Jooosen skrev 2018-02-24 23:56:40 följande:
Uppdatering! Äntligen så har jag o min kille pratat ut om utredning. Min kille tog tillslut upp det eftersom jag är sämst på sånt. Nu är vi båda redo och jag ska bara kolla upp vart vi ska ringa (blir nog jag som ringer men skitsamma). Är så glad för något som egentligen borde vara asjobbigt haha.
Vad bra att han tog upp det! :D
Nu är det bara 4 dagar tills vi ska till Sophiahemmet. Är nervös, vet inte vad jag är nervös över då inget ska göras direkt men bara vad de ska säga. Det är liksom sista grejen innan det blir ivf-remiss. Har skrivit ner tusen frågor om allt från att jag bara har mens i typ två dagar (sen bara lite flytningar) tänker att min slemhinna är för tunn?! Men min andra gynekolog sa att den inte var det. Ja, man undrar och söker förklaringar. Ska fråga om min äggledarspolning som fick avbrytas då jag typ svimmade av smärta och vad det visar.
De är ju experter där och min gynekolog som gjort utredningen pratar mycket dålig svenska och har inte kunnat förklara något av vad vår utredning innebar. Plus att jag varit ensam på alla ultraljud och spolningar och nu ska min kille också med.
I huvudet är jag redan inne i "ivf-världen" och har blivit allt mer bekväm med att det är den vägen vi kommer behöva ta.
Har sörjt mycket och lär göra fortfarande att vi inte kan göra barn själva utan det är förknippat med ångest. Har längtat hela livet efter att få vara gravid. I huvudet har jag tänkt att det ska vara den häftigaste och härligaste tiden i livet när man ser plusset på stickan och berättar för familj. Nu blir det nog inte så harmoniskt precis, det "harmoniska" i att skaffa barn är liksom borta för alltid.