• Anonym (Rin)

I vilken ålder skaffade ni era barn?

Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.

• Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?
  • Anonym (ED)
    Anonym (Annie) skrev 2018-01-27 20:28:32 följande:
    Aha, och jag fick barn där de flesta fick efter 35 år dvs i Sthlms innerstad. Nu har jag två barn och är högutbildad så ingen ifrågasätter längre att jag skulle klara av det.

Vad sorgligt att du inte fått bra stöd från sjukvården. Professionalism är för mig som själv jobbar inom vården att inte visa vad man tycker utan vara neutral och ge sin patient bästa omhändertagande utifrån hens förutsättningar.

Lustigt med likheterna! Jag tror att man se likheter i de flesta, så där vinner nog alltid kärleken över biologin. Eller genetiken rättare sagt, du är ju i allra högsts grad biologisk mor till barnen.

I din sits skulle min enda rädsla vara att inte hinna vara med länge nog för att barnen ska bli gamla nog att klara sig utan mig. Och kanske att ha tonåringar och försöka försörja dem på min pension smile1.gif
    Jag bor i glesbygd vilket säger allt om när folk får barn... Mvc, specen och förlossningen/bb är inte vana med äldre mammor och vet ingenting om ÄD/ED och behandlade mig antingen som utvecklingsstörd eller psyksjuk! Blev så överkörd på förlossningen och sen på b.b så vi ska anmäla flera stycken där. Nu tänker jag inte ens föda på det här sjukhuset nästa gång.

Det finns studier som visar att vissa gener kan överföras till ÄD-barn från mamman. Vilka vet jag inte riktigt, men aptiten har då sonen ärvt!

När jag är pensionär är yngsta barnet 16 och vi ska nog klara de få åren h*n bor kvar hemma. Glad
  • Anonym (Annie)
    Anonym (ED) skrev 2018-01-28 13:25:49 följande:

Jag bor i glesbygd vilket säger allt om när folk får barn... Mvc, specen och förlossningen/bb är inte vana med äldre mammor och vet ingenting om ÄD/ED och behandlade mig antingen som utvecklingsstörd eller psyksjuk! Blev så överkörd på förlossningen och sen på b.b så vi ska anmäla flera stycken där. Nu tänker jag inte ens föda på det här sjukhuset nästa gång.

Det finns studier som visar att vissa gener kan överföras till ÄD-barn från mamman. Vilka vet jag inte riktigt, men aptiten har då sonen ärvt!

När jag är pensionär är yngsta barnet 16 och vi ska nog klara de få åren h*n bor kvar hemma.

Fy vad ledsamt att höra! Jag hade usel personal på min andra förlossning, men blev liksom aldrig ifrågasatt som person. Bra att ni anmäler! Som vårdpersonal måste man vara korrekt och empatisk i alla lägen.

Jo, vi kommer nog få veta ett och annat om epigenetik i framtiden. Så spännande! Oavsett så är ditt barn ditt barn förstås, men hen hade nog inte blivit hen i nån annans livmoder.

Ja, i glesbygd är det förstås lite tidigare man flyttar! Här i Sthlm bor 40% av 27-åringarna hemma eller nåt sånt, så då hade du kanske känt dig i äldsta laget för hemmavarande barn.
  • Anonym (ED)
    Anonym (Annie) skrev 2018-01-28 17:10:15 följande:
    Fy vad ledsamt att höra! Jag hade usel personal på min andra förlossning, men blev liksom aldrig ifrågasatt som person. Bra att ni anmäler! Som vårdpersonal måste man vara korrekt och empatisk i alla lägen.

Jo, vi kommer nog få veta ett och annat om epigenetik i framtiden. Så spännande! Oavsett så är ditt barn ditt barn förstås, men hen hade nog inte blivit hen i nån annans livmoder.

Ja, i glesbygd är det förstås lite tidigare man flyttar! Här i Sthlm bor 40% av 27-åringarna hemma eller nåt sånt, så då hade du kanske känt dig i äldsta laget för hemmavarande barn. smile5.gif
    Har aldrig i mitt liv blivit så ifrågasatt! Likadant nu igen denna graviditet... Men nu tänker jag inte finna mig i påhopp! Empati är kanske mycket begärt, men respekt i alla fall.

Epigenetik, så heter det ja. På tok för lite insatt, men spännande är det. Glad

Nja, alla flyttar inte tidigt. Antingen eller- flytta tidigt eller aldrig flytta.  Grannen är 65 och bor hemma!
  • Anonym (JS)

Första 36

Andra nu i mars och jag ska fylla 38

Min man är öppen för fler men jag vete fan

• Anonym (Tjipp)

21 år vid första, fyllde 22 år 9 dagar efter att han föddes. 23 år vid andra och 25 år vid tredje. Fjärde kom när jag var 34. Nu blir det inte fler!

• Anonym (Rin)
    Anonym (mor) skrev 2018-01-28 06:44:36 följande:
    Usch men det låter ju sorgligt att du "börjar bli till åren" för att få barn! Är det verkligen en så snabb utförsbacke? Du är ju en ung kvinna. När vi "bakade" tvåan så var jag 37 och det tog vid första försöket.
    Sånt är ju VÄLDIGT individuellt ändå. Jag fick mina två vid 37 resp 39, och första tog sig inom två monader och andra på första försöket trots amning. Men det betyder inte att alla andra kan bli gravida enkelt i min ålder. Vissa har problem redan vid 25 och andra först när de är 42.
  • Afasi

1a var jag 18

2a var jag 21

3e var jag 24

3an är bara 6 månader så funderingar på fler är inte så aktuell i nuläget. Tror inte det blir fler men man ska aldrig säga aldrig. Ska det bli fler så är det innan jag blir 30 annars får det vara ?

• Anotherone

Första 26 år

Andra 37 år

Ja det är samma pappa och nej vi har inte gjort IVF vilket många frågar.

Man är tydligen riktigt skum om man väljer att ha så många år mellan barnen.

• Anonym (JS)
    Anotherone skrev 2018-01-28 21:10:39 följande:

Första 26 år

Andra 37 år

Ja det är samma pappa och nej vi har inte gjort IVF vilket många frågar.

Man är tydligen riktigt skum om man väljer att ha så många år mellan barnen.

Ja, varför blev det så många år mellan barnen?=)
Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?