Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

Har redan ångest över ultraljudet om 2 veckor.. Är SÅ himla rädd för att det ska vara dött... :/ 

Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-25 20:41:46 följande:
    Är det ett tidig ultraljud eller kub du ska göra då? Är det första ultraljudet du gör?

Förstår oron, känner lite likadant och har svårt att glädja mig helt innan det verkligen KÄNNS och syns att nåt lever där inne.

Känner mig dock lite lugnare efter det ul jag gjorde i 8+5 få hjärtat slog.
    Det är mitt första ultraljud, kommer att vara i vecka 14 när det görs. Sedan ska ett göras i vecka 18 också, varför vet jag inte.

Men har kommit in i de såkallade spökveckorna också så jag känner mig inte alls gravid vilket inte gör saken bättre haha. Så det känns inte alls verkligt just nu. Men förhoppningsvis så ser allting bra ut och då kommer allting kännas mer verkligt! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-26 08:40:56 följande:
    Som jag förstått det så är rutinultraljudet då sent som vecka 18 just för att det är först då man kan se om hjärtat och andra mer känsliga delar utvecklats som dom ska. Innan dess finns det en del problem som inte syns...

Däremot verkar det inte vara så vanligt att man får ett ultraljud innan dess alls. Vi fick betala själva för vårat...
    Hm, konstigt. Kanske är det pga min kroniska tarmsjukdom? Äh, jag vet inte. Det ska bli skönt att se om det i alla fall lever så fort som möjligt. Hade varit ännu värre om jag fått vänta enda till vecka 18 för att lugna min oro en del i alla fall! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-07-26 08:57:40 följande:

Har mått rätt illa sen jag plussade. Men nu har jag haft 2 dagar där jag känt mig bra, inge illamående. Då blir jag orolig istället å känner mig ogravid. Så van liksom att må illa ofta.

Magen är fortfarande svullen å bysten är stor. Men kanske kan få må bättre redan i v 10?

Jag är oxå orolig men fick höra att vanligtvis i vecka 10-13 så producerar kroppen inte lika högt hgc hormoner som det gjorde i början och därför kan man känna sig bättre! 
    Om jag minns rätt! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass

Jag har mått oroligt bra och även haft lite smärta och konstiga flytningar så min BM bad mig åka in till gynakuten idag. Snacka om rädd och orolig. MEN, vi fick se ett hjärta slå, gissa om tårarna rann när jag fick se leendet på barnmorskan som stod bredvid mig och läkaren berättade och visade hjärtat. Den sprattlade så fint där inne <3 

Lyckan är obeskrivligt och äntligen kan jag njuta lite av graviditeten <3 

Gravid med första barnet
  • Corneliass
    MaxMamma17 skrev 2018-08-04 10:03:21 följande:

Skönt att höra att det är fler som är svullna, jag började bli riktigt orolig! Har vart rejält svullen sen v 6 är nu i v 11. Min förra graviditet svullnade jag upp på EM/kvällen och på morgonen var jag platt igen. Men nu har svullnaden vart konstant sen v 6, jag var så stor redan då att min mamma frågade (läs påstod) att jag var gravid och trodde att jag var runt v 16 redan!! Kan inte dölja magen ens med sambons stora munkjackor nu i v 11. Trodde nästan det var något fel först, ringde BM gynjouren 1177 you namn it haha. Tur i alla fall att jag har massa mammabyxor hemma sen förra grav!

Är det inte någon som har bild på sin svullna mage?

Jag har tyvärr inte det, min svullnad kommer och går men min svullnad ser oftast ut som en liten babykula så jag trodde först att oj, redan? Men icke, den försvann efter ett tag haha. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass

Var idag på mitt första ultraljud och allt såg helt normalt ut! Inte heller några tecken på Downs syndrom eller några andra avvikelser vad hon kunde se just då. Men man vet ju aldrig! Nästa ultraljud är om 3-4 veckor så då får vi reda på könet.

Det var så himla roligt att få se den lille igen och att allt såg normalt ut en så länge <3 

Gravid med första barnet
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-06 17:30:13 följande:

Går in i v 12 idag (11+0), och imorgon ska vi göra NIPT.. Känner mig lite nervös, är lite rädd att det inte ska ha växt som det ska.. eller att det inte kommer finnas några hjärtljud längre på UL. Så det är väl tur att det ändå ska göras ett UL imorgon. Någon mer som har eller ska göra NIPT? 

Sen hoppas jag snart att magen börjar kika fram :) Så att det verkligen känns på riktigt! Men det dröjer säkert några veckor till... När tror ni att bebismagen kommer titta fram hos er? Eller har den redan gjort det?

Nej ingen riktigt bebismage vad jag vet.. Är bara svullen haha :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-06 18:09:19 följande:
    Corneliass skrev 2018-08-06 17:55:48 följande:
    Nej ingen riktigt bebismage vad jag vet.. Är bara svullen haha :)
    Vilken vecka är du i? :) Så skönt att allt såg bra ut! <3 
    Vi fick se vår lilla bebis i 8+0, så häftigt att se hjärtat som pickade på. Därför är jag så orolig nu att det inte ska finnas kvar på UL imorgon :( Vad är risken att det ska hända något sådant på 3 veckor? 

Jag är i vecka 13 :) 
    Nä, risken är inte så stor! Jag tror absolut att du kan vara hellugn trots att jag VET att det är skitsvårt haha! Men ta det bara lugnt <3
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-06 19:22:15 följande:
    Okej, då är du en vecka före mig :) gick in i vecka 12 idag. Ja, det är supersvårt att inte oroa sig, haha. Men det kommer väl vara oro resten av livet nu! Man får väl försöka lära sig att tygla det :) men ja, svårt!
    Ja, och speciellt eftersom det är första barnet för mig så är ju allting så himla nytt. Jag vet liksom inte hur saker och ting ska vara eller hur saker ska kännas. Därför blir ju allting nytt som dyker upp läskigt.

Är det ditt första barn? :) 
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019