• Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • Anonym (G)

Slutade med p piller i början av Jan och blev det på första försöket.

• Otit

Har ni några symptom och vilka i så fall? Jag vet att mitt illamående med dottern började typ i samma vecka som jag är i nu. Men har inget illamående än, vilket gör mig lite nojig. Men jag är bara trött och har molvärk typ. Har haft väldigt ont i huvudet i två dagar också, vet inte om det är graviditetsrelaterat eller inte.

• MariaS02
    Otit skrev 2018-01-31 20:51:07 följande:

Har ni några symptom och vilka i så fall? Jag vet att mitt illamående med dottern började typ i samma vecka som jag är i nu. Men har inget illamående än, vilket gör mig lite nojig. Men jag är bara trött och har molvärk typ. Har haft väldigt ont i huvudet i två dagar också, vet inte om det är graviditetsrelaterat eller inte.

9

Samma här, kände symptom tidigare men nu är det helt lugnt. Är i vecka 5. Bara spända bröst som blivit lite större, trött på eftermiddagen/kvällen och lite obehag på morgonen men inte illamående. Molvärken som jag kände innan och lite efter BIM är borta. Första barnet för oss och jag är så orolig... Vill att det ska bli vecka 12 nu!!
  • Anonym (?)
    Otit skrev 2018-01-31 20:51:07 följande:

Jag hade inga symptom alls förens typ vecka 12 med första barnet. Förutom utebliven mens då. Mådde aldrig illa under mina 40 veckor. Sägs att det är större sannolikhet att det är pojke då.

Nu mår jag pytteilla ibland men inget jag störs av. Alla gravida mår inte illa :)
  • emhu

Hej!

Jag plussade 15/1, första barnet. Idag var jag på vul och fick se ett litet slående hjärta! Enligt storleken på fostret är jag i vecka 7+1. Är 31 och bor i Stockholm.

• Emlan3

Hej! Ansluter också gärna i denna tråden. 
    Plussade i måndags på BIM+5 med tredje barnet. BF är 3 oktober. Så spännande och nervöst!

• emhu

Hur mår ni allihopa? Själv är jag väldigt svullen om magen, molvärk i både rygg och mage, ömma bröst som iofs varierar lite från dag till dag. Illamåendet ligger där i bakgrunden men är inte så farligt om jag bara ser till att äta något varannan timme ungefär. Har spytt två gånger hittills bara. Hoppas det håller sig så!

• Anonym (?)
    emhu skrev 2018-02-01 22:14:11 följande:

Hur mår ni allihopa? Själv är jag väldigt svullen om magen, molvärk i både rygg och mage, ömma bröst som iofs varierar lite från dag till dag. Illamåendet ligger där i bakgrunden men är inte så farligt om jag bara ser till att äta något varannan timme ungefär. Har spytt två gånger hittills bara. Hoppas det håller sig så!

Jag är superhungrig för det mesta. Har någon enstaka gång känt lite illamående och så stock/hugg i livmodern ibland. Men annars känner jag mig inte alls gravid. Köpte två gravtest förra helgen och behövde bara använda ena så jag ska nog ta det som är kvar, kanske imorgon, för att se om jag fortfarande är gravid. Med sonen mådde jag iof också som vanligt så det borde inte vara några konstigheter.
  • Otit
    Anonym (?) skrev 2018-02-02 08:20:55 följande:

Jag är superhungrig för det mesta. Har någon enstaka gång känt lite illamående och så stock/hugg i livmodern ibland. Men annars känner jag mig inte alls gravid. Köpte två gravtest förra helgen och behövde bara använda ena så jag ska nog ta det som är kvar, kanske imorgon, för att se om jag fortfarande är gravid. Med sonen mådde jag iof också som vanligt så det borde inte vara några konstigheter.

Nä! Och det är ju så i början när man inte har varken symptom eller mage att man inte fattar liksom? Är jag gravid? Jättemärkligt. Jag är svullen om magen, gasig, har molvärk och lite illamående imorse. Känner mig inte ett dugg gravid annars, haha!
  • Anonym (Json)
    emhu skrev 2018-02-01 22:14:11 följande:

Jag har också varit svullen/uppblåst i magen, men det har gått över lite grann nu även om det fortfarande är lite svullet. Mår lite illa då och då men inte så farligt :) Annars inget speciellt, har varit lite extra trött vissa dagar.
  • Anonym (?)

Jag är av naturen en planerare och har redan börjat planera inköp för bebisen. Mycket går ju att använda från första barnet men kul med lite nytt också. Hur tänker ni andra som väntar barn nummer två? Vagn, bärsele, kläder osv. Vi har redan en bugaboo donkey som går att ha till båda barnen men är så sugen på något nytt haha. Eller kanske bara fräscha till den...

• emhu

Är det någon mer än jag som har helt olidiligt ont i ryggen? Jag har ont från det att jag vaknar tills att jag går och lägger mig. Det enda som hjälper är att ligga på rygg med benen i 90 grader mot en stol eller liknande. Det kan väl inte vara förlossningsberättelse redan? Smärtan lixom strålar ner i skinkorna också, skitjobbigt! Mår nästan illa för att det gör så ont...

• Anonym (Ischias ?)
    emhu skrev 2018-02-04 13:00:23 följande:

Är det någon mer än jag som har helt olidiligt ont i ryggen? Jag har ont från det att jag vaknar tills att jag går och lägger mig. Det enda som hjälper är att ligga på rygg med benen i 90 grader mot en stol eller liknande. Det kan väl inte vara förlossningsberättelse redan? Smärtan lixom strålar ner i skinkorna också, skitjobbigt! Mår nästan illa för att det gör så ont...

Det kan inte vara ischias nerven som ligger i kläm ? För då gör de skit ont i ryggen och strålar ner i benen och rumpan. Har själv problem med den efter en olycka.
Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018