• Anonym (Rin)

I vilken ålder skaffade ni era barn?

Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.

• Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?
  • GAndrea

26,5 och 28 (i v30 med andra barnet). Jag har alltid tänkt tre barn och mannen har alltid tänkt två. Men nu är vi överens om två tätt och "tar ett snacket om tredje barnet" när yngsta är 4 år.

• Anonym (spelmamma)

Första och andra, pojkar: 19
    Tredje och fjärde, flickor: 21
    Femte, pojke: 24

Nu är jag snart 28 och det blir inga fler, i alla fall inte på en 6-10 år eller så.

• Anonym (Ida)

Jag var 23 år när min son kom till världen! Jag tänker inte skaffa flera barn(är 38 år idag)

• Anonym (Annie)

1:a dottern fick jag när jag var 24 år. 2:a dottern när jag var 27 år. Är nu 29 år och har svårt att se att jag skulle få fler barn.

• Anonym (MD)

Måste säga att det var väldigt skönt att läsa denna tråd. Är 25 år (fyller 26 år) och har pluggat heltid i 5.5 år och ska plugga halvtid + göra praktik/jobba heltid i ca 2 år framöver. Har känt sådan stress över att få barn. Jag och sambon längtar, men vill få klart med studier först samt hinna jobba lite. Samtidigt så är det så många jag gick i skolan med som fått barn sedan 3 år tillbaka och framåt. Kommer från en mindre stad. Är skönt att se att många fått sitt första barn 30+. :)

• Anonym (Pappan)

Jag var 36 när vi fick vår dotter. Nu är jag snart 50 och stänger nog för att bli pappa igen.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Rin) skrev 2018-01-27 16:14:53 följande:

Får jag fråga vilket kön du fick på dina?

Pojkar. Men oavsett kön hade jag inte velat ha fler, helt enkelt för att jag inte skulle ha tid, ork och fokus till fler. Vi funderade på om vi ville ha ett eller två, tre fanns inte på kartan.
Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?