Jooosen skrev 2018-06-27 21:32:17 följande:
Åh hoppas det går bra den här gången! Hur länge försätter man kroppen i klimakteriet? Varför får du köra långa protokollet plötsligt? ChAnserna kanske blir större då för din kropp iofs. Skönt att ni inte behöver vänta så länge :))
Ja det känns bra att ha en plan trots att det blir långt protokoll som brukar innebära mer biverkningar etc. Läkaren ville nog bara prova en annan metod denna gången trots att jag fick många ägg med korta protokollet sist.
Av sprayen hamnar man i klimakteriet så hela "äggproduktionen" slutar och stängs av och nollställs. Sen efter ett par veckor kickar man igång kroppen på nytt med sprutorna och kroppen börjar producera massa ägg (förhoppningsvis).
Av sprayen får man huvudvärk ofta samt värmevallningar etc. Låter inte så kul! Men vad gör man inte för att få barn. Helt otroligt egentligen att man orkar. Det långa protokollet tar kanske 5-6 veckor så det tar lång tid.
Min sambos spermier va ju få och slöa men det är ändå min kropp man laborerar med. Det finns olika sprutor och protokoll och de vet sällan exakt vilket som passar just ens kropp.