• Otit

Vi som plussa i januari 2018

Hej!

Vet inte om jag får vara med här trots att det inte är mitt första barn? Har en dotter på snart ett år som tog nio månader att få till. Vi tog för givet att det skulle ta ungefär lika länge med nummer två. Så vi sa att det blir när det blir. Insåg förra veckan att mensen var lite sen, men har bara haft mens några gånger efter förlossningen, så tänkte att den var oregelbunden. Tog ett test och blev helt chockad att det var två streck! Vi är jätteglada fast det var oplanerat. Blir lite tätt mellan barnen, men men! Kul att följas åt :)

• Otit

Har ni några symptom och vilka i så fall? Jag vet att mitt illamående med dottern började typ i samma vecka som jag är i nu. Men har inget illamående än, vilket gör mig lite nojig. Men jag är bara trött och har molvärk typ. Har haft väldigt ont i huvudet i två dagar också, vet inte om det är graviditetsrelaterat eller inte.

• Otit
    Anonym (?) skrev 2018-02-02 08:20:55 följande:

Jag är superhungrig för det mesta. Har någon enstaka gång känt lite illamående och så stock/hugg i livmodern ibland. Men annars känner jag mig inte alls gravid. Köpte två gravtest förra helgen och behövde bara använda ena så jag ska nog ta det som är kvar, kanske imorgon, för att se om jag fortfarande är gravid. Med sonen mådde jag iof också som vanligt så det borde inte vara några konstigheter.

Nä! Och det är ju så i början när man inte har varken symptom eller mage att man inte fattar liksom? Är jag gravid? Jättemärkligt. Jag är svullen om magen, gasig, har molvärk och lite illamående imorse. Känner mig inte ett dugg gravid annars, haha!
Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018