BF Februari 2019
Har redan ångest över ultraljudet om 2 veckor.. Är SÅ himla rädd för att det ska vara dött... :/
Har redan ångest över ultraljudet om 2 veckor.. Är SÅ himla rädd för att det ska vara dött... :/
Har mått rätt illa sen jag plussade. Men nu har jag haft 2 dagar där jag känt mig bra, inge illamående. Då blir jag orolig istället å känner mig ogravid. Så van liksom att må illa ofta.
Magen är fortfarande svullen å bysten är stor. Men kanske kan få må bättre redan i v 10?
Jag har mått oroligt bra och även haft lite smärta och konstiga flytningar så min BM bad mig åka in till gynakuten idag. Snacka om rädd och orolig. MEN, vi fick se ett hjärta slå, gissa om tårarna rann när jag fick se leendet på barnmorskan som stod bredvid mig och läkaren berättade och visade hjärtat. Den sprattlade så fint där inne <3
Lyckan är obeskrivligt och äntligen kan jag njuta lite av graviditeten <3
Skönt att höra att det är fler som är svullna, jag började bli riktigt orolig! Har vart rejält svullen sen v 6 är nu i v 11. Min förra graviditet svullnade jag upp på EM/kvällen och på morgonen var jag platt igen. Men nu har svullnaden vart konstant sen v 6, jag var så stor redan då att min mamma frågade (läs påstod) att jag var gravid och trodde att jag var runt v 16 redan!! Kan inte dölja magen ens med sambons stora munkjackor nu i v 11. Trodde nästan det var något fel först, ringde BM gynjouren 1177 you namn it haha. Tur i alla fall att jag har massa mammabyxor hemma sen förra grav!
Är det inte någon som har bild på sin svullna mage?
Var idag på mitt första ultraljud och allt såg helt normalt ut! Inte heller några tecken på Downs syndrom eller några andra avvikelser vad hon kunde se just då. Men man vet ju aldrig! Nästa ultraljud är om 3-4 veckor så då får vi reda på könet.
Det var så himla roligt att få se den lille igen och att allt såg normalt ut en så länge <3
Går in i v 12 idag (11+0), och imorgon ska vi göra NIPT.. Känner mig lite nervös, är lite rädd att det inte ska ha växt som det ska.. eller att det inte kommer finnas några hjärtljud längre på UL. Så det är väl tur att det ändå ska göras ett UL imorgon. Någon mer som har eller ska göra NIPT?
Sen hoppas jag snart att magen börjar kika fram :) Så att det verkligen känns på riktigt! Men det dröjer säkert några veckor till... När tror ni att bebismagen kommer titta fram hos er? Eller har den redan gjort det?