Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

Sams skrev 2018-09-14 09:58:42 följande:
    Kul med överraskningar. Jag tänker att det gick så lång tid från att vi hade sex till min äl så det känns mest troligt att det är flickorna som överlevt. Men det får bli vad det blir. De flesta i min närhet har fått flickor så det skulle vara kul att få en pojke som omväxling.
    Ja det var faktiskt lite roligt. Men kön för mig spelar ju ingen roll, absolut inte. Det var bara ett plus att få veta :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Lovsan skrev 2018-09-15 13:30:36 följande:

Är nu i vecka 19 och ska på RUL nästa vecka! Vi har fått reda på vid NIPT-test att vi väntar en flicka. Men jag har knappt någon mage alls ännu, väldigt liten och ingen skulle kunna ana att jag är gravid. Har bakåtlutande livmoder, det påverkar ju en del. Har bara gått upp 2 kg hittills, men mer blir det säkert framöver. Är smal i övrigt så föreställde mig att magen skulle synas tydligt nu, men icke!

Känner henne röra sig mycket och igår kunde maken känna sparkarna på magen för första ggn, hon fick in ett par riktiga karatekickar^^. Väldigt märklig men mysig känsla, första barnet för min del :)

Gud vad mysigt! :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Carro1992 skrev 2018-09-18 19:56:16 följande:
    Jag går till barnmorskorna på vårdcentralen på gibraltargatan i Göteborg! Jag är väldigt nöjd med dom :) aldrig bokats om nån tid, fick tider bokat från v.10 och fram till v.25, dom har hjälpt mig med prover om jag haft vattkoppor (går på jobbet) och jag har fått träffa läkare (pga tarmsjukdom) och fått remiss för tillväxtultraljud i v.30 pga min sjukdom osv. Vart går du?
    Hej! Får jag fråga dig vad du har för tarmsjukdom? Har oxå det men har inte hört någonting om TUL. :) Hur gick du till väga för att få en tid till TUL?
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Farsta2014 skrev 2018-09-19 20:03:38 följande:

Var på RUL idag och allting såg fint ut. Vi väntar en pojke vilket känns lite kul då vi har två tjejer. Gick direkt och handlade några blåa pyjamasar... Jag räknar också ner tills halva tiden gått, några dagar kvar nu... Mår ganska bra och känner bebben röra sig mer och mer nu för varje dag som går...

Grattis till er pojke och vad mysigt att du känner honom mer och mer nu! :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Shutterbug skrev 2018-09-20 22:00:01 följande:

Jag vill kika in här oftare men glömmer lätt bort det... om det går bra så hoppar jag gärna in i fb-gruppen då jag håller mig mer aktiv där :) Vi var på RUL i måndags och det var så sjukt pirrigt. Dock hade vi en riktigt sur tant med väldigt dålig dag så vi fick inga bilder utskrivna att ta med oss hem, däremot fick vi ta bilder själva med mobilkameran... så nått litet minne fick man ändå med sig. Men surtanten skulle inte få förstöra min dag för vi fick reda på att vi väntar en till pojke :D 

Nej vad tråkigt med en sån BM! Men roligt att ni ändå fick veta kön som du ville. Grattis :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Emma9090 skrev 2018-09-23 18:51:03 följande:

Bara jag som börjar få stel mage? Väntar ju mitt första barn så har aldrig känt så här förut haha. Kan knappt röra mina magmuskler längre hahaha. Magen växer så det knakar. På onsdag får vi förhoppningsvis veta kön på RUL. Har även fått tider till föräldraträffar och en träff till förlossningen. Allt börjar närma sig nu känns det som. Så läskigt och häftigt :)

Träff på förlossningen? Är det typ som en rundvandring där dom berättar lite hur saker och ting går till? Och hur fick du en tid till det? Skulle oxå vilja det. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Emma9090 skrev 2018-09-24 14:00:25 följande:
    Ja det kommer bli info om smärtlindring och salar osv. Hur allt funkar typ. Det var min barnmorska som fixat det. Vi som är gravida i samhället samlas och går dit i en grupp.
    Okej, det kanske är någonting att kolla upp då. Skulle kännas bra! Tack :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    stor grön drake skrev 2018-09-27 11:26:00 följande:

Jag har migrän som kommer i skov och det enda som hjälper är migränmedicin. Sen kan det hjälpa att få i sig tillräckligt med vätska, nack/axelmassage.

Kollade min gravidapp just. Jag är i v.22 och i 6:e månaden.... vart tog tiden vägen? Nu om något händer är det ju BB man ringer...

Tiden går så fort! Jag är i vecka 20 nu, känns som att det var typ förra veckan som jag plussade.. Jag tycker dock att det är väldigt roligt att tiden går fort :) Det är väl sen i slutet som det känns som att tiden går vääldigt sakta.. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Elisen skrev 2018-09-30 12:10:17 följande:

Hej allihopa!

Tänkte bara höra med er om hur mycket ni känt av rörelser i vecka 19? Jag är beräknad till slutet av februari, är idag i v 18+4 (tredje barnet).

Jag har känt svaga rörelser/fladder men inte mer än så. Minns inte hur mycket jag kände av de andra barnen vid denna tidpunkten...

Ska på UL nästa vecka så det ser jag fram emot, att få se bebisen igen, i och med att den inte gör så mycket liv ifrån sig än så länge :)

På UL ska vi även se om vi kan få veta kön. Sambons tonårsdotter vill göra det till en överraskning, tex om BM kan ge oss info om vilket kön bebisen har på en lapp som sedan bara hon får se, så vill hon fixa någon överraskning som är vanligt utomlands, tex en tårta där färgen på innehållet avslöjar om det är en pojke eller flicka. Har ni gjort något sånt eller känner någon som har?

Hej! 
    Jag är gravid med mitt första barn, gick in i vecka 21 idag. Jag började känna honom redan i vecka 18-19 i form utav buffar/sparkar. Men det är ju så himla olika för alla så man ska egentligen inte jämföra! 

Men vad roligt att hon vill göra en överraskning, gud vad kul! Själv gjorde vi ingenting sådant utan vi bara berättade att det var en pojke som vi väntade :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Farsta2014 skrev 2018-10-06 22:33:36 följande:

Är det någon som börjat köpa massa bebisgrejer? Detta är ju 3:e barnet men första pojken så här har det blivit en del nya kläder och filtar men det har också blivit en ny vagn, ny bärsele samt babymonitor. Jag har också börjat bunkra upp med blöjor som jag köper med kuponger.... Någon annan som är tidigt ute?

Har fixat vagn bland annat. Skötbord & spjälsäng ska vi hämta hos min syster om några veckor :) Kläder har vi nästan allting klart (går in i vecka 22 imorgon), har fått typ allt.
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Farsta2014 skrev 2018-10-07 16:23:09 följande:
    Tack! ja, då är det inte bara jag som är tidigt ute!!
    Känns skönt att ha allting klart i tid, man vet aldrig vad som händer. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-10-13 12:44:55 följande:

Blir lite naturligt att vilja boa omkring sig nu. Går in i vecka 22 idag och mår lite skit pga mycket foglossning. Sjukskriven 50% sen v 17 men ta en allvarlig funderare om jag verkligen fixar mina 50% länge till. Har oftast ont å orkar inget när jag jobbat klart och sen har jag ofta ont de 4h jag gör. Börja känns inte så värt just nu att prioritera jobbet. Mentalt är de också jobbigt att acceptera tanke att säga till jobbet att det inte funkar. Finns ingen som kan ta över heller just nu. Så huvet mår sådär av det. Men så mysigt å känna vår lillebror som ofta sparkar och trycker där inne. Som när man sitter i bilen å kör å han buffar å säger jag finns :D

Hoppas ni andra har det bra med växande magar.

Usch, ja jag har oxå börjat få foglossning! Kan tipsa dig om ett foglossningsbälte. Vet dock inte vart man kan köpa en sånt för att jag fick mitt av min syster, men testa ett sånt. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-10-13 23:15:28 följande:
    Bältet tar udden av det, haft det sen många veckor tillbaka. Även TENS apparat dom jag lånat av sjukgymnasten. Jag hoppas jag slipper typ kryckor innan jag är klar. Fogbälte går å beställa, ofta vet BM var. Vi får hoppas... Ont tär på en. Tur jag har liten i magen som muntrar upp mig å påminner mig om vad smärtan är å att snart så blir det bättre.
    Fy, hoppas att du snar mår bättre! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    lillatrollet85 skrev 2018-10-22 23:13:20 följande:
    Har inte heller fått nåt svar... Skickade för bra längesen..
    MR8692 skrev 2018-10-22 19:44:04 följande:

Bm besök idag v 24+6!

SF 25cm, hjärtljud 135, vikt +6kg(!!), BT 119/70, glukos 2,9! Allt såg bra ut och vår livliga bebis sparkar för fullt där inne. Nästa besök om 4v. Vad tiden går fort!

Nu har vi inhandlat det mesta, väntar hemleverans av spjälsängen denna veckan, sista stora inköpet som var kvar på vår inköpslista. Vagnen levereras först i mellandagarna. Att man kan längta så mycket och känna så mycket kärlek till någon man aldrig träffat!

Vi har med de mesta klart med inköp... Men nu efter Rul så blev allt merverkligen.. Så nu e jag feg för å köpa på mig saker... Knepigt... Hoppas de vänder snart...

Men som du säger.. Vilken kärlek... Helt otroligt... Tänk sen när våra små kommer ut.. Tror vi typ spricker av kärlek då ju..
    Jag trodde inte heller att jag fått svar men då hade hon redan skickat mejl till mig om att få gå med i gruppen, mejlet hade hamnat i skräpposten så kolla där! :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-10-24 15:06:47 följande:

Näää då blir jag hemma 100% till liten kommer. Foglossningen blir bara värre. Kan bara göra nåt en liten stund sen vila. Tur jag har hund som håller mig sällskap om dagarna, annars hade jag nog blivit knäpp av ensam tiden.

Hoppas ni andra mår bra, är ju annars en bra period nu, inte såå tung och otymplig och illamående släppt för de flesta.

Fler som har bebisar som lyckas sparka på blåsan redan? Min lilla har lyckats ett par ggr denna vecka, inte så skönt.

Jajamän, min lillkille tycker det är väldigt roligt att ligga och sparka på den :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2018-11-06 13:27:22 följande:

Hur går det för er, gänget?

Jag var hos BM idag och bebis har tydligen lagt sig med huvudet nedåt redan. Rörlig såklart, men ändå. Har haft det på känn senaste veckan :) Vecka 28+1 idag.

Ska även vaccinera mig mot influensan, ska ni göra det?

Det går bra för mig tack, mår oförskämt bra. Gravid i vecka 25+2. Vaccin tas på Torsdag! :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass

Jag ska få träffa min pojke den 11 Februari då jag ska göra mitt kejsarsnitt. Ser så mycket fram emot det och jag längtar ihjäl mig! 

Fler som ska göra KS och vet vilket datum? :)

Gravid med första barnet
  • Corneliass
    MR8692 skrev 2019-02-02 06:01:18 följande:

Igår eftermiddag den 1 Februari föddes vår son i v 39+3, 3386g och 50cm lång.

Vattnet gick den 31 januari och värkarna startade spontant senare under kvällen och tilltog under natten.

Från att ha varit öppen 4cm kl 10,30 var jag fullvidgad 13,30 och vår son kom till världen kl 15.10. Oerhört intensivt förlopp(!) och hade bara lustgas som smärtlindring men allt gick så bra och jag är så stolt över mig själv och min första förlossning. Endast två slitningar i blygdläppen dessutom. Nu njuter vi i bebisbubblan.

Lycka till ni andra!

Ett stort grattis! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2019-02-06 12:46:46 följande:

Bf +9 idag och var på UL. Bebis väger 4300! Strax till Mvc och tänkte be om tidigare igångsättning än den 12:e. Har förlossningsskräck som fick sig ett rejält påslag efter det här beskedet och nu har jag PANIK.

Andas, ta det lugnt. Det löser sig! Lycka till på mötet <3 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Farsta2014 skrev 2019-02-09 13:42:50 följande:
    Inatt kl 03.01 kom vår lilla prins, 4240gr i v 39+2, så glad att jag fick igångsättning lite tidigare. Han är så fin och perfekt och vi njuter!

Vi fick komma in först kl 18, ej vid lunch som jag trodde i förrgår. Jag hade ju haft lite förvärkar under veckan och var öppen 4 cm vid första kontrollen efter inskrivningen! Man beslöt därför att ta hål på hinnorna och att ingen cytotek behövdes. Vattnet gick men sen hände väldigt lite. Fick värkstimulerande dropp vid midnatt och så tre timmar senare var han ute. Hann med ett par doser med epidural och fick lustgas, det räckte bra. Behövde sys ett par stygn men känner mig hyfsat ok där nere jämfört med tidigare förlossningar! Hade samma bm som vid barn nr 2 och jag hade bra minnen från den förlossningen och den bm så kände mig väldigt trygg hela tiden. Är nöjd och glad! Inga överraskningar.

Lycka till nu alla! Kram på er!
    Vad härligt att allting verkar ha gått bra! Ett stort grattis till er son. Njut nu. Kram! 
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019