Anonym (Annie) skrev 2018-01-27 20:28:32 följande:
Aha, och jag fick barn där de flesta fick efter 35 år dvs i Sthlms innerstad. Nu har jag två barn och är högutbildad så ingen ifrågasätter längre att jag skulle klara av det.
Vad sorgligt att du inte fått bra stöd från sjukvården. Professionalism är för mig som själv jobbar inom vården att inte visa vad man tycker utan vara neutral och ge sin patient bästa omhändertagande utifrån hens förutsättningar.
Lustigt med likheterna! Jag tror att man se likheter i de flesta, så där vinner nog alltid kärleken över biologin. Eller genetiken rättare sagt, du är ju i allra högsts grad biologisk mor till barnen.
I din sits skulle min enda rädsla vara att inte hinna vara med länge nog för att barnen ska bli gamla nog att klara sig utan mig. Och kanske att ha tonåringar och försöka försörja dem på min pension
Jag bor i glesbygd vilket säger allt om när folk får barn... Mvc, specen och förlossningen/bb är inte vana med äldre mammor och vet ingenting om ÄD/ED och behandlade mig antingen som utvecklingsstörd eller psyksjuk! Blev så överkörd på förlossningen och sen på b.b så vi ska anmäla flera stycken där. Nu tänker jag inte ens föda på det här sjukhuset nästa gång.
Det finns studier som visar att vissa gener kan överföras till ÄD-barn från mamman. Vilka vet jag inte riktigt, men aptiten har då sonen ärvt!
När jag är pensionär är yngsta barnet 16 och vi ska nog klara de få åren h*n bor kvar hemma.