• Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • bananafish

Plussade i morse och är inne i vecka 6. Vågade inte testa förrän jag gått ordentligt över tiden. Det känns både skitläskigt och overkligt. Min sambo vet ingenting än, träffar honom först efter helgen och vill inte berätta över telefon. Han har ett barn sen tidigare, men själv har jag ärligt talat aldrig varit särskilt ivrig över barn. Har till och med funderat ett par vändor kring att inte skaffa några. Men nu blev jag gravid, inte helt oplanerat trots allt, och det känns bra. Läskigt men bra. :)
    Grattis binabus, hoppas vi (och andra) kan följas åt!

• Binabus
    bananafish skrev 2018-01-25 18:49:37 följande:

Plussade i morse och är inne i vecka 6. Vågade inte testa förrän jag gått ordentligt över tiden. Det känns både skitläskigt och overkligt. Min sambo vet ingenting än, träffar honom först efter helgen och vill inte berätta över telefon. Han har ett barn sen tidigare, men själv har jag ärligt talat aldrig varit särskilt ivrig över barn. Har till och med funderat ett par vändor kring att inte skaffa några. Men nu blev jag gravid, inte helt oplanerat trots allt, och det känns bra. Läskigt men bra. :)

Grattis binabus, hoppas vi (och andra) kan följas åt!

Åh vad kul:) Grattis till er, skall bli kul att följas åt :)
  • Binabus

Ingen mer som skall ha en september/oktober bebis som vill dela med sig och följas åt? :D

• MariaS02

Jag plussade i onsdags och har BIM idag, det är vårt första. Följer gärna er här, man kan ju inte tänka på något annat än detta och så frustrerande att inte kunna prata med någon annan än sambon! Kommer dock berätta för en kompis nu ihelgen, måste ha någon att bolla mina tankar med!! Ändå skönt att ha några fler här.

Jag har längtat så mycket efter barn men jag känner ändå att jag håller igrn på lyckoruset. Just nu känns det som att jag vill spola fram till vecka 12 och då kommer hela lyckorusköret och enorma längtan. Försöker säga till mig själv att inte tänka det värsta och njuta här och nu, men jag lyckats inte riktigt. Finns det fler som kanske känner igen sig? Även om ni inte gör det får ni gärna dela med er om hur ni tänker så jag smittas.

• Tildurrr

Jag plussade den 11, hänger gärna på här! Första barnet för oss! :D

• Binabus
    JennieNilsson skrev 2018-01-26 16:00:37 följande:

Vi ska ha vårt andra nu i mitten av september ;)

Åh grattis:D
  • Binabus
    MariaS02 skrev 2018-01-26 17:08:43 följande:

Jag plussade i onsdags och har BIM idag, det är vårt första. Följer gärna er här, man kan ju inte tänka på något annat än detta och så frustrerande att inte kunna prata med någon annan än sambon! Kommer dock berätta för en kompis nu ihelgen, måste ha någon att bolla mina tankar med!! Ändå skönt att ha några fler här.

Jag har längtat så mycket efter barn men jag känner ändå att jag håller igrn på lyckoruset. Just nu känns det som att jag vill spola fram till vecka 12 och då kommer hela lyckorusköret och enorma längtan. Försöker säga till mig själv att inte tänka det värsta och njuta här och nu, men jag lyckats inte riktigt. Finns det fler som kanske känner igen sig? Även om ni inte gör det får ni gärna dela med er om hur ni tänker så jag smittas.

Åh grattis till plusset, jag har oxå de oron. Men försöker att inte tänka så mycket på de, hade ett MA i sep-17. Så är rädd att inte detta heller skall gå hela vägen. Men försöker ändå tänka att de skall göra de. Så hoppas på en sep/okt bebis :D
  • Chippedipp

Jaa hurra, vi plussade också igår, med tre dagars försenad mens. När vi väl bestämde oss för att inte försöka pricka in rätt osv utan bara låta det hända, så blev det på enda sänghalmsstunden den månaden!
    Så någon gång i september är det förhoppningsvis dags. Alltid nervigt fram tills vecka tolv känner jag.
    Är det era första barn eller har ni sen tidigare? Glad

• 5plus

Jag plussade på Alla möjliga test för en vecka sedan. Overkligt som in i! Idag, fredag , skulle jag träffat gynekolog och fått börja med Letrozol pga att jag inte haft mens på ett år, och vi trodde inte att ägglossning var där heller. Ska på vul på onsdag och hoppas kunna få ungefärligt BF :)

Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018