• Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • Kiwi2018

Plussade den 25/1, känner helt overkligt! Gick väldigt snabbt för oss, sambon och jag började prata om barn i dec, och nu står vi här haha. Är första barnet, så är lite nervöst men samtidigt väldigt roligt!

Kul att vi är fler som plussat här! Jag är just nu i vecka 5, och känner inte jättemycket av graviditeten än så länge. Hur känns det för er andra?

• Binabus
    Kiwi2018 skrev 2018-01-27 02:57:45 följande:

Plussade den 25/1, känner helt overkligt! Gick väldigt snabbt för oss, sambon och jag började prata om barn i dec, och nu står vi här haha. Är första barnet, så är lite nervöst men samtidigt väldigt roligt!

Kul att vi är fler som plussat här! Jag är just nu i vecka 5, och känner inte jättemycket av graviditeten än så länge. Hur känns det för er andra?

Åh vad roligt, grattis:D

Jag känner inte så mycket heller, mer än illamående inemellan :) så fattar fortfarande inte att jag är gravid:D

Sist gång så plussa jag jätte sent, och hade halsbränna, illamående, ont i brösten m.m men de slutade tyvärr i MA. Så hoppas att detta betyder att de skall gå hela vägen. Men känns som sagt overkligt. Återstår att se :D
  • Binabus
    5plus skrev 2018-01-27 02:44:22 följande:

Jag plussade på Alla möjliga test för en vecka sedan. Overkligt som in i! Idag, fredag , skulle jag träffat gynekolog och fått börja med Letrozol pga att jag inte haft mens på ett år, och vi trodde inte att ägglossning var där heller. Ska på vul på onsdag och hoppas kunna få ungefärligt BF :)

Åh vad skoj, grattis :D lycka till på VUL, i min förra graviditet så kunde vi se bebisen i vecka 6 (5+0) då såg vi ett lite hjärtat som slog för fullt. Men tyvärr så dog den i magen i vecka 9 (8+6). Så fick göra en abort 4 dagar senare. Så hoppas de går hela vägen denna gången:)
  • Binabus
    Chippedipp skrev 2018-01-27 01:37:42 följande:

Jaa hurra, vi plussade också igår, med tre dagars försenad mens. När vi väl bestämde oss för att inte försöka pricka in rätt osv utan bara låta det hända, så blev det på enda sänghalmsstunden den månaden!

Så någon gång i september är det förhoppningsvis dags. Alltid nervigt fram tills vecka tolv känner jag.

Är det era första barn eller har ni sen tidigare? 

Åh grattis ! :) Precis så gjorde vi oxå, att vi strunta i att försöka pga bröllops och resa. Men tydligen så blev de en denna månaden ;) så får nog ställa in resan till Spanien. För att slippa oroa mig för att bebisen inte skulle överleva en resa utomlands, eller att jag skulle bli sjuk där nere :) Lycka till!
  • Binabus

Om någon vill vara med i min hemliga grupp på Facebook, skicka gärna meddelande med epost adress, Så bjuder jag in. För den är hemlig, så den går inte att söka upp:)

• Anonym (?)

Gjorde en egen tråd men fick knappt några svar så testar här. Är lite nervös nu. Jag och sambon försökte få barn i höstas men det tog sig inte. I januari bytte jag jobb och därför bestämde vi oss för att lägga det på is. Men igår fick jag en konstig känsla, dels pga en konstig och hastig magsjuka samt stick i magen. Så jag köpte ett gravtest. Gjorde det nu imorse en dag innan bim och tycker jag ser ett sagt svagt plus. Men sambon ser inget. Vad tror ni?

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 09:34:49 följande:

Gjorde en egen tråd men fick knappt några svar så testar här. Är lite nervös nu. Jag och sambon försökte få barn i höstas men det tog sig inte. I januari bytte jag jobb och därför bestämde vi oss för att lägga det på is. Men igår fick jag en konstig känsla, dels pga en konstig och hastig magsjuka samt stick i magen. Så jag köpte ett gravtest. Gjorde det nu imorse en dag innan bim och tycker jag ser ett sagt svagt plus. Men sambon ser inget. Vad tror ni?

En till bild i annat ljus

• MariaS02
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 09:39:05 följande:

En till bild i annat ljus

Jag tycker det ser ut som du har ett plus är sambon möjligtvis lite färgblind? hoppas det är välkommet för er trots att ni tänkt lägga det på is ett tag <3
  • MariaS02
    Binabus skrev 2018-01-26 23:36:52 följande:

Åh grattis till plusset, jag har oxå de oron. Men försöker att inte tänka så mycket på de, hade ett MA i sep-17. Så är rädd att inte detta heller skall gå hela vägen. Men försöker ändå tänka att de skall göra de. Så hoppas på en sep/okt bebis :D

Åh, vad härligt du fått plus igen! <3 Grattis!! ja jag försöker tänka detsamma och kanske det blir lättare ju längre det går
Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018