• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • carolol

Det som kändes som att det skulle ta en evighet innan det inträffade har äntligen hänt! Jag är gravid igen! Jag hoppas verkligen att lillen stannar nu <3

• Tremblement de Terre

Åh grattis carolol!! Fantastiskt!

• carolol
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-15 09:36:20 följande:

Åh grattis carolol!! Fantastiskt!

Stort tack, hoppas du får känna samma glädje snart också!! Har verkligen inbillat mig att det skulle ta år att bli gravid igen efter MAt men det tog sig på tredje försöket så det behöver inte ta lång tid! :)
  • Fru Landström
    carolol skrev 2018-09-15 09:31:32 följande:

Det som kändes som att det skulle ta en evighet innan det inträffade har äntligen hänt! Jag är gravid igen! Jag hoppas verkligen att lillen stannar nu <3

Åh grattis! Hoppas verkligen att du har bättre tur denna gång!

Själv så går jag och väntar på att min mens ska komma igång igen efter koniseringen. Så vi kan börja försöka igen.
  • Sunshine81

Hej

Verkar som det är fler än jag som har en kropp som är seg att komma igång rätt efter missfallet. Har varit lite frånvarande här nu ett tag men läst ikapp nu. Grattis till er som blivit gravida igen och hoppas allt går bättre denna gången för alla ! Lycka till !

Efter mitt missfall islutet på juni har jag haft 2 menstruationer. Men har även därimellan haft brunt till och från rätt ofta så kroppen är inte ok än. Men sist jag fick mens så kom den exakt 4 veckor efter den andra och sedan den slutade har det inte kommit något mer brunt. Så hoppas på äl normalt nu denna gången utan brunt kladd och hoppas det kan bli något nu.

• babytjejen

Hade mitt missfall i maj...allt började regelbundet men ändrar sig med lite oregelbundna cykler o denna månad verkar det inte bli äl alls...är på äl15 o har ALDRIG haft äl senare än så....fyller på mina misstankar om klimakteriestart, har beställt ett sådant test så får vi se vad det säger, så rädd att det ska bli positivt o att det lilla hopp vi har ska försvinna. Men efter över tre års försök så har jag väl egentligen inget riktigt hopp kvar ändå....

• carolol
    Fru Landström skrev 2018-09-15 22:06:12 följande:

Åh grattis! Hoppas verkligen att du har bättre tur denna gång!

Själv så går jag och väntar på att min mens ska komma igång igen efter koniseringen. Så vi kan börja försöka igen.

Tack så jättemycket, dka verkligen försöka njuta denna gång <3 Den väntan är såååå jobbig! Stort lycka till!

Jag lämnar denna tråd nu och hoppas att jag inte behöver komma hit igen, lycka till alla fantastiska människor! Försök att inte oroa er för mkt över hur lång tid det ska ta att bli gravid igen, jag kunde inte tänka på något annat och gick och intalade mig själv att det kunde ta år innan jag fick positivt igen! Men det var helt onödig ångest eftersom det tog sig på tredje försöket. Vet hur lätt det är att säga för mig som nu lyckats bli gravid men försök att undvika negativa tankar :( kram!
  • Anonym (Mf)
    babytjejen skrev 2018-09-16 08:28:32 följande:

Hade mitt missfall i maj...allt började regelbundet men ändrar sig med lite oregelbundna cykler o denna månad verkar det inte bli äl alls...är på äl15 o har ALDRIG haft äl senare än så....fyller på mina misstankar om klimakteriestart, har beställt ett sådant test så får vi se vad det säger, så rädd att det ska bli positivt o att det lilla hopp vi har ska försvinna. Men efter över tre års försök så har jag väl egentligen inget riktigt hopp kvar ändå....

Vad är det för test?

Min cykel blev längre månaden efter missfall och den här månaden fick jag ingen äl. Jag är livrädd för att mitt mf var det enda min kropp kunde åstadkomma och att klimakteriet är på gång.
  • babytjejen
    Anonym (Mf) skrev 2018-09-16 16:41:15 följande:

Vad är det för test?

Min cykel blev längre månaden efter missfall och den här månaden fick jag ingen äl. Jag är livrädd för att mitt mf var det enda min kropp kunde åstadkomma och att klimakteriet är på gång.

Är livrädd för samma sak...är ett test jag köpt på apoteket kronan på nätet, tror den heter quicktest, finns för lite olika saker men bl.a klimakteriet. Får jag utslag på det får jag väl kontakta kvinnohälsan o undersöka vidare...har funderat på det så mkt nu så vill ha ett svar, vill veta om det ens är någon idé att fortsätta försöka...
  • Lestina

Då har man börjat blöda igen... 3e missfallet i år.. vet inte om jag orkar mer.. hade en sån bra känsla denna gången och luften gick fullständigt ur mig..

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt