• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Emma9090
    Liten 2018 skrev 2018-08-21 19:24:11 följande:
    Gravkläder är himmelriket nu :)

Jag har känt av foglossning lite redan i V7. Haft mycket besvär 2 tidigare graviditet så jag är i riskzonen tyvärr (sjukskrivningar tidigt). I söndags smällde jag nästan av så ont de gjorde i ryggen. Ryggslutet å höger höft. Tips foglossningsbälte är bra. Själv ska jag till sjukgymnast nästa vecka, hitta övningar för att inte få så ont, förhoppningsvis. Är v 15 nästa vecka.

Så det kan komma tidigt, för mig nästan samma som pluset på stickan tyvärr.

Hoppas du klarar dig!
    Men vad sjukt!!
    Ska verkligen titta på ett sådant bälte om det inte går över. Har samma som dig, långt ner i ryggslutet och vänster höft som bara låser sig. Jag jobbar som undersköterska så ont i ryggen är inte bra för mig haha. Tack för tipset :)
  • BellaKH
    Emma9090 skrev 2018-08-21 18:23:59 följande:

Mammatights och byxor är inköpta och används trots att de är liiite för stora än haha. Det är plågsamt att försöka ha andra kläder, typ jeans. 

Hur har ni det med gravidbesvär där ute? Mår ni illa fortfarande? Jag tror jag har börjat få foglossning - REDAN - liksom?!? Och ibland låser sig min höft. Så knäppt att gå igenom alla dessa besvär så tidigt i graviditeten haha. Om tre dagar är det dags för KUB-testet och jag längtar så <3

Haha, jag köpte mammamjukisbyxor nu i helgen, sååå sköna! Men liiiite stora än ;) men det är så obehagligt med sånt som sitter för tight runt magen. Jag har varit himla trött, särskilt på em och kvällar. Men det börjar bli bättre, lite från dag till dag, men inte konstant nu iaf. Imorgon är jag i 13+3, vilket blir mitten på v14, så jag ska berätta för resten av min avdelning på jobbet :) lite pirrigt, men kul!
  • BellaKH

Hej!

Finns det en sluten mammagrupp på Facebook för Göteborg med omnejd? Eller hur var det? :)

• lillatrollet85

Mammatights och byxor är inköpta och används trots att de är liiite för stora än haha. Det är plågsamt att försöka ha andra kläder, typ jeans. 

Hur har ni det med gravidbesvär där ute? Mår ni illa fortfarande? Jag tror jag har börjat få foglossning - REDAN - liksom?!? Och ibland låser sig min höft. Så knäppt att gå igenom alla dessa besvär så tidigt i graviditeten haha. Om tre dagar är det dags för KUB-testet och jag längtar så <3

ett par mjuka mammajeans å ett par shorts... Love it... å bh... jises... ska dom verkligen bli större?! ;)

dock problem å hitta bra trosor... Alla börjar ju så fint klämma åt i resårkanten... kan ni tipsa om nåt??

14+0 idag så vecka 15... mått katastrof hela vecka 14... blev sjukskriven nu 2 veckor då jag får sånna kallsvettningar så jag näst intill svimmar.. de bara svartnar för ögonen... läskigt.. hoppas de bara är nån omställning i kroppen...

förutom de så är de ständigt näsblod.. men ja e näsblodsbarn så ja e van.. helt fantastiskt hur magen nu har börjat forma till sig... å inte bara degig... gick på bara 2-3 dagar ju...

har inte mitt UL förrän 4 okt.. känns jättelångt dit... v21... tycker de känns lite sent.. men men... får väl härda ut...
  • Jojjans

Förut var jag illamående om jag inte åt, blev jag bara lite hungrig kom svimningskänslor och illamående. Nu mår jag istället illa när jag ätit, och tappar matlusten mer och mer. Vill bara ha frukt och färska svenska tomater, juice, saft. Friska sötsyrliga smaker.

Har inte haft någon molvärk innan men nu börjar växtvärken komma mer och mer. Och nån lite ilande känsla i magen. Påminner om känslan när man petar i naveln fast svagare. Kan det vara rörelser?

Brösten har börjar växa igen och magen syns svagt, men har ändå inte gått upp något i vikt. Märkligt!

Har också börjat få huvudvärk som alvedon inte biter på...någon annan som kanske har några tips?

Hur är det för er andra? Är symptomen annorlunda?
  • Anonym (Virrevera)

BF 24/2 - Första barnet

• Liten 2018
    Jojjans skrev 2018-08-22 13:26:45 följande:

Förut var jag illamående om jag inte åt, blev jag bara lite hungrig kom svimningskänslor och illamående. Nu mår jag istället illa när jag ätit, och tappar matlusten mer och mer. Vill bara ha frukt och färska svenska tomater, juice, saft. Friska sötsyrliga smaker.

Har inte haft någon molvärk innan men nu börjar växtvärken komma mer och mer. Och nån lite ilande känsla i magen. Påminner om känslan när man petar i naveln fast svagare. Kan det vara rörelser?

Brösten har börjar växa igen och magen syns svagt, men har ändå inte gått upp något i vikt. Märkligt!

Har också börjat få huvudvärk som alvedon inte biter på...någon annan som kanske har några tips?

Hur är det för er andra? Är symptomen annorlunda?

Ganska lika här. Magen putar mer denna vecka. Chefen som fick veta förra vecka sa, växer snabbt ;)

Haft molvärk denna vecka så det växer väl på där inne :)

Illamående har lagt sig, phuuu magen fortfarande bökig med luft å står still. Trött som bara den fortfarande. Somnar ofta mellan 20 och 21 hahaha. Annars har 2 dagar varit lite dryg med foglossning tyvärr.

Nån som känt av liten därinne än? Kan ju kännas tidigare när man varit gravid tidigare.
  • Liten 2018
    Anonym (Virrevera) skrev 2018-08-22 18:51:24 följande:

BF 24/2 - Första barnet

Då ligger vi nära 23/2 eller om de var 24/2 men vårt tredje barnet.
  • Liten 2018

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

• Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-08-30 13:49:20 följande:

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

Nope, inte än. Kan dock bero på att detta är min första graviditet, är i vecka 16. 
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019