Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

Anonym (Tredjegångengillt) skrev 2018-06-16 17:57:06 följande:

Jag hoppar in här!

Plussade i torsdags (mao väldigt nyligt). Detta blir min tredje graviditet sen 2014.

I augusti 2015 kom vår dotter.

I juni 2017 föddes vår son som dog i magen en månad innan BF.

Nu ett år senare har vi blivit gravid igen på andra försöket. Känner mig jätteglad, men såklart lite nervöst med tanke på hur det gick sist.

BF 24/2- 2019 :)

Jag beklagar din förlust men vill också gratulera för ditt plus! :) 
  • Corneliass
    Sandy1988 skrev 2018-06-16 21:48:57 följande:

Hej tjejer :)

En liten funderare, jag är gravid i vecka 5+3 med mitt andra barn och har bf 13/2.

Men har nu blivit genomförkyld och är lite osäker på vad jag får ta.

Får jag ta alvedon?

Göra ingefära te med citron och honung??

Paracetamol (dvs alvedon) är ingen fara men du ska undvika att ta Ibuprofen (ipren). 
  • Corneliass

Jag har 2 frågor till er! :) 

Den första frågan är, är det vanligt att symptom kommer och går och även att man får "nya" symptom och att vissa försvinner? Går in i vecka 7 imorgon.

Andra frågan är om det är fler som har problem med extremt illamående efter man ätit? Inte innan så mycket, men en stund efter. 

• Corneliass
    SL185 skrev 2018-06-18 15:38:08 följande:
    Mina symtom kommer o går.. man får ju panik när de är borta men tydligen är det många som känner så :)

Jag har illamående både före och efter jag ätit
    Ja alltså jag är nojig för ALLT. Tror det är värre eftersom att det är mitt första barn och allt är nytt osv. 
  • Corneliass
    4kanske5 skrev 2018-06-18 21:14:37 följande:

Nog ett nytt MF på väg, gravtest visade 2-3 veckor och borde visa +3 och idag har jag börjat ha lite blodblandade flytningar så nu är det nog bara att invänta ett nytt MF :(

Känner mig både lättad och ledsen samtidigt, denna graviditeten var ju oplanerad och väldigt dålig tajming men oxå sista chansen <3

Jag beklagar <3
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2018-06-19 08:51:24 följande:

Blev en tripp till gynakuten igår pga svåra smärtor i magen på höger sida och eftersom jag höll på att svimma flera gånger. Livrädd för utomkveds igen. Men, allt var som det skulle! 7+2 igår, litet tickande hjärta, navelsträng och allt! Så skönt. Troligtvis ligament eller ärrvävnad som gör ont, och det kan man ju stå ut med när man vet att det lilla pyret mår bra <3

Skönt att höra att även fast man har ont så kan det gå bra också! Jag väntar på att gynmottagningen ska ringa för att jag har starkt obehag/konstig känsla i vänstra äggstock (tror det sitter där i alla fall) så får vi se vad dom säger. Är livrädd för utomkvedeshavandeskap. 
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2018-06-19 11:01:02 följande:
    Usch jag håller verkligen tummarna för att det INTE är så, det var något av det värsta jag varit med om :( Vilken vecka är du i? Uppdatera om du orkar och vill <3
    Hej igen! Varken barnmorskan eller en sköterska från gyn tyckte att det lät som utomkvedes (jag ringde båda för att vara säker hehe). Hon från gyn sa att det är vanligt med molvärk i ljumsken/ljumskarna då ligementen töjs ut eller vad det nu var för någonting. Det gjorde mig lugnare i alla fall! :) 

Jag är i vecka 7 (6+0).
  • Corneliass
    Emhy89 skrev 2018-06-19 13:38:46 följande:
    Åh vad skönt!
    Ja jätte, så nu kommer jag förhoppningsvis kunna njuta av graviditeten utan oro för utomkvedes :) 
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-06-21 05:50:49 följande:

En fråga, jag har mått så illa vid kl 3...4 på morgonen sista dagarna. Vaknar somnar, vaknar somnar till klockan säger gå upp 5.30. Man blir ju inte piggare direkt av detta.

Nån som har tips?

Har illamående lite då å då på dagen. Framförallt om jag håller igång fysiskt.

Pröva att ta åksjuketabletter. Det har fungerat för folk i min omgivning. Ska själv testa det om mitt illamående blir sämre! 

Rådfråga dock först på apoteket om just det märket du tagit går bra. 
  • Corneliass
    lovenoodle skrev 2018-06-21 12:54:38 följande:

hej allihopa och grattis till era plus!
    jag plussade just på bim+4 och troligtvis är det bf den 27/2 :) detta är tredje försöker i rad som jag blir gravid, fått två missfall i rad tidigare och har en son på 1,6 sedan innan. håller alla tummar och tår att det går vägen nu <3

Åh ett stort grattis! :) 
Svar på tråden BF Februari 2019