-
Och det i det jämställda Sverige hahaAnonym (könsroller) skrev 2018-03-17 14:00:46 följande:Tror det är en stor anledning till varför tjejer inte så gärna tar första steget. Killar blir ju uppfostrade att göra det och har förmodligen bättre redskap att stänga av känslor hantera en avvisning. Kvinnor är ju helt ovana och förväntar sig att bli utvalda och kämpade för.
-
Tjejen.
Här är ett citat från Happypancakes blogg, en solskenshistoria:
Som tjej på Happy Pancake fick man oändligt många mejl och flirtar varje gång man loggade in. De flesta rensade jag bort direkt, andra skrev jag ?tack men nej tack? till. De som jag till slut träffade irl var ofta de som jag själv jagat fram och skrivit till. -
Säger allt. Jag och andra killar som skriver och aldrig får svar, nu ser man att det är bättre att tjejer skriver först. Det är killarna som dom själva letar upp som de träffar.
-
Jo, för killar spelar det roll. Vi skriver och får inte svar. Du som är tjej skrev först och ni blev ihop. Säger en del, eller hur?Lovatic91 skrev 2018-10-31 07:12:31 följande:
Spelar väl ingen roll? Nån måste skriva först. I mitt fall skrev jag först till min nuvarande fästman på happypancake
-
Två exempel till:
Jag hade bara varit medlem på Happy Pancake ett kort tag när jag en dag såg att Fredrik varit inne på min profil.
Jag gick in på hans och tyckte att han ju faktiskt verkade vara någon jag skulle kunna tänka mig att ha kontakt med. Men han hade ju varit inne på min sida och inte skrivit något till mig, så jag var tveksam. Var han inte intresserad så ville ju inte jag verka för på.
Men när jag läst igenom hans presentation och kollat hans bilder mer noggrant så kunde jag inte låta bli att skriva ett meddelande till honom. Han svarade och det visade sig att han inte hade vågat skriva till mig för han inte trodde att han hade någon chans
Det hela började med ett mail där hon skrev att han såg ut att vara en trevlig prick. -
Ett till exempel: Första dagen var det inne 82 män på min profil och jag valde slumpmässigt bland dessa. Nummer 1 kunde inte skriva och eftersom jag själv skriver mycket så gick han bort. Nummer 2 hade bara ett telefonnummer i sin profil. Nummer 3 är min nuvarande man.
-
precis tappat hoppet om att träffa någon och skulle stänga ner mitt HP-konto när jag såg Christoffers profilbild ploppa upp bland dom som var inloggade just då. Jag tycke att han såg väldigt trevlig ut så jag gick in på hans profilsida där jag upptäckte att vi delade samma intresse för musik och vinyl. Jag skrev några rader och han svarade ganska snabbt tillbaka.
-
Ja, så har jag också gjort. Skrivit till tjejer som haft samma intresse. För man tänker att då kan det vara kul att ha nåt att prata om. Det tyckte inte dom.Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 09:42:42 följande:precis tappat hoppet om att träffa någon och skulle stänga ner mitt HP-konto när jag såg Christoffers profilbild ploppa upp bland dom som var inloggade just då. Jag tycke att han såg väldigt trevlig ut så jag gick in på hans profilsida där jag upptäckte att vi delade samma intresse för musik och vinyl. Jag skrev några rader och han svarade ganska snabbt tillbaka.
-
Här svarar tjejer på frågan om de tycker killen ska ta första steget. De flesta tyckte det. För det är normalt, traditionellt.
De fick också svara på om de själva tog första steget. De flesta svarade nej. För de var blyga och vill inte bli dissade. -
Vår historia börjar med att Roger var inne kollade på min profil några gånger utan att skriva något, vilket gjorde mig nyfiken, så jag kastade iväg ett ?Hej!? Det var för tre år och fyra månader sedan.
Vi skrev till varandra varje dag i cirka en eller två veckor. Inte en enda gång kom det skamliga förslag eller skamliga inviter om möten från Rogers sida, vilket tyvärr är ganska ovanligt. Jag som kvinna är van vid att det snabbt går över till ytliga konversationer, men våra handlade om allt annat än det!
-
Kommer inte med skamliga förslag heller till tjejer jag skriver med. Men vad spelar det för roll?Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 11:33:00 följande:
Vår historia börjar med att Roger var inne kollade på min profil några gånger utan att skriva något, vilket gjorde mig nyfiken, så jag kastade iväg ett ?Hej!? Det var för tre år och fyra månader sedan.
Vi skrev till varandra varje dag i cirka en eller två veckor. Inte en enda gång kom det skamliga förslag eller skamliga inviter om möten från Rogers sida, vilket tyvärr är ganska ovanligt. Jag som kvinna är van vid att det snabbt går över till ytliga konversationer, men våra handlade om allt annat än det!
-
Jag är typen som har svårt att läsa tjejer, tror att tjejer är intresserade när de inte är det. Jag har inte försökt på länge, men när jag blev intresserad av en tjej, så försökte jag. Hon kände inte samma, så det är lite att gå tillbaks till ruta ett. Får inse att jag inte är bra på sånt där. Då är det bättre att tjejer visar intresse först. Tar första steget.
-
Absolut. Sen varierar det vilka tjejer som skulle få en bra känsla av just MIN profil. Men tror ändå det är bättre att tjejer tar första steget, de som väljer.Anonym (Blomman) skrev 2018-10-31 12:57:42 följande:Men det är fortfarande väldigt ytligt i detta stadie. Personen på bilden gör ju att jag vill skriva. Gäller för killar att presentera sig på bilderna och ge en bra känsla.
-
-
Som här, citatet jag postade tidigare.Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 13:08:30 följande:Absolut. Sen varierar det vilka tjejer som skulle få en bra känsla av just MIN profil. Men tror ändå det är bättre att tjejer tar första steget, de som väljer.
Här är ett citat från Happypancakes blogg, en solskenshistoria:
Som tjej på Happy Pancake fick man oändligt många mejl och flirtar varje gång man loggade in. De flesta rensade jag bort direkt, andra skrev jag ?tack men nej tack? till. De som jag till slut träffade irl var ofta de som jag själv jagat fram och skrivit till. -
Men det kvittar ju om killen har bra pres. och bra bilder.Anonym (Blomman) skrev 2018-10-31 12:57:42 följande:Men det är fortfarande väldigt ytligt i detta stadie. Personen på bilden gör ju att jag vill skriva. Gäller för killar att presentera sig på bilderna och ge en bra känsla.
Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.
Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?
Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.
-
Ja, man blir så förvånad när det händer. Lite som att man är ute och går och hittar skatten vid slutet av regnbågen. Overkligt sådär.Slutetärbörjanpånågotnytt skrev 2019-01-21 22:30:35 följande:
Men visst är det kul när Tjejerna tar initiativ.