XAHHA92 skrev 2018-03-10 21:58:29 följande:
Alltså ju fler som söker ju längre kö bli det, inte så svårt att klura ut det..... :) Och har de gränsen ett år så hinner de beta av kön tills de som FAKTISKT försökt ett år söker hjälp. Nääää men så bra att du inte skäms!! Och du, om en månad har det gått två år sedan vi började försöka och vi är inte ens ställda i kön till IVF!!!! Du skriver till mig precis som om jag inte vet hur det känns haha!!
Men som jag skrev hade vi anledning att söka innan året! Förstår inte hur du kan tycka att det är så himla fel, alla har rätt till vård och det är upp till var och en att söka när man tycker att man behöver det.
Tvivlar inte på att du vet hur det känns. Men att försöka få mig att må dåligt för att jag tog tag i saken "för tidigt" är bara onödigt. Det jag ville säga med mitt första svar är att om man tvekar på att man ska höra av sig eller inte, eller om man är precis innan den "magiska" ettårsgränsen, så är det lika bra att ta tag i det istället för att vänta, då man ändå kommer att få vänta på att ens komma på ett första samtal.
Tycker att vi lämnar denna diskussion nu, och så får vi vara överens om att vi inte är överens.