BF Februari 2019
BellaKH skrev 2018-08-07 11:45:46 följande:
Ja, visst är det häftigt att vi ska bli mammor! Tänk att du kommer få se din lilla bebis snart! Man skulle haft en egen ultraljudsmaskin hemma, haha! Nu ska jag alldeles snart bege mig till barnmorskan, lite nervöst :)
Corneliass skrev 2018-08-06 20:38:01 följande:
Ja, och speciellt eftersom det är första barnet för mig så är ju allting så himla nytt. Jag vet liksom inte hur saker och ting ska vara eller hur saker ska kännas. Därför blir ju allting nytt som dyker upp läskigt.
Är det ditt första barn? :)
Ja, precis! Det är samma för mig, första graviditeten och första barnet! Eftersom allt är så olika från person till person så är det ju dumt att jämföra, men det blir ju lätt att man gör det. En kollega är gravid, ett par tre veckor före mig, och hon har mått så fruktansvärt dåligt och varit sjukskriven osv. Själv känner jag knappt av att jag är gravid, vilket också i o f s är lite skrämmande.
Vilka är era starkaste symptom just nu? :)
Ja jag mår jättebra för att vara gravid. Förutom att mitt humör kan vara åt helvete, tycker så fruktansvärt synd om min sambo.. Sen även att mina bröst ömmar något så förbaskat samt att jag mår illa om jag blir för hungrig. Annars mår jag jättebra!
Fick dock diagnosen "Hotande missfall" hos läkaren i Torsdags så ska ta det lugnt nu ett tag framöver så det försöker jag att göra :)