Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Vi som plussa i januari 2018

Gjorde en egen tråd men fick knappt några svar så testar här. Är lite nervös nu. Jag och sambon försökte få barn i höstas men det tog sig inte. I januari bytte jag jobb och därför bestämde vi oss för att lägga det på is. Men igår fick jag en konstig känsla, dels pga en konstig och hastig magsjuka samt stick i magen. Så jag köpte ett gravtest. Gjorde det nu imorse en dag innan bim och tycker jag ser ett sagt svagt plus. Men sambon ser inget. Vad tror ni?

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 09:34:49 följande:

Gjorde en egen tråd men fick knappt några svar så testar här. Är lite nervös nu. Jag och sambon försökte få barn i höstas men det tog sig inte. I januari bytte jag jobb och därför bestämde vi oss för att lägga det på is. Men igår fick jag en konstig känsla, dels pga en konstig och hastig magsjuka samt stick i magen. Så jag köpte ett gravtest. Gjorde det nu imorse en dag innan bim och tycker jag ser ett sagt svagt plus. Men sambon ser inget. Vad tror ni?

En till bild i annat ljus

• Anonym (?)
    Daria111 skrev 2018-01-27 10:04:15 följande:

Jag ser också ett svag streck ! Prova med digital nästa gång !! Lycka till !!!

Ja jag får köpa digitalt några dagar efter bim kanske. Tror jag är låghormonare så tänker att det kanske är bättre att vänta några dagar.
  • Anonym (?)
    MariaS02 skrev 2018-01-27 09:57:42 följande:

Jag tycker det ser ut som du har ett plus är sambon möjligtvis lite färgblind? hoppas det är välkommet för er trots att ni tänkt lägga det på is ett tag <3

Alltså sambon sa såhär: jag ser ett pytte pytte streck men det betyder inget när det är sådär svagt. Det är säkert några andra hormoner som ger utslag. Jag svarade då att enbart gravidhormon KAN ge utslag. Då svarade han ?nä men då ser jag nog inget?. Haha fattar inte riktigt hur han menar. Men han var likadan med sonen när jag var gravid för tre år sedan. Jag berättade att brösten ömmade och att jag borde haft mens för en vecka sen. Han viftade bort det och sa att det var nog inget annorlunda. Som att inte jag känner min kropp liksom haha

Även om det är olägligt rent jobbmässigt så är såklart en bebis alltid en underbar gåva. Jag är bara orolig över arbetsgivaren och huruvida de vill ge mig fast anställning i sommar om jag är i 5:e månaden.
  • Anonym (?)
    Daria111 skrev 2018-01-27 10:04:15 följande:

Jag ser också ett svag streck ! Prova med digital nästa gång !! Lycka till !!!

Kunde inte hålla mig så jag gick precis och köpte ett digitalt. Visade sig att jag är gravid. Plus trots dagen innan bim och ej morgonurin.
  • Anonym (?)
    Daria111 skrev 2018-01-27 19:35:53 följande:

Men vad roligt ! Stort grattis nu är det inga spöke bästa testen !! All lycka till jag gjort min test på dagen men jag var BIM+8 och körde ändrat digital !!

Tack! Lite olägligt som sagt pga nytt jobb men en bebis får såklart komma före. Sonen blir 3 i september så på så sätt är det ju lite på tiden för nr 2 kan man tycka ;)
  • Anonym (?)
    Binabus skrev 2018-01-27 23:35:46 följande:

Är oxå i vecka 5 :D

Vecka 5 här med. Andra barnet. Olägligt som jag nämnde tidigare men såklart välkommet. Både jag och sambon tänker att man aldrig vet vad som händer såhär tidigt. Inte oro eller så men ändå en känsla av att inte riktigt veta än. Och är inte alls lika pirrig som med fösta barnet. Men härlig känsla ändå såklart.
  • Anonym (?)
    Sanderson skrev 2018-01-28 16:25:13 följande:

Har mått konstigt, frossa, uppsvälld, illamående. Imorse kräktes jag så tog ett test jag hade kvar sen förra graviditeten och det visade Gravid 3+!!

Vi har en dotter som blir 1 nu i februari och hade inte tänkt börja med syskon förrän sen vår. Men åh så välkommen bebisen i magen är. Vi blev jätteglada men chockade!

Vet dock inte hur långt gången jag är då jag inte haft någon mens än.

Oj vad spännande med två små tätt!

Grattis! Och spännande att inte veta exakt vilken vecka du är i. Då blir det säkert ultraljudet som får avslöja. Tror

Inte att du ska lita på indikatorn på testet. Undrar hur extrakt den kan vara. På min stod det ju 1-2 dagen innan bim. Runt bim så är man ju i vecka 4-5 om man ska gå efter hur vi räknar veckorna i Sverige :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Avo) skrev 2018-01-29 11:27:09 följande:

Hej. Jag plussade svagt + ca 4 dagar innan jag skulle haft mens efter att jag haft svarta och rosa flytningar sen 1 vecka tillbaka med även frossa, kraftig smärta i magen och varit kass i kistan. Smärtan och det svartbruna flyrningarna fortsatte och 2 dagar efter att jag pussat så tof jag 2 till test, ett vanligt clearblue som visade svagt + och ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor.

Dagen efter så eskalerade smärtan och Alvedon hjälpte inte och har haft kraftigt illamående. Va tillslut tvungen att åka in akut. vul visade inga tecken på varken graviditet eller mens på G. Tunn slemhinna med endast en förtjockning längst upp i livmodern i hinnan. De såg även att jag hade vätska i buken men sa att det inte behöver betyda att det är något farligt i magen om jag inte blir sämre.Urinprov visade negativt men blodprov visade på hcg 24. Dom funderade på titthålsoperation om det eskalerade då jag även hade temp. Blev inlagd över natten men läget förändrades inte så jag fick åka hem med svaret att åka in om det blev värre, att det annars är ett extremt tidigt missfall som jag inte märkt av annat än smärtan och det svarta eller en väldigt tidig grav som inte syns än. De trodde inte på utomhavande... ska ta nya blodprover om ca 1 vecka för att kolla hcg. 

Jag mår fortfarande illa. är dålig i magen och ont och det kommer inte rent blod utan bara rosa eller svart oftast när jag gör nr 2.

Någon som varit med om detta??.

Låter som att du fått ett tidigt missfal. :( jag beklagar!
  • Anonym (?)
    Otit skrev 2018-01-30 21:23:18 följande:

Hej!

Vet inte om jag får vara med här trots att det inte är mitt första barn? Har en dotter på snart ett år som tog nio månader att få till. Vi tog för givet att det skulle ta ungefär lika länge med nummer två. Så vi sa att det blir när det blir. Insåg förra veckan att mensen var lite sen, men har bara haft mens några gånger efter förlossningen, så tänkte att den var oregelbunden. Tog ett test och blev helt chockad att det var två streck! Vi är jätteglada fast det var oplanerat. Blir lite tätt mellan barnen, men men! Kul att följas åt :)

Grattis! Kul med barn så tätt. Andra för oss också men vi valde av olika skäl att vänta lite mellan barnen. Sonen är född september 2015 så han kommer vara nyss fyllda tre när han blir storebror! <3
  • Anonym (?)
    Otit skrev 2018-01-31 20:51:07 följande:

Har ni några symptom och vilka i så fall? Jag vet att mitt illamående med dottern började typ i samma vecka som jag är i nu. Men har inget illamående än, vilket gör mig lite nojig. Men jag är bara trött och har molvärk typ. Har haft väldigt ont i huvudet i två dagar också, vet inte om det är graviditetsrelaterat eller inte.

Jag hade inga symptom alls förens typ vecka 12 med första barnet. Förutom utebliven mens då. Mådde aldrig illa under mina 40 veckor. Sägs att det är större sannolikhet att det är pojke då.

Nu mår jag pytteilla ibland men inget jag störs av. Alla gravida mår inte illa :)
  • Anonym (?)
    emhu skrev 2018-02-01 22:14:11 följande:

Hur mår ni allihopa? Själv är jag väldigt svullen om magen, molvärk i både rygg och mage, ömma bröst som iofs varierar lite från dag till dag. Illamåendet ligger där i bakgrunden men är inte så farligt om jag bara ser till att äta något varannan timme ungefär. Har spytt två gånger hittills bara. Hoppas det håller sig så!

Jag är superhungrig för det mesta. Har någon enstaka gång känt lite illamående och så stock/hugg i livmodern ibland. Men annars känner jag mig inte alls gravid. Köpte två gravtest förra helgen och behövde bara använda ena så jag ska nog ta det som är kvar, kanske imorgon, för att se om jag fortfarande är gravid. Med sonen mådde jag iof också som vanligt så det borde inte vara några konstigheter.
  • Anonym (?)

Jag är av naturen en planerare och har redan börjat planera inköp för bebisen. Mycket går ju att använda från första barnet men kul med lite nytt också. Hur tänker ni andra som väntar barn nummer två? Vagn, bärsele, kläder osv. Vi har redan en bugaboo donkey som går att ha till båda barnen men är så sugen på något nytt haha. Eller kanske bara fräscha till den...

Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018