• Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • Tildurrr
    Lindiwz skrev 2018-01-28 20:03:49 följande:

Plussade 10/1, första barnet och hoppas verkligen att allt går bra så man kan få ett septemberbarn????

Någon som börjat känna några symtom än?

Plussade den 11/1, också första barnet!

Jag har konstant illamående, inte så att jag spyr (än) men det är verkligen konstant, blir så äcklad av att laga mat att jag inte gjort det på en vecka...

Svullna bröst och svullen mage också, det är det jag känner nu!
  • PaintMom

Jag plussade den 16:e, efter att mensen var sen runt en vecka. :) Mitt första barn, vaknar varje dag med skräckblandad förtjusning. :D

Grattis till alla som plussat! Hoppas vi mår bra genom hela resan!

• Otit

Hej!

Vet inte om jag får vara med här trots att det inte är mitt första barn? Har en dotter på snart ett år som tog nio månader att få till. Vi tog för givet att det skulle ta ungefär lika länge med nummer två. Så vi sa att det blir när det blir. Insåg förra veckan att mensen var lite sen, men har bara haft mens några gånger efter förlossningen, så tänkte att den var oregelbunden. Tog ett test och blev helt chockad att det var två streck! Vi är jätteglada fast det var oplanerat. Blir lite tätt mellan barnen, men men! Kul att följas åt :)

• Anonym (?)
    Otit skrev 2018-01-30 21:23:18 följande:

Hej!

Vet inte om jag får vara med här trots att det inte är mitt första barn? Har en dotter på snart ett år som tog nio månader att få till. Vi tog för givet att det skulle ta ungefär lika länge med nummer två. Så vi sa att det blir när det blir. Insåg förra veckan att mensen var lite sen, men har bara haft mens några gånger efter förlossningen, så tänkte att den var oregelbunden. Tog ett test och blev helt chockad att det var två streck! Vi är jätteglada fast det var oplanerat. Blir lite tätt mellan barnen, men men! Kul att följas åt :)

Grattis! Kul med barn så tätt. Andra för oss också men vi valde av olika skäl att vänta lite mellan barnen. Sonen är född september 2015 så han kommer vara nyss fyllda tre när han blir storebror! <3
  • Beeecka

Plussade 5/1, är i vecka 7+3 nu. Första barnet, kan inte tro att det är sant! Så lycklig men ändå så orolig.
    Lycka till allihop!

• Binabus
    Otit skrev 2018-01-30 21:23:18 följande:

Hej!

Absolut får du vara med här:) Grattis:)
  • Binabus
    ErikaEliasson skrev 2018-01-30 16:41:19 följande:

Hittade denna tråden nu :)

Plusade i lördags och enligt uträkningarna så blir det ett bar i slutet av septemer.

Fanns inte riktigt på min radie att de skulle gå så fort att bli gravid (andra försöket) så jag misstänkte inget förrän mensen uteblivit.

Väldigt roligt med en sådan här tråd.

Är vårt första barn och vi skall till barnmorskan om precis en vecka, nervöst.

Roligt att följa er andra som är i samma sits

Åh grattis:) Välkommen, skall bli skoj att följas åt :D
  • Saab92

Plussa igår natt 30/1... Va livrädd fast det var min tredje på gång ????.

Nu är frågan om man ska behålla eller ej... Hur resonerar ni ?

• Anonym (G)

Plussade igår kväll, första barnet!

Lite pirrigt .. vad händer nu liksom hör man av sig till mvc direkt eller?

Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018