• Anonym (Rin)

I vilken ålder skaffade ni era barn?

Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.

• Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?
  • Anotherone
    Anonym (JS) skrev 2018-01-28 21:15:21 följande:

Ja, varför blev det så många år mellan barnen?=)

Främst för att vi i många många år var helt hundra på att vi inte ville ha fler. Ett barn passade oss och vår livsstil väldigt bra. Sen när barnlängtan slog till dröjde det ytterligare en tid innan vi verkligen funderat igenom det. Så därför fick det bli så. Men bättre sent än aldrig känner vi nu efteråt
  • Anonym (Hanna)

Första barnet vid 26 och andra vid 31. Har sedan dess skiljt mig och skaffat nytt förhållande, men vill inte ha fler barn. Är 36 nu.

• Anonym (5)

1:a 23 år

2:a 25 år

3:dje 30 år

4:e 32 år

5:e 36 år

• FruganD

Jag och min man har barn i två ?kullar?.

När de tre äldsta föddes var jag 19, 22 och 25.

Nu har vi en 8-månaders bebis som föddes när jag var 34. I juni kommer bebis nr 5 och då har jag hunnit fylla 35 :)

• Richard1986

Jag var precis fyllda 18 när oplanerat blev pappa till en dotter med en kvinna jag ej hade en kärleksrelation med. Sedan var jag 26 när tvillingarna kom som jag och min fru skaffade. Och den yngsta dottern fyller snart 2. Var 30 när hon föddes.

• Anonym (Tea)

Väntar första, kommer då att ha fyllt 24. Yngsta mamman i min släkt, på tre-fyra generationer om man bara räknar de rakt nedstigande. Min mamma och hennes syskon har varit över trettio allihop, och inga av mina vänner har barn, eller verkar skaffa inom typ fem år. Alla andra jag känner som fått barn tidigt har jag uppfattat som väldigt omogna. Mycket festande, ostadiga förhållanden och sådär. Så det känns lite konstigt på det sättet, jag hamnar liksom i en grupp jag egentligen inte alls känner att jag tillhör. Men jag och min man älskar barn och känner nu att vi vill ha minst fem, så vi ville börja tidigt. Har i hela mitt liv velat ha barn tidigt och har haft barnlängtan sen typ tio års ålder.

• Anonym (Fian)

23, 25 och 28. Är 31 nu men tyvärr ensamstående, önskar hemskt gärna 1 barn till men har ingen att "skaffa" det med...

• Anonym (Mammatilltre29)

Jag var 22 när första barnet föddes, 27 när andra barnet föddes och 29 nu när tredje barnet föddes. LITE sugen på 1 till, men innerst inne tror jag att vi är klara med våra tre friska barn.

• Ullstrumpan

Jag fick mitt första barn när jag var 21. Mitt andra barn när jag var 25. Jag satte redan tidigt gränsen att få fler barn vid 32. Anledningen till det var att jag inte ville vara en gammal mamma. Ser inget fel i att någon skaffar barn sent i livet men JAG ville inte det.

Efter att jag separerade från mina barns pappa och träffade en ny man vid 34 års ålder flyttade jag fram gränsen till 36 att bli gravid. Kunde inte ens njuta av tanken av en eventuell graviditet under vår tid tillsammans till fullo utan var mer orolig över riskerna än glädjen att få ett eventuellt till barn. Efter vårt uppbrott har jag där med bestämt mig till 100% att jag inte ska ha fler barn.

• Mojjan

39 år, har tre barn mellan 1-9 år. Kände själv att min gräns gick vid 38 år. Jobbigt med all oro för vad som kunde gå fel pga min ålder och betydligt längre återhämtningstid efter senaste förlossningen jmf med första barnet då jag just fyllt 30 år. Skulle inte kunna tänka mig fler barn så här sent och absolut inte över 40 år.

• sextiotalist

Skaffade och skaffade, jag blev oplanerat gravid när jag var 35+, så då var det väl meningen att det skulle bli ett barn

• HasseTorekov
    Anonym (Rin) skrev 2018-01-27 15:59:36 följande:

Vi skall få vårt första barn i Sommar båda är 31
  • TeresB
    Anonym (Rin) skrev 2018-01-27 15:59:36 följande:

Vi var 31 när första kom och 24 när nr 2 föddes. Är snart 37 och det blir inga fler för oss.
  • TeresB
    TeresB skrev 2018-01-29 12:40:51 följande:

Vi var 31 när första kom och 24 när nr 2 föddes. Är snart 37 och det blir inga fler för oss.

34 när andra kom såklart!!!
Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?