• Anonym (Avli)

Vem ska skriva först?

På Happypancake, Mötesplatsen och liknande sajter.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska skriva först?
  • Anonym (joråsåatt)

Vår historia börjar med att Roger var inne kollade på min profil några gånger utan att skriva något, vilket gjorde mig nyfiken, så jag kastade iväg ett ?Hej!? Det var för tre år och fyra månader sedan.

Vi skrev till varandra varje dag i cirka en eller två veckor. Inte en enda gång kom det skamliga förslag eller skamliga inviter om möten från Rogers sida, vilket tyvärr är ganska ovanligt. Jag som kvinna är van vid att det snabbt går över till ytliga konversationer, men våra handlade om allt annat än det! 

• Anonym (joråsåatt)
    Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 11:33:00 följande:

Vår historia börjar med att Roger var inne kollade på min profil några gånger utan att skriva något, vilket gjorde mig nyfiken, så jag kastade iväg ett ?Hej!? Det var för tre år och fyra månader sedan.

Vi skrev till varandra varje dag i cirka en eller två veckor. Inte en enda gång kom det skamliga förslag eller skamliga inviter om möten från Rogers sida, vilket tyvärr är ganska ovanligt. Jag som kvinna är van vid att det snabbt går över till ytliga konversationer, men våra handlade om allt annat än det! 

Kommer inte med skamliga förslag heller till tjejer jag skriver med. Men vad spelar det för roll?
  • Anonym (joråsåatt)

Jag är typen som har svårt att läsa tjejer, tror att tjejer är intresserade när de inte är det. Jag har inte försökt på länge, men när jag blev intresserad av en tjej, så försökte jag. Hon kände inte samma, så det är lite att gå tillbaks till ruta ett. Får inse att jag inte är bra på sånt där. Då är det bättre att tjejer visar intresse först. Tar första steget.

• Anonym (Blomman)
    Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 11:39:37 följande:

Jag är typen som har svårt att läsa tjejer, tror att tjejer är intresserade när de inte är det. Jag har inte försökt på länge, men när jag blev intresserad av en tjej, så försökte jag. Hon kände inte samma, så det är lite att gå tillbaks till ruta ett. Får inse att jag inte är bra på sånt där. Då är det bättre att tjejer visar intresse först. Tar första steget.

Men det är fortfarande väldigt ytligt i detta stadie. Personen på bilden gör ju att jag vill skriva. Gäller för killar att presentera sig på bilderna och ge en bra känsla.
  • Anonym (joråsåatt)
    Anonym (Blomman) skrev 2018-10-31 12:57:42 följande:
    Men det är fortfarande väldigt ytligt i detta stadie. Personen på bilden gör ju att jag vill skriva. Gäller för killar att presentera sig på bilderna och ge en bra känsla.
    Absolut. Sen varierar det vilka tjejer som skulle få en bra känsla av just MIN profil. Men tror ändå det är bättre att tjejer tar första steget, de som väljer.
  • Anonym (joråsåatt)
    Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 13:08:30 följande:
    Absolut. Sen varierar det vilka tjejer som skulle få en bra känsla av just MIN profil. Men tror ändå det är bättre att tjejer tar första steget, de som väljer.
    Som här, citatet jag postade tidigare.

Här är ett citat från Happypancakes blogg, en solskenshistoria:

Som tjej på Happy Pancake fick man oändligt många mejl och flirtar varje gång man loggade in. De flesta rensade jag bort direkt, andra skrev jag ?tack men nej tack? till. De som jag till slut träffade irl var ofta de som jag själv jagat fram och skrivit till.
  • Anonym (joråsåatt)
    Anonym (Blomman) skrev 2018-10-31 12:57:42 följande:
    Men det kvittar ju om killen har bra pres. och bra bilder.

Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

• Anonym (Bekräftelse?)
    Anonym (joråsåatt) skrev 2019-01-21 06:53:11 följande:
    Men det kvittar ju om killen har bra pres. och bra bilder.

Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

Jag har hängt på lite olika datingsidor de senaste åren och den enda bekräftelse jag fått är att killar gillar fitta och har väldigt lite intresse och respekt för tjejer som människor!

Att nån vill knulla med mig utan att ens veta hur jag ser ut eller nåt annat om mig ser inte jag som bekräftelse. Får mig mest att känna mig som ett rådjur jagat av en stor flock vargar....
Svar på tråden Vem ska skriva först?