Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

Liten 2018 skrev 2018-08-30 13:49:20 följande:

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

Nope, inte än. Kan dock bero på att detta är min första graviditet, är i vecka 16. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Irmelin84 skrev 2018-09-02 21:22:39 följande:

Hej hello!

Inte vart aktiv här i tråden sen vi startade en hemlig facebookgrupp. Tror inte så många alls som var med i tråden i början är kvar här. Vi är iaf ca 100 personer och det har bestämts att vi låser grupper efter att de flesta genomgått RUL. Om ni vill gå med kan ni maila mig er mailadress kan jag lägga till er. Som sagt, gruppen är hemlig!

Hej, jag har kontaktat dig här på familjeliv! :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    LeyasMamma skrev 2018-09-10 22:50:12 följande:
    Tror att många stannar vid 2 då det mesta är anpassat för 2 barn, så som antal rum i hus (för det mesta), bil, familjebiljetter osv. Det är ju mamma, pappa och 2 barn som en ?kärnfamilj? består utav :)

I vårt fall så har jag en stor tjej sedan innan detta förhållande och hon är född -10, sedan har jag en till tjej med min nuvarande man som är född -17, så nu hoppas vi på en pojk då detta blir sista gången. Vi blir såklart glada för en tjej med men en kille vore kul. Jag trivs inte alls med att vara gravid och har aldrig gjort så ska bli skönt när vi är klara, lite därför vi valde att skaffa tätt mellan de 2 sista med så jag inte hinner bygga upp ett allt för stort ?bävande? inför en ny graviditet med, nu bär vi ändå är inne i svängen:)

Någon mer än jag som har sammandragningar redan? Är i v16+5 nu.
    Hur känns sammandragningar? Är mitt första barn så allt är helt nytt för mig :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2018-09-13 10:18:24 följande:
    Jag kollade kön endast för att jag har så fruktansvärt dåligt tålamod och avskyr överraskningar :) Står inte ut med att inte veta, sen vad om det blev pojke eller flicka spelade ingen som helst roll. Mitt tålamod bara som är skandal =D

Hoppas tiden går fort till RUL nu då!
    Ja jag har oxå dåligt tålamod och skulle nog aldrig kunna hålla mig 5 månader till att inte få veta haha.. Har RUL idag 15.30 och förhoppningsvis så får vi reda på könet idag :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    lillatrollet85 skrev 2018-09-13 16:44:49 följande:
    Hur gick de???
    Emhy89 skrev 2018-09-13 10:18:24 följande:

Jag kollade kön endast för att jag har så fruktansvärt dåligt tålamod och avskyr överraskningar :) Står inte ut med att inte veta, sen vad om det blev pojke eller flicka spelade ingen som helst roll. Mitt tålamod bara som är skandal =D

Hoppas tiden går fort till RUL nu då!

skönt nån mer än jag har noll tålamod!!! ;)ja.. Vi får nog med börja prata om de... jobbigt men ett måste.. å lite förberedande..

har fler i min umgängeskrets som reagerat på att RUL är så sent... i min hemstad gör alla de i vecka 17-18...
    Liten 2018 skrev 2018-09-13 17:32:44 följande:
    Spännande, hur gick det?
    Allting såg jättebra ut och det visade sig vara en pojke <3 

Gravid med första barnet
  • Corneliass
    lillatrollet85 skrev 2018-09-13 19:17:00 följande:
    åh va härligt å höra!! Grattis!!
    Tack snälla! :) 
    LeyasMamma skrev 2018-09-13 19:37:50 följande:
    Grattis! Har ni något bestämt namn redan?
    Tack! :) Nej inte än, men jag kollar namn väldigt ofta. Jag & sambon är väldigt oense dock haha, så vi får ju se hur detta går..
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-09-13 20:25:42 följande:
    Grattis till å se liten å glädjande besked
    Tusen tack! :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    LeyasMamma skrev 2018-09-13 21:19:33 följande:
    Haha! Svårt sånt där när man är åt helt olika håll vad de gäller namn :) men förr eller senare så visar det sig vad han är, och då kommer det vara ett självklart namn för honom :)
    Ja men precis! :) Är bara glad att han verkade må bra och att allting såg normalt ut.
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Sams skrev 2018-09-14 08:34:24 följande:
    Så mysigt! {#emotions_dlg.flower} Skönt att få reda på att allt ser bra ut.

Det verkar vara en hel del som väntar pojkar här inne. Jag är helt säker på att vi ska få en flicka men jag har inte bestämt än om jag vill veta det innan eller vänta till förlossningen. 
    Jag var också helt säker på att jag väntade en flicka men icke haha! :) 
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019