Snowflingan skrev 2018-03-17 09:45:34 följande:
Känner igen mig i det ni skriver. Såg på en bekants Instagram att hon fått barn och började gråta.
Jag tog ut min pstav nov 2016, just då gjorde vi inga seriösa försök för båda tyckte det vore en rolig överraskning att jag skulle bli gravid. Det hände inget på ca 6 månader och då började vi försöka på riktigt, skaffade natural cycles, tog 3 ägglossningstest per dag för att hålla koll men inget hände förutom att jag trodde jag var gravid jämt pga överanalyserande. Nu har vi köpt progesterall och ett glidmedel som ska hjälpa spermierna som vi tänkte testa fram till sommaren, efter det blir det att gå utredning.
Har någon av er testat progesteronkräm?
Jag har inte testat progesteronkräm ännu, men beställde också hem av ett annat märke i förra veckan. Får den i början av nästa vecka och skall också börja prova med det.
Vad är det för glidmedel du köpt?
Jag har tidigare ätit rosenrot under ett gäng cykler men inget där heller inte ens lite placebopigg el dylikt av det.
Denna månad har vi tryckt i oss bisolvon, inte för att jag tror på det alls men det skadar inte att testa. Känns som att man är beredd att testa det mesta.
Jag som trodde det räckte med att ha ett bra samliv och köra på efter det. Men icket. I övrigt pratar vi också en del om utredning, och har kollat upp mannens spermier som har normal kvantitet och kvalitet- vilket är bra! Men. Det får mig att känna mig som en infertil oduglig ko typ. Väldigt dumt att tänka och känna så men jag rår inte för det.
Till saken hör att jag har barn sedan tidigare så jag vet ju att jag har kunnat bli gravid och det svindlande lätt de gångerna dessutom. Jag har även besiktat tjejmagen, gjort grundliga kontroller med UL, cellprover m.m. som alla sett bra ut. Därför har vi efter kontroll av mannens simmare bestämt att vänta ytterligare med en eventuell utredning.