• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Anonym (Försök 3)
    JuliaC skrev 2018-09-10 12:29:42 följande:

Hej skulle ni inte också säga att de är positivt ÄL test : )

Trodde jag skulle ha den imorgon, tur jag kollade idag ;)

Det skulle jag säga är positivt.

Tur du kollade :)
  • Anonym (Lång väntan)
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-10 12:09:18 följande:
    Åh tack! Det var lugnande att höra :) Då håller jag tummarna för att äl kommer när som. Känner fortfarande inte av någon äl speciellt mycket så vi får se om det kommer någon den här månaden.
    Jag kände knappt av äl när jag blev gravid. Hade jag inte använt tester så hade jag helt missat det och normalt sätt får jag väldig molvärk som håller i sig fram till mensen. Var symtomfri fram till BIM då jag fick lätt molvärk som sen höll i sig några veckor.
  • JuliaC

(Lång väntan)

Jag kände heller inte något denna gången heller! Jag känner också alltid de normalt!

Vi får se om de ger positivt resultat om 2 veckor ;)

• Anonym (Försök 3)
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-09-10 16:27:27 följande:
    Jag kände knappt av äl när jag blev gravid. Hade jag inte använt tester så hade jag helt missat det och normalt sätt får jag väldig molvärk som håller i sig fram till mensen. Var symtomfri fram till BIM då jag fick lätt molvärk som sen höll i sig några veckor.
    Molvärken kom igår kväll. Värkte rätt ordentligt en stund på vänster sida. Idag är det lugnare men jag känner mig lite spänd i magen idag.
    Så jag skulle tro äl var igår som jag anade att det skulle vara.
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-11 07:45:26 följande:

Molvärken kom igår kväll. Värkte rätt ordentligt en stund på vänster sida. Idag är det lugnare men jag känner mig lite spänd i magen idag.

Så jag skulle tro äl var igår som jag anade att det skulle vara.

Håller tummarna för dig! Själv haft jag börjat få små små känningar i magen, ÄL på fredag enligt flo appen som brukar ha rätt! Tänkte ta rosenroten och bisolvonen till på torsdag sen slutar jag! Har även börjat få vattniga flytningar idag, men inga trådar än!
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-11 08:19:45 följande:
    Håller tummarna för dig! Själv haft jag börjat få små små känningar i magen, ÄL på fredag enligt flo appen som brukar ha rätt! Tänkte ta rosenroten och bisolvonen till på torsdag sen slutar jag! Har även börjat få vattniga flytningar idag, men inga trådar än!

Tack <3 Håller tummarna för dig med :)

Nedräkning mot äl för dig då :) Har du testat bisolvon också? Jag har läst lite om det men inte kommit längre än så.

Jag tog sista rosenrotstabletten i söndags. Jag har inga trådflytningar, har inte haft det efter sista mf. Dock mer vattniga flytningar än vanligt.

• Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-11 08:34:47 följande:

Tack <3 Håller tummarna för dig med :)

Nedräkning mot äl för dig då :) Har du testat bisolvon också? Jag har läst lite om det men inte kommit längre än så.

Jag tog sista rosenrotstabletten i söndags. Jag har inga trådflytningar, har inte haft det efter sista mf. Dock mer vattniga flytningar än vanligt.

Vi kör ju varannan dag, plus rosenrot och Bisolvon :) efter jag druckit lite samarin i två dagar så försvann magkatarren :D jag brukar inte heller ha trådiga flytningar men hoppas jag får det nu med hjälp av rosenroten så jag vet när ÄL är, har inte kört med ältester denna gången :)
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-11 08:51:23 följande:
    Vi kör ju varannan dag, plus rosenrot och Bisolvon :) efter jag druckit lite samarin i två dagar så försvann magkatarren :D jag brukar inte heller ha trådiga flytningar men hoppas jag får det nu med hjälp av rosenroten så jag vet när ÄL är, har inte kört med ältester denna gången :)

Va skönt att samarinen hjälpte! Vi har kört varje dag, men kör from igår varannan dag fram till BIM.

Kommer trådiga flytningar innan eller under äl?

Jag har molvärk hela tiden nu, inte så farligt, men ändå så det känns. Jag tror stenhårt på att det är äl idag. Tyvärr tog testen slut i söndags och jag får inte nya förrän imorgon och då är det säkert försent att äl testa ändå.

Ska bli så spännande och se om vi båda lyckas den här månaden :)

• Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-11 10:00:36 följande:

Va skönt att samarinen hjälpte! Vi har kört varje dag, men kör from igår varannan dag fram till BIM.

Kommer trådiga flytningar innan eller under äl?

Jag har molvärk hela tiden nu, inte så farligt, men ändå så det känns. Jag tror stenhårt på att det är äl idag. Tyvärr tog testen slut i söndags och jag får inte nya förrän imorgon och då är det säkert försent att äl testa ändå.

Ska bli så spännande och se om vi båda lyckas den här månaden :)

Jag räknar att när jag får trådiga flytningar så släpper ägget när som helst! Jag brukar också kunna känn exakt på dagen när ÄL inträffar så du är säkert inte helt ute och cyklar haha :D det spelar ingen roll om du inte testar mer, så länge ni fortsätter ligga på så prickar man in nån gång :)

Ja tänk om detta är den mirakelkuren som vi behöver! Har du några barn sedan innan? Det har inte jag, så jag vet inte vad man ska känna efter heller när man pratar om symtom!
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-11 11:54:49 följande:
    Jag räknar att när jag får trådiga flytningar så släpper ägget när som helst! Jag brukar också kunna känn exakt på dagen när ÄL inträffar så du är säkert inte helt ute och cyklar haha :D det spelar ingen roll om du inte testar mer, så länge ni fortsätter ligga på så prickar man in nån gång :)

Ja tänk om detta är den mirakelkuren som vi behöver! Har du några barn sedan innan? Det har inte jag, så jag vet inte vad man ska känna efter heller när man pratar om symtom!

Ok, då kanske jag ska vänta ett tag till och se om det bara är ägget som börjar släppa som jag känner av nu.

Alltså varning för obehaglig info men jag fick precis värdens jätteflytning. Jag kände hur det rann till. Den är inte alls trådig, aningens vit men mest bara genomskinlig. Känns ju lagom fräscht att sitta på jobbet nu :/

Jag har inga barn sen innan men min sambo har ett. Jag blev gravid för två månader sedan (fick sen missfall en vecka efter jag hade plussat) så jag vet på ett ungefär hur det ska kännas. Men det är lika lätt att vara skengravid och inbilla sig allt.

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden