• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-09 15:07:07 följande:

Äl + 6 idag, åååh vad det är en jobbig väntan!!

+10 idag men inte vågat testa. Tänkte nog försöka hålla mig till helgen. Mina bröst är så ömma att jag knappt kan ha kläder på mig. Aldrig känt förut faktiskt, undrar om rosenroten kan ligga kvar i kroppen så man får tydligare innan-mens-symptom också eller om det är grav-känningar. Den som väntar får se :) var dock ute och åkte båt idag på ett REJÄLT skumpande hav, så nu går jag och nojar över att jag sabbat något i och med detta. Aah, hatar detta nojande som alltid kommer efter äl...!!
  • L0uis3

Hej! Har en fråga som jag hoppas på att någon kan hjälpa mig med... jag har ätit rosenrot fram till beräknad ägglossning (enligt NC) slutade för ungefär en vecka sedan och är nu på CD 19, att tillägga så har jag haft svårt att hitta min ägglossning sedan jag slutade med pstav i december.

Nu har jag väldigt trådiga flytningar men ägglossningstest visar neg. Kan det finnas chans att jag har äl även att testen inte ger utslag eller kan man få äl-flytningar tidigare än vad det ger utslag på äl-tester?

• Tummelisaa
    Anonym (Jejjo) skrev 2018-07-09 19:31:36 följande:

+10 idag men inte vågat testa. Tänkte nog försöka hålla mig till helgen. Mina bröst är så ömma att jag knappt kan ha kläder på mig. Aldrig känt förut faktiskt, undrar om rosenroten kan ligga kvar i kroppen så man får tydligare innan-mens-symptom också eller om det är grav-känningar. Den som väntar får se :) var dock ute och åkte båt idag på ett REJÄLT skumpande hav, så nu går jag och nojar över att jag sabbat något i och med detta. Aah, hatar detta nojande som alltid kommer efter äl...!!

Gud hur klarar du att hålla dig? Jag är jätte test-sugen redan nu men kommer ju såklart vänta till minst äl + 9 :)

Jag har sovit HELA dagen idag och är extremt trött nästan hela tiden men kan ju ha med värmen också att göra. Ömma bröst har jag med men det har jag alltid innan mens och alltid hittat symptom nu senaste månaderna som bara visat sig vara mensen som skulle komma så vågar nästan inte hoppas längre. Men snart snart får vi testa och se!!! :)

Förstår ditt nojande, jag är likadan tyvärr!!
  • Ereya
    eman303 skrev 2018-07-09 19:09:40 följande:

Hej!

Är det någon här som har fått mindre mens utav rosenrot? Jag hade bim i torsdags men har bara kommit några enstaka droppar per dag sedan dess. Är detta normalt? :)

Haha jag har inte fått mens alls! Den skulle ha kommit i fredags men inte en ansats till att vilja dyka upp. Vi får se... Annars blir det ett gravtest på onsdag :D
  • eman303
    Ereya skrev 2018-07-09 22:37:59 följande:

Haha jag har inte fått mens alls! Den skulle ha kommit i fredags men inte en ansats till att vilja dyka upp. Vi får se... Annars blir det ett gravtest på onsdag :D

Wow spännande!! Lycka till :D
  • Tummelisaa
    Ereya skrev 2018-07-09 22:37:59 följande:

Hur har det gått för dig? Tagit något test idag? :)
  • SL185
    L0uis3 skrev 2018-07-09 20:24:57 följande:

Hej! Har en fråga som jag hoppas på att någon kan hjälpa mig med... jag har ätit rosenrot fram till beräknad ägglossning (enligt NC) slutade för ungefär en vecka sedan och är nu på CD 19, att tillägga så har jag haft svårt att hitta min ägglossning sedan jag slutade med pstav i december.

Nu har jag väldigt trådiga flytningar men ägglossningstest visar neg. Kan det finnas chans att jag har äl även att testen inte ger utslag eller kan man få äl-flytningar tidigare än vad det ger utslag på äl-tester?

Jag är ingen expert men de trådiga/äggviteliknande flytningarna brukar komma 1-2 dagar innan äl! För vissa kommer det samma dag, det är olika från person till person.

Jag personligen brukar få de flytningarna en dag innan jag får positivt utslag på ältest.

Har läst att man visst kan ha än utan att det ger utslag på ältest! Så mys på ändå :)
  • LB2016

Hej. Hoppar in här med. Har haft oskyddat i ca 4 år varav 2 år som vi har försökt till och från.

Har provat rosenrot kosttillskott då när vi försökte intensivt, dock strula den till min menscykeln. Har provat bisolvon och progesterall men har inte hjälpt. Rosenrott och bisolvon prova jag dock bara en gång och progesteronkrämen 2-3 gånger. Efter över 12 månaders försök och längtan så la jag allt på hyllan.. Orkade inte bli besviken mer, tog för mycket krafter. Sen hade jag lätta cellförändringar så ville vänta och se ifall det blir bra, de försvann. Så nu börjar vi snart igen.

Undrar vart ni köpt er artic rosenrot och hur förpackningen ser ut? Är det den röda med vit i mitten? Lägger in en bild här ifall den syns.

• Lillefiddelin

Hej! Hoppar in här nu. Har läst igenomen hela tråden och köpt hem rosenrot idag. BIM om två dagar nu, hoppas såklart mensen uteblir men annars ska ja börja med rosenrot från cd1. :)

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden