• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-06 11:00:06 följande:

Fick igår reda på att sambon rymmer hemifrån fredag fm till lördag kväll. Hoppas för hans skull att det inte är en fast gubbe på äl testet då ;)

Fick blinkande gubbe idag också :)

Jag köper helt klart din idé om att bara köra varannan dag. Nu får jag ju ett ofrivilligt avbrott på fredag. Men får ju bara att se till att köra på ikväll och lördag så det iaf blir varannan dag för oss.

Nä inget magont alls. Jag har ätit det i 10 dagar idag.

Det enda jag trodde kunde bero på rosenroten var ett svagt illamående dag 8 in på kuren. Men det var bara en dag.

Privat fråga, men kan du gå på toa som du brukar? Kanske magontet beror på att tarmfloran förändras med rosenroten?

Men jädra karlar alltså xD smita när dom behövs som mest!! Kör på allt ni kan och jag tror ärligt inte det har någon betydelse om ni hoppar en dag när ni ändå kör på alla andra dagar :)

Jo jag kan gå på toa som vanligt, inget speciellt på den fronten. Men som igår kunde jag inte sova för jag kände sån magsmärta och det kändes som jag skulle kräkas, det liksom kändes som det sitter nått i halsen :/ jag vaknade till och med av illamåendet! böjer jag mig ner framåt så får jag sura uppstötningar och det är inte så himla fräscht! Jag tror det har med rosenroten att göra, har ju inte haft ÄL än så det är inget gravsymtom. Jag får stå ut för jag vill verkligen att detta ska funka!
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-06 12:14:36 följande:
    Men jädra karlar alltså xD smita när dom behövs som mest!! Kör på allt ni kan och jag tror ärligt inte det har någon betydelse om ni hoppar en dag när ni ändå kör på alla andra dagar :)

Jo jag kan gå på toa som vanligt, inget speciellt på den fronten. Men som igår kunde jag inte sova för jag kände sån magsmärta och det kändes som jag skulle kräkas, det liksom kändes som det sitter nått i halsen :/ jag vaknade till och med av illamåendet! böjer jag mig ner framåt så får jag sura uppstötningar och det är inte så himla fräscht! Jag tror det har med rosenroten att göra, har ju inte haft ÄL än så det är inget gravsymtom. Jag får stå ut för jag vill verkligen att detta ska funka!
    Ja, en riktig rackare :D Nä det hoppas jag inte. Jag vill bara inte ha en fast gubbe imorgon för då vill jag köra på varje dag. Men jag tror inte den kommer förrän lördag eller söndag.

Av dina symptom skulle jag säga magkatarr! Har läst att andra som äter rosenrot har drabbats av det så det vore inte helt omöjligt.
    Förstår att du inte vill sluta, men blir det värre så ska du nog göra det ändå. Magkatarr är ju inte kul, har haft det själv :(
  • JuliaC

Hej!

Hoppar in här lite med :)

Försökt drygt 9månader och inte lyckats hitintills ,

Så har börjat med rosenrot och bisolvon! Och har fått sambon att börja med zink och även bisolvon! Så får vi se om lyckas denna gången,

Nu ?rymmer? min sambo också iväg hela helgen har ÄL 11 sept tror jag. Så de är ju lugnt får mysa till de innan han sticker imorgon ;)

Har även börjat med att ligga varannan dag , fanns en metron här på familjeliv som man kunde testa och det var just att börja ligga dag 8 alltså räkna från mensens första dag 8dagar fram sen köra varannan dag fram till ÄL när man får positivt ÄL test ska man köra 3dagar på raken.

Så de testar vi också många metoder i en haha!?

Vi vill bara så gärna ha ett PLUS :)

Har BIM 25 sept (ska gärna vara regelbunden )

• Jagerika
    JuliaC skrev 2018-09-07 00:32:32 följande:

Hej!

Hoppar in här lite med :)

Försökt drygt 9månader och inte lyckats hitintills ,

Så har börjat med rosenrot och bisolvon! Och har fått sambon att börja med zink och även bisolvon! Så får vi se om lyckas denna gången,

Nu ?rymmer? min sambo också iväg hela helgen har ÄL 11 sept tror jag. Så de är ju lugnt får mysa till de innan han sticker imorgon ;)

Har även börjat med att ligga varannan dag , fanns en metron här på familjeliv som man kunde testa och det var just att börja ligga dag 8 alltså räkna från mensens första dag 8dagar fram sen köra varannan dag fram till ÄL när man får positivt ÄL test ska man köra 3dagar på raken.

Så de testar vi också många metoder i en haha!?

Vi vill bara så gärna ha ett PLUS :)

Har BIM 25 sept (ska gärna vara regelbunden )

Då har vi försökt lika länge! September är 9:e månaden som vi försöker! Hoppas Bisolvon och rosenrot är våran dunderkur!! :D
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-06 12:39:09 följande:

Ja, en riktig rackare :D Nä det hoppas jag inte. Jag vill bara inte ha en fast gubbe imorgon för då vill jag köra på varje dag. Men jag tror inte den kommer förrän lördag eller söndag.

Av dina symptom skulle jag säga magkatarr! Har läst att andra som äter rosenrot har drabbats av det så det vore inte helt omöjligt.

Förstår att du inte vill sluta, men blir det värre så ska du nog göra det ändå. Magkatarr är ju inte kul, har haft det själv :(

Jag tror också det är magkatarr, men det lindrar med samarin så jag tar det några gånger pm dagen! Tänker inte sluta då jag fått för mig att vi behöver denna boosten :)
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-07 08:16:23 följande:

Jag tror också det är magkatarr, men det lindrar med samarin så jag tar det några gånger pm dagen! Tänker inte sluta då jag fått för mig att vi behöver denna boosten :)

Jag är på cd13 idag och fortfarande blinkande gubbe (5:e dagen). Min äl stickor tog slut idag och jag skulle tro att jag har äl imorgon om jag ens får någon äl den här månaden. Frågan är om jag ska chansa och sluta med rosenroten idag och bara fortsätta ha sex imorgon och sen varannan dag resten av månaden. Eller är det dumt att sluta med rosenroten om man inte har konstaterat äl på stickorna?

Känner mig rådvill..
  • Anonym (Lång väntan)
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-09 13:19:32 följande:
    Jag är på cd13 idag och fortfarande blinkande gubbe (5:e dagen). Min äl stickor tog slut idag och jag skulle tro att jag har äl imorgon om jag ens får någon äl den här månaden. Frågan är om jag ska chansa och sluta med rosenroten idag och bara fortsätta ha sex imorgon och sen varannan dag resten av månaden. Eller är det dumt att sluta med rosenroten om man inte har konstaterat äl på stickorna?

Känner mig rådvill..
    Jag slutade med Rosenrot några dagar innan äl kom. Tror det dröjde 2-3 dagar innan jag fick positivt på testerna efter att jag har slutat med tabletterna. Blev gravid den månaden så det går bra att sluta innan du har fått positivt på testerna
  • Anonym (Försök 3)
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-09-10 11:31:15 följande:

Jag slutade med Rosenrot några dagar innan äl kom. Tror det dröjde 2-3 dagar innan jag fick positivt på testerna efter att jag har slutat med tabletterna. Blev gravid den månaden så det går bra att sluta innan du har fått positivt på testerna

Åh tack! Det var lugnande att höra :) Då håller jag tummarna för att äl kommer när som. Känner fortfarande inte av någon äl speciellt mycket så vi får se om det kommer någon den här månaden.
  • JuliaC

Hej skulle ni inte också säga att de är positivt ÄL test : )

Trodde jag skulle ha den imorgon, tur jag kollade idag ;)

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden