• Anonym (Rin)

I vilken ålder skaffade ni era barn?

Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.

• Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?
  • Fjäril kär

1: Barnet 21 år

2: Barnet 22 år

3: Barnet 30 år

Är idag 40 år och inga fler barn.

• Anonym (Henna)

1. Skulle fylla 21.

2. Hade fyllt 22

3. Skulle fylla 28.

Ska fylla 34. Är klar och väntar ivrigt på syskonbarn men dröjer nog ett par år till dock.

• Anonym (Rin)
    Anonym (ED) skrev 2018-01-27 20:20:14 följande:
    Har inte varit på öppna förskolan än så på såna platser vet jag inte. Men här är det ytterst ovanligt att ens få barn efter 35 (de flesta är mycket unga!) så jag skulle nog känna mig gammal. Inom vården har det mest varit spott och spe och utskällningar tyvärr! Ingen annan har haft en enda negativ kommentar faktiskt.

Folk har tyckt att sonen ömsom varit lik mig och ömsom pappan så det är lite komiskt faktiskt. Skrattande Han skiljer inte alls så mycket i utseende än att han inte kunde vara vår genetiskt. Vi får väl se när han växer upp (han är bara ett år). För oss kvittar det och det kvittar vad folk säger också. Du ska inte heller ta åt dig!
    Men herregud, utskällningar? Vad är det för folk som jobbar inom vården egentligen? Och hur har de mage att uttala sig? Du får gärna precisera mer vad de har sagt, för jag är uppriktigt nyfiken på hur korkade kommentarer man kan få.

Jag var ju 37 och 39 när jag fick mina (naturligt) och vi planerar nu för ytterligare en när mensen kommit igång (ammar fortfarande mycket så den håller sig borta efter senaste förlossningen). Har hittills inte fått en enda negativ kommentar. Men så är mannen mycket yngre, vilket kanske styr "helhetsintrycket" i vårt fall.
  • Anonym (Rin)
    KarinIngrid skrev 2018-01-27 20:37:14 följande:

Första: 36 år - pojke

Andra: 39 år - bf om några veckor , vet ej kön

Blir inga fler efter detta!

Det där är ju nästan som jag. Jag hann fylla 37 med första, födde andra strax innan jag fyllde 39. Men planerar för en till...
  • Anonym (Jagx3)

Första 24 år, andra 27 år. Hade gärna straffat 1 till, men då vi separerat och jag inte vill ha olika pappor så blir det nog inga fler.

• Teady111
    Teady111 skrev 2018-01-27 16:15:11 följande:

Första:  22
    Andra:  26
    Tredje:  30

Planerar inte fler..
  • Anonym (GGGG)
    lövet2 skrev 2018-01-27 17:54:54 följande:

19, 22, 24, 26, 30, 34 och 39 år. Sedan hade jag gjort mitt.

• Anonym (Ivf)

33 vid första barnet, flicka. Väntar nu andra, v14 o vet ej kön, är nu 37 år. Totalt försökt få barn sen 2011 och hoppas att denna gång går vägen, annars blir vi en enbarnsfamilj... Ivf vid första barnet och använde fryst embryo som fanns kvar i frysen till denna gång. Så tacksam för svensk sjukvård!!!

Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?