• Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • Daria111
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 09:39:05 följande:

En till bild i annat ljus

Jag ser också ett svag streck ! Prova med digital nästa gång !! Lycka till !!!
  • Anonym (Avo)

Plussade i förrgår och är 33 år. Är livrädd då jag har 3 stora barn och gjort mitt på den fronten. Väntar dessutom på sterilisering sen flera månader tillbaka så detta känns verkligen olägligt ???? Dessutom har jag en del fysiska problem som gör graviditeten till mer riskfylld och inte blir det bättre av att jag gjorde en abort för ett par år sen som innebar en hel del komplikationer och jag förlorade en del blod. Är helt enkelt livrädd men har bestämt oss för att inte gå igenom en abort till. Låter naturen ha sin gång och om det inte går vägen så har jag en väntande sterilisering.

Fler som har en del fysiska besvär/åkommor som gör grav lite mer riskfylld eller som haft tuffa graviditer och förlossningar innan som gör er rädda?

• Anonym (?)
    Daria111 skrev 2018-01-27 10:04:15 följande:

Ja jag får köpa digitalt några dagar efter bim kanske. Tror jag är låghormonare så tänker att det kanske är bättre att vänta några dagar.
  • Anonym (?)
    MariaS02 skrev 2018-01-27 09:57:42 följande:

Jag tycker det ser ut som du har ett plus är sambon möjligtvis lite färgblind? hoppas det är välkommet för er trots att ni tänkt lägga det på is ett tag <3

Alltså sambon sa såhär: jag ser ett pytte pytte streck men det betyder inget när det är sådär svagt. Det är säkert några andra hormoner som ger utslag. Jag svarade då att enbart gravidhormon KAN ge utslag. Då svarade han ?nä men då ser jag nog inget?. Haha fattar inte riktigt hur han menar. Men han var likadan med sonen när jag var gravid för tre år sedan. Jag berättade att brösten ömmade och att jag borde haft mens för en vecka sen. Han viftade bort det och sa att det var nog inget annorlunda. Som att inte jag känner min kropp liksom haha

Även om det är olägligt rent jobbmässigt så är såklart en bebis alltid en underbar gåva. Jag är bara orolig över arbetsgivaren och huruvida de vill ge mig fast anställning i sommar om jag är i 5:e månaden.
  • Anonym (?)
    Daria111 skrev 2018-01-27 10:04:15 följande:

Kunde inte hålla mig så jag gick precis och köpte ett digitalt. Visade sig att jag är gravid. Plus trots dagen innan bim och ej morgonurin.
  • MariaS02
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 18:21:05 följande:

Kunde inte hålla mig så jag gick precis och köpte ett digitalt. Visade sig att jag är gravid. Plus trots dagen innan bim och ej morgonurin.

Grattis!!
  • Daria111
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 18:21:05 följande:

Men vad roligt ! Stort grattis nu är det inga spöke bästa testen !! All lycka till jag gjort min test på dagen men jag var BIM+8 och körde ändrat digital !!
  • Anonym (?)
    Daria111 skrev 2018-01-27 19:35:53 följande:

Men vad roligt ! Stort grattis nu är det inga spöke bästa testen !! All lycka till jag gjort min test på dagen men jag var BIM+8 och körde ändrat digital !!

Tack! Lite olägligt som sagt pga nytt jobb men en bebis får såklart komma före. Sonen blir 3 i september så på så sätt är det ju lite på tiden för nr 2 kan man tycka ;)
  • Lamphuvud

Hej! Plussade i måndags den 22:e. Har inte tagit ett digitalt ännu, men tippar på att jag är runt v. 4-5 någonstans om jag utgår från min ägglossning. Ska se om man vågar testa digitalt om någon vecka :)

• Chippedipp
    Binabus skrev 2018-01-27 08:55:39 följande:
    Åh grattis ! :) Precis så gjorde vi oxå, att vi strunta i att försöka pga bröllops och resa. Men tydligen så blev de en denna månaden ;) så får nog ställa in resan till Spanien. För att slippa oroa mig för att bebisen inte skulle överleva en resa utomlands, eller att jag skulle bli sjuk där nere :) Lycka till!
    Taack, och detsamma!! :D

Haha ja det sägs att mycket sitter i huvudet, eller kanske den underliggande stressen i att så gärna vilja bli gravid.

Åh, ja det förstår jag verkligen, hade också oroat mig en del, så gör det som känns bäst för er helt enkelt! :)
Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018