Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

BellaKH skrev 2018-08-07 11:45:46 följande:
    Ja, visst är det häftigt att vi ska bli mammor! Tänk att du kommer få se din lilla bebis snart! Man skulle haft en egen ultraljudsmaskin hemma, haha! Nu ska jag alldeles snart bege mig till barnmorskan, lite nervöst :) 
    Corneliass skrev 2018-08-06 20:38:01 följande:
    Ja, och speciellt eftersom det är första barnet för mig så är ju allting så himla nytt. Jag vet liksom inte hur saker och ting ska vara eller hur saker ska kännas. Därför blir ju allting nytt som dyker upp läskigt.

Är det ditt första barn? :) 

Ja, precis! Det är samma för mig, första graviditeten och första barnet! Eftersom allt är så olika från person till person så är det ju dumt att jämföra, men det blir ju lätt att man gör det. En kollega är gravid, ett par tre veckor före mig, och hon har mått så fruktansvärt dåligt och varit sjukskriven osv. Själv känner jag knappt av att jag är gravid, vilket också i o f s är lite skrämmande. 
    Vilka är era starkaste symptom just nu? :) 

Ja jag mår jättebra för att vara gravid. Förutom att mitt humör kan vara åt helvete, tycker så fruktansvärt synd om min sambo.. Sen även att mina bröst ömmar något så förbaskat samt att jag mår illa om jag blir för hungrig. Annars mår jag jättebra! 
    Fick dock diagnosen "Hotande missfall" hos läkaren i Torsdags så ska ta det lugnt nu ett tag framöver så det försöker jag att göra :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-07 12:03:22 följande:

Oj, vad innebär "hotande missfall"? Då får du verkligen se till att ta det lugnt och vila dig! 

Jag mår också bra! Brösten och bröstvårtorna har varit ömma sen start.. har fått gå upp en storlek i kupa, haha. Jag är ganska "kväljig" av mig i vanliga fall, men det har blivit ännu värre nu.. t ex vid tandborstning, när jag äter och både tanken på och lukten av viss mat. Har t ex svårt att fixa matlådor på morgonen. Men annars mår jag inte illa eller så :) så det är ju väldigt skönt! 

Jag vet inte exakt vad det innebär, men åkte in till gynakuten i Torsdags pga konstiga smärtor och blodblandade flytningar så då skrev han "Hotande missfall" på diagnosen. Tror inte det är någon större fara men han skrev att jag inte skulle anstränga mig så då lyssnar jag på honom :) 
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-07 14:49:52 följande:
    Ok, det var ju lite oklart. Men du gör helt rätt i att lyssna på honom! :) 

Nu har jag kommit hem från barnmorskan, det var en 4,5 cm lång liten person som låg och sprattlade för fullt i magen. Håller timmarna för bra resultat nästa onsdag! Då får vi även veta om det är en liten tjej eller kille :) 
    Åh så spännande!! Jag får inte veta könet förrän om 3-4 fyra veckor tyvärr men då har man någonting att längta till :) 

Har du någon känsla av vad du tror att det är för kön? 
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-07 16:23:28 följande:
    Åh, all väntan är så jobbig! Men spännande att få veta :) Är det på RUL du får se det? 

Nja, jag var först inne på att det är en pojke, men nu senaste dagarna så känns det mer som en tjej, haha. Drömde inatt att jag hade fött en flicka. Men det är väl inte något man kan gå på precis. Har du någon känsla av vad du tror att du har för en liten person i magen? 
    Nej jag var på mitt första rutinultraljud igår, alltså vecka 13. Här där jag bor gör dom ett tidigt ultraljud och sedan ett i vecka 17-18 någon gång :) 

Jag är nästan helsäker på att det är en flicka.. Alla jag frågat förutom min pappa och en vän till familjen tror att det är en pojke.. Så vi får se haha, spännande! 
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-07 16:36:19 följande:
    Ok :) 

Spännande att du är så säker! Du får berätta sen vad det var! :) Det är skönt att det inte finns så många alternativ iaf, antingen eller, pojke eller flicka ;)
    Absolut, det får du med göra! :)
    Ja visst är det tur? Det är ju liksom 50/50. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Farsta2014 skrev 2018-08-14 19:08:56 följande:
    Ja, vi hoppas på att få reda på kön vid RUL i v 18. Några veckors väntan....

Hoppas ni får mail!
    Ska oxå på RUL i den veckan. Ska dit den 13 September så det är ett tag för mig också.. Och vi ska oxå ta reda på kön!

Har du någon känsla om det är en pojke eller flicka som är i din mage? :)
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-15 14:05:48 följande:
    Vet inte om du såg mitt andra inlägg, men allt såg bra ut - låg sannolikhet! <1:10000 på alla trisomier, och det är med 99% sannolikhet en FLICKA {#emotions_dlg.flower} Känns jätteroligt! :) 
    Grattis! :) 
    Farsta2014 skrev 2018-08-15 20:03:39 följande:
    Jag har ingen känsla alls. Vi har två tjejer redan och sambon hoppas lite på en kille så för hans skull skulle jag gärna vilja att det blir en pojke men det gör inget alls om det blir en tjej igen.
    Oh okej, nä det spelar ju ingen roll egentligen. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Närärdetvårtur skrev 2018-08-16 10:24:54 följande:

Nu vågar jag mig nog in här i tråden, om än lite sent, hoppas det är ok! Jag har följt tråden sedan start och det är så kul att följa alla! Jag är i vecka 12+4 och gjorde KUB igår och fick toppenresultat 1:20 000.

Jag är 35 år och detta är mitt första barn. Jag och min man har haft en lång och jobbig resa på 3,5 år för att få till en graviditet. Vi är oförklarligt barnlösa och har gått igenom 5 IVF plus 4 frysinsättningar och äntligen verkar det gå vägen. För ett år sedan blev vi gravida efter en IVF men det slutade tyvärr i MA och i februari i år blev vi gravida igen efter en frysinsättning men det blev ett utomkvedshavandeskap men akut operation där ena äggledaren fick tas bort. Alla motgångar har tärt så hårt på oss båda och vi hardenästan förlorat allt hopp samt en himla massa pengar, det är ju inte gratis med IVF/frysinsättningar direkt. Men i juni bestämde vi oss för att sätta in ett av våra embryon i frysen efter att ha sparat ihop lite mer pengar och nu står vi här med en sprattlande liten kotte i magen.

Vi har gjort 3 ultraljud innan KUB (de följer upp nästa graviditet efter utomkvedshavandeskap noga för att säkerställa att den sitter på rätt ställe) så vi hade ju sett kotten men går fick vi se den röra sig å vinka lite, snacka om känslostorm. Även om vi sett kotten några gånger så har oron ändå funnits där att det ska bli MA eller att KUB skulle ge dåliga resultat eftersom jag är 35 år men allt såg så bra ut så nu hoppas jag att vi kan slappna av och börja njuta av tanken att vi äntligen ska få bli föräldrar. Vi får bara hoppas att jag snart börjar må bättre, har haft en tung sommar med konstant illamående och noll energi. 

Vi har ännu inte berättat för nära å kära men så fort vi gjort det är jag redo att hoppa in i en FB-grupp och följa er alla vidare men även här på FL oxå. Vore kul att få kontakt med andra februariförstföderskor och gärna Stockholmbor!

Långt inlägg men jag har väntat så länge på detta tillfälle, att äntligen få joina denna värld som jag har känt mig så utestängd från i många år!

Stort grattis till er alla gravida i denna tråd!

Ett stort stort grattis! <3
  • Corneliass
    Farsta2014 skrev 2018-08-16 19:24:57 följande:
    Nej, det spelar ingen roll men jag vill så gärna veta ändå!!
    Ja gud ja med! :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    carvaraz skrev 2018-08-19 22:29:04 följande:

Hej, är relativt färsk på familjeliv så hoppar in i tråden rätt sent! Är gravid med mitt första barn, jag är i vecka 15+4. Jag är 27 år gammal, och min partner och jag har varit tillsammans i cirka 1 år. Min mens var sen, så tog ett graviditetstest som visade potisivt. Första känslan var panik men samtidigt så blev jag glad, likaså min partner. Panikartat, men med glädje! Köpte 3 till som alla visade starka streck. Berättade för familjen vid vecka 12 ungefär, samtliga blev glada för vår skull. Har därefter gått på 4 veckors semester så väntar med att berätta för min chef samt kollegor tills jag kommit tillbaka från ledigheten. 

Jag har en liten uppsvälld mage, mest på kvällarna, eller när jag ätit något. Ingen sorts illamående har drabbat mig, men jag har däremot ett luktsinne som förstärkts! Andra symtom är att jag springer på toaletten konstant, särskilt på nätterna. Har dock minskat nu vilket känns otroligt skönt för sömnen. Cravings jag har är mat, olika maträtter bara. Kan ibland kolla hashtags eller googla för att få se olika matbilder hahha. 

Har varit på inskrivningssamtal hos BM, inget KUB eller VUL gjort utan har mitt RUL

13 semptember. Känns som en evighet dit! Vill veta att allt är som det ska därinne, och mina tankar är väldigt många. Känns ibland som att jag inte ens är gravid..

Jag hoppas på ett friskt barn för det första, och för de andra att knodden ska ligga rätt till för att eventuellt kunna se kön.

Känns bra att få läsa om era graviditeter, och grattis till er alla såklart! :)

För det första, ett stort grattis till graviditeten! Och för det andra, vad roligt att vi har RUL samma dag! :) 
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019