• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • carolol

Jag har sedan igår känt ett ?tryck? i underlivet som om mensen ska komma snart men ändå inte riktigt.. BIM är inte förrän 19/9 och fick positivt äl-test i måndags 3/9. Tror ni det kan va ett tidigt gravtecken eller är det för tidigt att känna, känns lite så? :/

• babytjejen

Fick tempökning igår, mer än en vecka för tidigt för äl...drog dock en tand i torsdags. Kan det ge en tempökning? Har ju varit varm om kinden o svullen o öm....

• sussovich
    carolol skrev 2018-09-08 15:34:45 följande:

Jag har sedan igår känt ett ?tryck? i underlivet som om mensen ska komma snart men ändå inte riktigt.. BIM är inte förrän 19/9 och fick positivt äl-test i måndags 3/9. Tror ni det kan va ett tidigt gravtecken eller är det för tidigt att känna, känns lite så? :/

Min förra grav som tyvärr slutade i MA. Då kände jag när ägget fäste, det gjorde jätte ont i höger äggstock i typ 20sek och sedan va jag små öm i några minuter o sedan va det över. Detta kom knappt någon vecka efter posetivt test. BM så att jag garanterat kände när det fäste. :)
  • sussovich
    babytjejen skrev 2018-09-08 21:23:19 följande:

Fick tempökning igår, mer än en vecka för tidigt för äl...drog dock en tand i torsdags. Kan det ge en tempökning? Har ju varit varm om kinden o svullen o öm....

Kan vara att du fått en infektion i kroppen då kan du få en temp ökning, eller så släppte ägget tidigare. Det återstår o se hur tempningen fortsätter.
  • Tremblement de Terre

Åh jag är så sugen på att plussa! Är så otålig och har inte fått igång mensen än. Vill börja försöka igen på riktigt NU! Längtar så efter plus, graviditetskänningar och stor mage och bebis....

• carolol
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-09 15:36:55 följande:

Åh jag är så sugen på att plussa! Är så otålig och har inte fått igång mensen än. Vill börja försöka igen på riktigt NU! Längtar så efter plus, graviditetskänningar och stor mage och bebis....

Kan bara hålla med!!! :(
  • Sannasofia

Hej!

Fick MA i början av aug och fick avsluta medicinskt den 6e aug. Fick positivt på clearblue ÄL test den 23e och samtigt svaga streck på grav test. Slutade sen en vecka senare att visa något på grav test och nu gått över 9 dagar på väntad mens.... kan det vart en ÄL eller lurade kroppen mig? Kan tyvärr aldrig känna av ÄL. Är på Kreta så får ta ett gravidtest när jag kommer hem. Man önskar bara att få bli gravid igen

• carolol

Tog ett test imorse på BIM -6 äl+9. Tycker jag kan se ett SUPERsvagt streck men känns samtidigt som jag inbillar mig.. :( vad säger ni?

• Tremblement de Terre

Idag kom mensen! Fem veckor efter operationen. Jag njuter av mensvärken denna gång. Så konstigt egentligen men nu är kroppen igång igen!

• carolol
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-13 18:55:33 följande:

Idag kom mensen! Fem veckor efter operationen. Jag njuter av mensvärken denna gång. Så konstigt egentligen men nu är kroppen igång igen!

Vad skönt för dig, kommer ihåg känslan när den kom igång!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt