Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:16:17 följande:

Help! Mitt enda symtom på graviditet förutom utebliven mens har varit att jag hade lite, lite ömma bröst om jag tryckt på utsidan av dem! Sen igår är det borta och jag känner ingenting what so ever! Vecka 7. Någon med mer som har lite symtom och som försvunnit? Kan ju inte låta bli att tänka att det inte kommer gå väl, särskilt inte med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget.

Jag mådde jätteilla för nån vecka sedan, men det är borta nu (än så länge). Molvärken och ömmande bröst är fortfarande kvar dock. Samt tröttheten. 
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-06-26 22:39:42 följande:

5+3 idag å härlig tid.

Var iväg en sväng och fick uppleva härliga sidan av nygravid igen Påväg till att köpa glass med sonen på IKEA. Går förbi fiket å ser bakelser, får värsta spykänskan, öööhh blää. Ställer mig i kassan och tittar på korvmenyerna å då är jag där igen. Tur så är sonen 14 och kunde fixa sin glass själv :'-D

Vid lunch idag ville jag somna på tangentbordet på jobbet. Funderade starkt på att powernappa på toanför å lösa den enorma tröttheten jag hade, hahaha.

Hoppas ni mår bra!

Haha i feel you med tröttheten... Det är hemskt vissa dagar! 
  • Corneliass
    Laijina skrev 2018-06-29 09:49:20 följande:

Hejhej!

Plusade idag med andra barnet och har Bf 28 feb. Kan fortfarande knappt inte tro att det är sant.

Åh grattis! :) 
  • Corneliass
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-30 08:03:03 följande:

Jag lämnar er här nu och blickar framåt mot en förhoppningsvis snar ny graviditet då mina blödningar är ett pågående missfall. Efter två dagar med blödningar som ett trosskydd råder bot på, hittills helt utan smärta/mensvärk är tempen nere på normaltemp och graviditetstestet bara en tredjedel så starkt som det var när jag senast testade. Jag vill önska er all lycka till framåt och håller alla tummar och tår för att ni går ett annat februari 2019 tillmötes än mig! <3

Jag beklagar <3 

Kram på dig <3 
  • Corneliass
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-01 09:14:16 följande:

Hejsan. Plussade i onsdag. Ingen aning hur långt jag gått då jag ätit p piller där jag blödde 20 dagar i månaden. Räknar jag från senaste blödningen så är jag i vecka 6. Men eftersom vi inte sexade veckan där efter (trodda ägglossningen) så känns allt knas.

Nåja, jag är gravid och vi ser fram emot det.

Grattis alla mammor

Grattis! :) 
  • Corneliass
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-03 10:34:49 följande:

Halloj o grattis igen alla mammor

Är detta era första barn eller har ni fler?

Vad har ni för symtom?

Detta blir mitt fjärde barn, jag har 3 pojkar nu, så det hade såklart varit kul med en flicka

De ända symtomen jag känner är en extrem mensvärk nästan hela tiden, gör jätte ont i nedre delen av magen, o super spända bröst väääääldigt trött med annars mår jag hur bra som helst.

Hej! Grattis och välkommen.
    Detta är mitt första barn :) 

Symptomen jag har är extrem trötthet och även molvärk nån gång om dagen i magen och ibland även ryggen. Sen har jag extremt ömma bröst. 
  • Corneliass
    Meej skrev 2018-07-03 11:28:44 följande:
    Corneliass skrev 2018-07-03 11:10:49 följande:
    Hej! Grattis och välkommen.
    Detta är mitt första barn :) 

Symptomen jag har är extrem trötthet och även molvärk nån gång om dagen i magen och ibland även ryggen. Sen har jag extremt ömma bröst. 
    Jag tycker att nästan alla mina symtom klingat av.. Till en början hade jag värk i både magen och ländryggen, var så öm i brösten att det gjorde ont att gå i trappan för att de skumpade, och mådde illa hela dagen. Nu har jag knappt ont alls, någon slags diffus rörighet i magen och illamående är bara ytterst lite i bakgrunden. Men jag är fortfarande TRÖTT. Helt galet. Men bristen på symtom är nästan jobbigare än att ha dem..! #överanalyserande #hypokondrisk

Det är mitt tredje barn, lite halvsladdis, den yngsta är sex år, kommer vara sju tills liten kommer. Båda är flickor, så jag hoppas istället på en pojk, även om vilket som är välkommet!

Ja jag mådde jätteilla från när jag plussade till fram till vecka 7 ungefär. Nu mår jag bara illa om jag typ äter för snabbt eller för mycket. Man blir ju orolig för ALLT. 
  • Corneliass
    Meej skrev 2018-07-03 11:44:51 följande:
    Haha, ja, det måste ju vara något inprogrammerat! Något som fick urmänniskan att klara fler graviditeter.. Jag tycker att jag är en förnuftig person i alla andra avseenden..!
    Man blir orolig för att man har symptom och man blir orolig för att man inte har det.. haha. Hopplöst! 
  • Corneliass
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-03 16:44:13 följande:
    Tack grattis till dig med spännande med första barnet va var det planerat?

Då har vi samma symtom jag har mått skit dåligt under mina andra graviditeter så det är rätt skönt att faktiskt må bra nu. Pratade med barnmorskan igår o förklarade för henne att jag inte ville ha fler barn egentligen, kanske eventuellt i framtiden, om 2 år eller nåt. Det är inte själva förlossningen jag ogillar, jag har haft snabba o underbara förlossningar. Det är att vara gravid jag avskyr. Extrem foglossning, har inte kunnat gå, sitta, stå, ligga. Har bara gråtit konstant av smärtan o alla kramper i höfterna. Det är DET jag är så fruktansvärt rädd för. Men det ska nog gå bra hoppas jag sen har jag fått så stora barn, det har varit tungt o jag har aldrig kunnat slappna av riktigt när jag har varit så stor som jag var.

Men hoppas på att denna graviditet ska bli bättre. Än så länge är den det *peppar*peppar*
    Vi håller tummarna! :)
  • Corneliass
    SL185 skrev 2018-07-04 15:08:47 följande:
    Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor..det fanns bara säck kvar utan foster..missfall igen sa de :( vilket helvete :( var så lycklig igår! Hur kunde det bli så igen?!
    Åh fy fan... Jag beklagar <3
Svar på tråden BF Februari 2019