pansarmärta skrev 2018-03-14 22:39:29 följande:
Hej,
Hoppar in i tråden. Jag och min man är på försök 13 denna månad. Jag känner mig mest som den bittraste människan i världen och föll idag tillbaks i googleträsket som ledde mig hit. Det var väldigt skönt att få läsa de ni andra har skrivit, känns som att jag pendlat mellan alla känslolägen och tankar fram och tillbaks som nämnts här av er för att slutligen nu senaste månaderna ha landat i någon form av avgrundsdjupt bitterhetshål. Under tiden som vi har försökt har 4 vänner hunnit bli gravida och föda barn samt att 5 personer till annonserat sin graviditet senaste månaderna. Trots att ett par av dessa är mina närmsta vänner så har jag förvandlats till någon form otacksamhetsmonster och blir så ledsen varje gång någon berätta att de väntar barn, fast jag egentligen borde(är) glad för deras skull.
Förstår precis. Bävar inför varje kompis som ?ska berätta något?, inte för att jag inte blir glad för deras skull, utan för att jag blir så besviken över mig själv.
För en månad sen kände jag ?jaja, vi har inte bråttom, än sen att det tagit ett år längre än väntat?, för att nu vara en rent ut sagt bitterfi**a över hela situationen. Är så otroligt less och ledsen. Känns som att det aldrig ska hända...
Berättar för min chef och kollegor när jag absolut måste; har redan fått höra jobbiga skämt om hur inga mer får bli föräldraledig eller säga upp sig för då kollapsar verksamheten (är lärare) för att vara bekväm med något annat...