• Anonym (Avli)

Vem ska skriva först?

På Happypancake, Mötesplatsen och liknande sajter.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska skriva först?
  • Anonym (Singel)

Tillägg: jag vill inte ha en kille med flint, tomteskägg på 170 cm som bor i andra hand och inte kan stava ordentligt. Då skaffar jag hellre barn själv. Ganska vanligt att kvinnor gör så nuförtiden, män måste verkligen ta tag i sig själva annars kommer ni aldrig få en kvinna.

• Anonym (Tomte)
    Anonym (Singel) skrev 2020-01-07 23:04:49 följande:

Tillägg: jag vill inte ha en kille med flint, tomteskägg på 170 cm som bor i andra hand och inte kan stava ordentligt. Då skaffar jag hellre barn själv. Ganska vanligt att kvinnor gör så nuförtiden, män måste verkligen ta tag i sig själva annars kommer ni aldrig få en kvinna.

Rätt imponerande om du hittar en kille med 170 cm tomteskägg! :)
  • Anonym (Måndag13)
    Anonym (Singel) skrev 2020-01-07 21:34:24 följande:

Jag är singel sen några månader tillbaka, medlem på happypancake, men känns som om bara bottenskrapet av killar hänger där, typ 1/50 killar fångar mitt intresse.

Finns Elitsinglar för dig som inte själv befinner dig i bottenskrapet.
  • Anonym (duh)
    Anonym (Avli) skrev 2018-02-24 08:12:03 följande:

På Happypancake, Mötesplatsen och liknande sajter.

Vem som helst, den som ser en profil först får ju skriva, hur ska det annars bli någon kontakt? 

När jag nätdejtande tyckte jag att det fungerade lite bättre på betalställen. Gratissidor som HP var bara en massa fjantfolk som ville testa hur det var utan att ha lust att betala något. 
  • Nicke989
    Anonym (duh) skrev 2020-01-08 07:14:10 följande:
    Vem som helst, den som ser en profil först får ju skriva, hur ska det annars bli någon kontakt? 

När jag nätdejtande tyckte jag att det fungerade lite bättre på betalställen. Gratissidor som HP var bara en massa fjantfolk som ville testa hur det var utan att ha lust att betala något. 
    Håller med. Jag har haft klart mest utbyte av elitsinglar, som är dyr. Jag tror inte det beror på att tjänsten som de tillhandahåller är så mycket dyrare att erbjuda, utan för att prislappen avskräcker dem som inte verkligen söker någon.
  • Anonym (Brevbärarn)

Om killen är en blyg viol, och tjejen är tvärtom, då är det bättre att tjejen skriver först tycker jag.

• Anonym (Flex)
    Anonym (Kajsa) skrev 2018-02-24 08:33:23 följande:

Vettiga killar som läst profilen, då spelar det ingen roll. Män som inte bemödar sej att läsa utan kastar mail omkring sej hej vilt till alla kvinnor, de sabbar, så därför lugnare att kvinnor skriver först.

Killar. Alltså yngre hunks. Då spelar det ingen roll om han skriver först. Och allra bäst är det ju om han gör det. Fast "det spelar ingen roll"....Drömmer

Män. De som är äldre än unga hunks. Han behöver inte skriva alls, tack.
  • Anonym (Flex)
    Anonym (joråsåatt) skrev 2018-10-31 10:24:03 följande:

Här svarar tjejer på frågan om de tycker killen ska ta första steget. De flesta tyckte det. För det är normalt, traditionellt.
    De fick också svara på om de själva tog första steget. De flesta svarade nej. För de var blyga och vill inte bli dissade.

Yes Skrattande
  • Anonym (Hin håle)

Minns att jag i vissa profiltexter kunde se att hon förväntade sig att mannen skrev först, dessa valdes bort ögonaböj. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (123) skrev 2018-02-24 08:28:51 följande:

Spelar det nån roll?

Det är bättre att hon skriver först. Tycker jag.
  • Anonym (Anonym)

Jag tycker inte det spelar någon roll..Men min erfarenhet är ändå att många gånger vill mannen skriva först. Kvinnan visar mer mod än honom om hon tar första steget. Går på deras manliga självkänsla tror jag.  Finns självklart undantag tack och lov. Jag sitter inte bara o väntar på att någon ska ta kontakt, för om någon har en profil som är tilltalande för mig har jag som kvinna inga problem att göra det. En bra profil innehåller åtminstone en bra bild där man ser ansiktet utan solglasögon och kepsar. Alltid en fördel med fler bilder.  En kort eller längre text som beskriver något om vem du är/något intresse och vad du söker på riktigt är viktigt tycker jag. 

• Anonym (A)
    Anonym (Brevbärarn) skrev 2022-02-12 07:27:20 följande:
    Om killen är en blyg viol, och tjejen är tvärtom, då är det bättre att tjejen skriver först tycker jag.
    Japp
  • Anonym (Frun)

Jag tycker mannen, min man, ska ta kontakt först med den man vi vill ta kontakt med. Det är hans uppgift att se till att kontakt tas och att ej träff ordnas. Har han tur kan han få vara med på ett hörn. 

• Anonym (-)
    Anonym (Brevbärarn) skrev 2022-02-12 07:27:20 följande:

Och hur vet tjejen om han är en blyg viol eller inte?
  • Anonym (Visdom)
    Anonym (Avli) skrev 2018-02-24 08:44:25 följande:
    Fördelen för en man, om kvinnan är villig, är att han får ligga.
    Sannare ord har sällan hörts.
Svar på tråden Vem ska skriva först?