Inlägg från: Binabus |Visa alla inlägg
  • Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • Binabus
    bananafish skrev 2018-01-25 18:49:37 följande:

Plussade i morse och är inne i vecka 6. Vågade inte testa förrän jag gått ordentligt över tiden. Det känns både skitläskigt och overkligt. Min sambo vet ingenting än, träffar honom först efter helgen och vill inte berätta över telefon. Han har ett barn sen tidigare, men själv har jag ärligt talat aldrig varit särskilt ivrig över barn. Har till och med funderat ett par vändor kring att inte skaffa några. Men nu blev jag gravid, inte helt oplanerat trots allt, och det känns bra. Läskigt men bra. :)

Grattis binabus, hoppas vi (och andra) kan följas åt!

Åh vad kul:) Grattis till er, skall bli kul att följas åt :)
  • Binabus

Ingen mer som skall ha en september/oktober bebis som vill dela med sig och följas åt? :D

• Binabus
    JennieNilsson skrev 2018-01-26 16:00:37 följande:

Vi ska ha vårt andra nu i mitten av september ;)

Åh grattis:D
  • Binabus
    MariaS02 skrev 2018-01-26 17:08:43 följande:

Jag plussade i onsdags och har BIM idag, det är vårt första. Följer gärna er här, man kan ju inte tänka på något annat än detta och så frustrerande att inte kunna prata med någon annan än sambon! Kommer dock berätta för en kompis nu ihelgen, måste ha någon att bolla mina tankar med!! Ändå skönt att ha några fler här.

Jag har längtat så mycket efter barn men jag känner ändå att jag håller igrn på lyckoruset. Just nu känns det som att jag vill spola fram till vecka 12 och då kommer hela lyckorusköret och enorma längtan. Försöker säga till mig själv att inte tänka det värsta och njuta här och nu, men jag lyckats inte riktigt. Finns det fler som kanske känner igen sig? Även om ni inte gör det får ni gärna dela med er om hur ni tänker så jag smittas.

Åh grattis till plusset, jag har oxå de oron. Men försöker att inte tänka så mycket på de, hade ett MA i sep-17. Så är rädd att inte detta heller skall gå hela vägen. Men försöker ändå tänka att de skall göra de. Så hoppas på en sep/okt bebis :D
  • Binabus
    Kiwi2018 skrev 2018-01-27 02:57:45 följande:

Plussade den 25/1, känner helt overkligt! Gick väldigt snabbt för oss, sambon och jag började prata om barn i dec, och nu står vi här haha. Är första barnet, så är lite nervöst men samtidigt väldigt roligt!

Kul att vi är fler som plussat här! Jag är just nu i vecka 5, och känner inte jättemycket av graviditeten än så länge. Hur känns det för er andra?

Åh vad roligt, grattis:D

Jag känner inte så mycket heller, mer än illamående inemellan :) så fattar fortfarande inte att jag är gravid:D

Sist gång så plussa jag jätte sent, och hade halsbränna, illamående, ont i brösten m.m men de slutade tyvärr i MA. Så hoppas att detta betyder att de skall gå hela vägen. Men känns som sagt overkligt. Återstår att se :D
  • Binabus
    5plus skrev 2018-01-27 02:44:22 följande:

Jag plussade på Alla möjliga test för en vecka sedan. Overkligt som in i! Idag, fredag , skulle jag träffat gynekolog och fått börja med Letrozol pga att jag inte haft mens på ett år, och vi trodde inte att ägglossning var där heller. Ska på vul på onsdag och hoppas kunna få ungefärligt BF :)

Åh vad skoj, grattis :D lycka till på VUL, i min förra graviditet så kunde vi se bebisen i vecka 6 (5+0) då såg vi ett lite hjärtat som slog för fullt. Men tyvärr så dog den i magen i vecka 9 (8+6). Så fick göra en abort 4 dagar senare. Så hoppas de går hela vägen denna gången:)
  • Binabus
    Chippedipp skrev 2018-01-27 01:37:42 följande:

Jaa hurra, vi plussade också igår, med tre dagars försenad mens. När vi väl bestämde oss för att inte försöka pricka in rätt osv utan bara låta det hända, så blev det på enda sänghalmsstunden den månaden!

Så någon gång i september är det förhoppningsvis dags. Alltid nervigt fram tills vecka tolv känner jag.

Är det era första barn eller har ni sen tidigare? 

Åh grattis ! :) Precis så gjorde vi oxå, att vi strunta i att försöka pga bröllops och resa. Men tydligen så blev de en denna månaden ;) så får nog ställa in resan till Spanien. För att slippa oroa mig för att bebisen inte skulle överleva en resa utomlands, eller att jag skulle bli sjuk där nere :) Lycka till!
  • Binabus

Om någon vill vara med i min hemliga grupp på Facebook, skicka gärna meddelande med epost adress, Så bjuder jag in. För den är hemlig, så den går inte att söka upp:)

• Binabus
    Nala90 skrev 2018-01-27 23:21:12 följande:

Jag plussade den 25e och är ff i chock! Kan knappt fatta..bara att veta att det funkade är den mest ljuvliga känslan som finns. Men så är hag samtidigt så sjykt nojig då jag bara är i v5 och inte vågar hoppas för mkt...vilken v är du i?

Är oxå i vecka 5 :D
  • Binabus
    Otit skrev 2018-01-30 21:23:18 följande:

Hej!

Vet inte om jag får vara med här trots att det inte är mitt första barn? Har en dotter på snart ett år som tog nio månader att få till. Vi tog för givet att det skulle ta ungefär lika länge med nummer två. Så vi sa att det blir när det blir. Insåg förra veckan att mensen var lite sen, men har bara haft mens några gånger efter förlossningen, så tänkte att den var oregelbunden. Tog ett test och blev helt chockad att det var två streck! Vi är jätteglada fast det var oplanerat. Blir lite tätt mellan barnen, men men! Kul att följas åt :)

Absolut får du vara med här:) Grattis:)
  • Binabus
    ErikaEliasson skrev 2018-01-30 16:41:19 följande:

Hittade denna tråden nu :)

Plusade i lördags och enligt uträkningarna så blir det ett bar i slutet av septemer.

Fanns inte riktigt på min radie att de skulle gå så fort att bli gravid (andra försöket) så jag misstänkte inget förrän mensen uteblivit.

Väldigt roligt med en sådan här tråd.

Är vårt första barn och vi skall till barnmorskan om precis en vecka, nervöst.

Roligt att följa er andra som är i samma sits

Åh grattis:) Välkommen, skall bli skoj att följas åt :D
Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018