• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Anonym (Lång väntan)
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-12 11:18:38 följande:
    Intressant! Jag har för mig att jag läste på informationen om rosenrot att den har uppiggande effekt. Men det är en sak vad de säger och vad som egentligen är sant.

Jag har även läst att vissa har tagit en tablett första månaden och sen två tabletter andra gången de provade.

Någon som har provat och märkt någon skillnad då?
    Jag provade en månad med en tablett utan att märka några effekter av det. Några månader senare provade jag två tabletter i hopp om att bli piggare. Kände mig inte alls piggare den månaden men blev gravid så jag är hur nöjd som helst med den effekten . Vi försökte över ett år innan vi lyckades så ge inte upp hoppet! {#emotions_dlg.flower}
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-12 10:25:56 följande:

Ni kanske skulle ta med svärfar och åka till USA iaf. Så han får något att se fram emot i den här svåra tiden.

Det låter som en bra plan. Förstår att det måste vara betungande när man närmar sig ett år. Men ni har iaf möjlighet att få hjälp om ni behöver en fertilitetsutredning. Jag kommer inte hinna få någon hjälp innan jag fyller 40 år. Så jag måste överväga att vända mig utomlands för att få hjälp om det inte fungerar. Det kommer säkert kosta en del, men är väl värt pengarna om det leder till en bebis :)

Jag har samlat på rötägg innan. Handlade mycket om dåliga val av killar från min sida, men efter både otroheter och misshandel i den sista relationen så fick jag nog av killar. Så jag har varit själv i nästan 10 år. Men så träffade jag min nuvarande och han var allt jag inte trodde fanns. Såklart fick han en chans och det var den bästa chansningen jag någonsin gjort :) Som du skriver, allt känns så rätt :)

Jag är lite nervös över att vi hade uppehållsdag igår, kanske missade ägget. Men jag försöker tänka på att vi fick till det i förrgår och även dagen innan det. Så ikväll är det mysstund för vår del igen ;)

Jag har inte känt mig piggare som jag trodde. Men jag vill ändå ge det en chans till om det inte går. Många säger att det sitter i huvudet, så då får man väl intala sig att det inte behövs fler gånger :D

Vi har fullständigt tagit över den här tråden, hoppas det inte stör någon som vill läsa på om Rosenrot :)

Ja jag vill åka till USA, det är som du säger, få tänka på nått annat :)

Kan man inte få hjälp när man fyllt 40?

Tänk på att spermier är kvar inne i kvinnan i flera dagar, dom väntar på ägget så det finns stor chans ändå. Även om ni inte kunde få till det igår! Tänk att det tog sig istället, så försöker jag tänka varje månad. Då mår man böttre också, med positiva tankad :)

Jag sover alltid en stund efter jobbet, men för typ 1 vecka sen så va jag hyfsat pigg efter jobbet. Har varit orkeslös hela sommaren och inte orkar göra sysslorna hemma! Men nu är det både fläckfritt och inte ens en strumpa i tvättkorgen, har även rensat ut ett rum vi har som extra rum ( framtida barnrum) och gjort i ordning till ett hobbyrum då jag håller på mycket med handarbete :) så all energi kom tillbaka och det känns suuperbra :D
  • UndrandeSökare
    Jagerika skrev 2018-09-12 13:07:11 följande:

Tänk på att spermier är kvar inne i kvinnan i flera dagar, dom väntar på ägget så det finns stor chans ändå. Även om ni inte kunde få till det igår! Tänk att det tog sig istället, så försöker jag tänka varje månad. Då mår man böttre också, med positiva tankad :)

Jag sover alltid en stund efter jobbet, men för typ 1 vecka sen så va jag hyfsat pigg efter jobbet. Har varit orkeslös hela sommaren och inte orkar göra sysslorna hemma! Men nu är det både fläckfritt och inte ens en strumpa i tvättkorgen, har även rensat ut ett rum vi har som extra rum ( framtida barnrum) och gjort i ordning till ett hobbyrum då jag håller på mycket med handarbete :) så all energi kom tillbaka och det känns suuperbra :D

Vi är nog många som varit trötta och orkeslösa i sommar, det har ju varit 30grader och mer i maj-augusti. Inte undra på att man blir pigg nu igen när temperaturen är normal ! : -D Skönt.

Jag har har också blivit mycket piggare nu än i somras och tog inte rosenrot varken då eller nu. Det har med temperaturen ute att göra. Däremot blir jag jättetrött så fort jag blir gravid pgr av progesteronet.
  • Anonym (Försök 3)
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-09-12 11:29:12 följande:
    Jag provade en månad med en tablett utan att märka några effekter av det. Några månader senare provade jag två tabletter i hopp om att bli piggare. Kände mig inte alls piggare den månaden men blev gravid så jag är hur nöjd som helst med den effekten . Vi försökte över ett år innan vi lyckades så ge inte upp hoppet! {#emotions_dlg.flower}
    Då kör jag på två tabletter om det inte skulle ta sig den här månaden ;)

Jag behöver inte bli piggare, bara gravid :D
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-12 13:07:11 följande:

Nä inte i Sverige, jag är för gammal då tycker de. Synd bara eftersom de flest inte ens tror jag har fyllt 30 år när de tittar på mig. Men kroppen åldras ju tyvärr ändå på insidan.

Ja jag försöker fokusera på det och även att när jag har känt av mig äl innan så har cb visat glad gubbe. Och när glad gubbe visas så betyder det att man har äl 24-36 h efteråt. Så jag skulle tro glad gubbe igår, sex idag borde alltså vara optimalt för att möta upp ägget.
    Ska överfalla mannen direkt när jag kommer hem :D :D

Skönt att få tillbaka orken och få ordning på saker och ting. Jag känner mig lugnare inombords efter jag började med rosenroten. Eller så är det för att ingen retar upp mig just nu ;) :D
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-12 14:21:53 följande:

Nä inte i Sverige, jag är för gammal då tycker de. Synd bara eftersom de flest inte ens tror jag har fyllt 30 år när de tittar på mig. Men kroppen åldras ju tyvärr ändå på insidan.

Ja jag försöker fokusera på det och även att när jag har känt av mig äl innan så har cb visat glad gubbe. Och när glad gubbe visas så betyder det att man har äl 24-36 h efteråt. Så jag skulle tro glad gubbe igår, sex idag borde alltså vara optimalt för att möta upp ägget.

Ska överfalla mannen direkt när jag kommer hem :D :D

Skönt att få tillbaka orken och få ordning på saker och ting. Jag känner mig lugnare inombords efter jag började med rosenroten. Eller så är det för att ingen retar upp mig just nu ;) :D

Men vad orättvist! Så ungdomar utan pengar eller jobb som blir gravida får behålla barnet , och dessutom får hjälp med det, men en kvinna på 40 utan barn får ingen hjälp att skaffa barn?

Jag är ingen stressad människa så på den fronten är det samma som vanligt, men är lite mindre trött nu :) jag har alltid varit en trött människa, även om värmen slog ut mig i somras. Men jag är trött året om xD haha

Jag måste bara återgå till rosenroten, jag känner att jag blir lättare generad, eller ja inte generad men röd i ansiktet när jag pratar med folk! Det har aldrig hänt förut då jag är väldigt social och inte alls blyg. Det liksom stämmer inte med att jag ska bli generad för minsta lilla haha! Underligt! Sen nu när jag kom hem från jobbet så har jag börjat få värk i magen, och hela trosan var blöt! Väldigt vattniga flytningar kan man ju säga!! Aldrig fått så innan!
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-12 15:39:41 följande:

Men vad orättvist! Så ungdomar utan pengar eller jobb som blir gravida får behålla barnet , och dessutom får hjälp med det, men en kvinna på 40 utan barn får ingen hjälp att skaffa barn?

