• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Tummelisaa
    Anonym (Jejjo) skrev 2018-07-02 17:29:34 följande:

Lite nyfiken eftersom vi testade positivt på ägglossningstestet ganska nära varandra, när tror du man vågar ta fram och prova gravtestet? kan knappt hålla mig. Men har rätt oregelbunden cykel så vet inte alls när bim blir för mig

Jag skulle nog börja testa typ äl+9 trots att det nästan fortfarande är för tidigt även då men känner att OM man nu vill börja testa tidigt så är det nog äl+9 som är det första som ens kan ge utslag, men vet hur det är, suuuper svart att hålla sig :) men av erfarenhet av tidigare graviditet så är det ju EGENTLIGEN ingen idé att testa innan bim, jag plussade inte förens bim + 13 förra grav och även då var det ganska svagt. Men kommer nog börja testa äl+9 denna månad för är alldeles för otålig :) såg nu också att du har oregelbunden men som sagt börja testa äl+9 om du vill börja tidigt :)
  • Tummelisaa

Kan tillägga att jag även har en kort lutealfas på endast 10-11 dagar så kan ju vara därför jag sällan plussar vid bim. :)

• Tummelisaa
    Missmli skrev 2018-07-02 17:44:23 följande:

Jag testade positivt gravtest idag, första kuren med rosenrot :)

Åh grattis!!
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-02 18:12:30 följande:

Jag skulle nog börja testa typ äl+9 trots att det nästan fortfarande är för tidigt även då men känner att OM man nu vill börja testa tidigt så är det nog äl+9 som är det första som ens kan ge utslag, men vet hur det är, suuuper svart att hålla sig :) men av erfarenhet av tidigare graviditet så är det ju EGENTLIGEN ingen idé att testa innan bim, jag plussade inte förens bim + 13 förra grav och även då var det ganska svagt. Men kommer nog börja testa äl+9 denna månad för är alldeles för otålig :) såg nu också att du har oregelbunden men som sagt börja testa äl+9 om du vill börja tidigt :)

Åh tack för utförligt svar! :) Hoppas vi plussar båda två!! Ska göra ett försök +9 bara för att lugna nyfikenheten hihi håll oss uppdaterade hur det går för dig!
  • 91sarah
    Anonym (Jejjo) skrev 2018-07-02 19:03:56 följande:

Åh tack för utförligt svar! :) Hoppas vi plussar båda två!! Ska göra ett försök +9 bara för att lugna nyfikenheten hihi håll oss uppdaterade hur det går för dig!

Om du inte plussade förens bim+13, hade du inga symptom på graviditet innan det förutom utebliven mens? Hade du fått negativa test innan dessa 13 dagar?

Undrar då min mens inte kommit, jag har inga symptom alls och får även negativt på test..
  • Tummelisaa
    Anonym (Jejjo) skrev 2018-07-02 19:03:56 följande:

Ja kul att vi hade äl ungefär samtidigt, absolut du med!! :)
  • Tummelisaa
    91sarah skrev 2018-07-02 19:19:16 följande:

Om du inte plussade förens bim+13, hade du inga symptom på graviditet innan det förutom utebliven mens? Hade du fått negativa test innan dessa 13 dagar?

Undrar då min mens inte kommit, jag har inga symptom alls och får även negativt på test..

Nä hade inga symtom alls som jag fatttade var symptom men, testade första gången bim + 3 och det var negativt så antog att det inte var något, så trodde väl att den blivit oregelbunden av nån anledning. Hade ju hela tiden svag svag mensvärk och mkt flytningar så trodde hela tiden mensen var påväg, sen bim + 13 testade jag igen bara för att jag hade ett test kvar och då var det ett svagt pluss där :) så ?symptomen? var väl mensvärk och flytningar men inget jag kopplade då eftersom jag trodde mensen hela tiden skulle komma :) men den graviditeten var inte planerad, hade den varit det kanske jag hade märkt mer att kroppen var annorlunda
  • eman303

Hej!

Är det någon här som har fått mindre mens utav rosenrot? Jag hade bim i torsdags men har bara kommit några enstaka droppar per dag sedan dess. Är detta normalt? :)

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden