09

Jag fick även vara februari -17 och då var jag ganska nervös inför förlossningen då första gick väldigt väldigt snabbt och sonen mådde så dåligt så vi hade rummet fullt av vårdpersonal när han kom ut, de förberedde sig på att dra ut honom. Jag tyckte att det hjälpte mycket att prata med min BM, är så glad att jag fått samma fantastiska även denna gång. Hon mötte mig med ett stort leende vid första besöket och sa att hon hade blivit så glad att se mitt namn på listan och sett fram emot min tid. Kanske hon säger så till alla återvänder, men jag kände mig så omhuldad och trygg genast.
  • anny1

Har så smått börjat känna små rörelser i livmodern. Inte varje dag men ändå Precis gått in i v 17 (andra barnet), min livmoder ligger tydligen bakåt i kroppen vilket en läkare sa skulle kunna bidra till att man känner senare.
  • Anonym (Grapefrukten)
    Anonym (35-åringen) skrev 2018-08-31 05:22:20 följande:

Min äldsta är också född -09

Jag fick även vara februari -17 och då var jag ganska nervös inför förlossningen då första gick väldigt väldigt snabbt och sonen mådde så dåligt så vi hade rummet fullt av vårdpersonal när han kom ut, de förberedde sig på att dra ut honom. Jag tyckte att det hjälpte mycket att prata med min BM, är så glad att jag fått samma fantastiska även denna gång. Hon mötte mig med ett stort leende vid första besöket och sa att hon hade blivit så glad att se mitt namn på listan och sett fram emot min tid. Kanske hon säger så till alla återvänder, men jag kände mig så omhuldad och trygg genast.

Aha kul attdu också har barn fött -09 och ska ha nu i feb! Ja, jag ska försöka prata med någon bm. Känner att jag behöver mer kunskap. Så mycket katastroftankar grundade i okunskap.
  • Anonym (35-åringen)
    Anonym (Grapefrukten) skrev 2018-08-31 09:18:58 följande:

Aha kul attdu också har barn fött -09 och ska ha nu i feb! Ja, jag ska försöka prata med någon bm. Känner att jag behöver mer kunskap. Så mycket katastroftankar grundade i okunskap.

Jag begärde ut mina journaler från första för att ha som diskussionsunderlag och min bm förklarade en del grejer som jag inte hade vetat om (eller uppfattat/kom ihåg) och det var ett bra verktyg.
Svar på tråden BF Februari 2019