Jag är ingen stressad människa så på den fronten är det samma som vanligt, men är lite mindre trött nu :) jag har alltid varit en trött människa, även om värmen slog ut mig i somras. Men jag är trött året om xD haha

Jag måste bara återgå till rosenroten, jag känner att jag blir lättare generad, eller ja inte generad men röd i ansiktet när jag pratar med folk! Det har aldrig hänt förut då jag är väldigt social och inte alls blyg. Det liksom stämmer inte med att jag ska bli generad för minsta lilla haha! Underligt! Sen nu när jag kom hem från jobbet så har jag börjat få värk i magen, och hela trosan var blöt! Väldigt vattniga flytningar kan man ju säga!! Aldrig fått så innan!

Ja tydligen :/ Jag hade definitivt inte varit mogen att skaffa barn då, så jag gör alla en tjänst genom att ha väntat. Ja, alla utom mig själv eftersom systemet är som det är.

Jasså, det kanske är för att blodflödet ökar i kroppen och därför blir du rödare än du brukar?

Haha som jag igår då :D

Jag fick hem nya CB tester idag och provade nu i eftermiddags. Snacka om förvåning när jag fick blinkande gubbe idag igen. Alltså blinkande gubbe från tisdag till söndag förra veckan och inget test måndag och tisdag, och idag onsdag blinkande igen...eller fortfarande.

Hade jag inte äl igår då?? Jag fattar inget, men strunt samma. Jag haffade sambon när jag kom hem från jobbet och sexade till det :D
  • Nykär15

Jag har tagit rosenrot tre ggr och blivit gravid varje gång. Första blev mf efter en vecka, sen körde jag utan RR i tre cykler, men så tog jag det igen och blev gravid då med! Allt flöt på bra...men tyvärr stannade hjärtat i vecka 13 :( och sen fick jag massa strul... gjorde utredning dom visade för högt TSH som kan orsaka tidiga mf...tog 8 månader av operationer, mediciner mm innan jag till slut testade RR igen...och blev gravid igen, på ÄL som var på min 40-årsdag :)

Tog både Lutinus och Trombyl för att minska risken för mf och hade täta provtagningar på TSH och många ul... min lille skatt föddes i v 40 + 2, en frisk o fin pojke som nu är 9 månader!

Så jag vill ge er lite hopp, RR har funkat så bra för mig! Nu är jag sugen på att snart testa igen...ska bara få med sambon på tåget!

• isabelle81

Plussade idag!!! Första gången med RR. Började på CD 3 ca eftersom jag bestämde mig lite sent för att börja. Sen körde jag två stycken tills 2 dagar efter ÄL och då började jag inställer smörja med progesteronkräm två ggr per dag.

Gravid med fyran. Missfall v 5 maj-18
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-12 17:34:09 följande:

Ja tydligen :/ Jag hade definitivt inte varit mogen att skaffa barn då, så jag gör alla en tjänst genom att ha väntat. Ja, alla utom mig själv eftersom systemet är som det är.

Jasså, det kanske är för att blodflödet ökar i kroppen och därför blir du rödare än du brukar?

Haha som jag igår då :D

Jag fick hem nya CB tester idag och provade nu i eftermiddags. Snacka om förvåning när jag fick blinkande gubbe idag igen. Alltså blinkande gubbe från tisdag till söndag förra veckan och inget test måndag och tisdag, och idag onsdag blinkande igen...eller fortfarande.

Hade jag inte äl igår då?? Jag fattar inget, men strunt samma. Jag haffade sambon när jag kom hem från jobbet och sexade till det :D

Ja då kanske din ÄL något senare denna månaden? Det kan ju hända! Förra månaden gick jag hela 5 dagar över tiden ( aldrig varit så länge över tiden förut) och jag tror det var en sen ÄL.

Idag tog jag sista tabletterna eftersom jag börjar bli öm i livmodern som jag brukar bli precis innan ÄL, så tror jag har ÄL nu i helgen :D så spännande!!!!
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden