Vi som försökt med första barnet ca 1 år
En enorm (sorry) geleflytning nyss på pappret. Bara cd 10 brukar ha äl dag 15-16... kan det komma så tidigt eller är ägglossning kanske tidigare denna månad? Vad tror ni?
En enorm (sorry) geleflytning nyss på pappret. Bara cd 10 brukar ha äl dag 15-16... kan det komma så tidigt eller är ägglossning kanske tidigare denna månad? Vad tror ni?
Hej tjejer! Igår var jag på Sophiahemmet och nu är remiss skriven för att få betald ivf. Jag känner lite för att leva nu och inte längre "hetsligga" när ägglossning sker. Kanske hinner vi med något ivf försök i maj om det går snabbt annars blir det i augusti/september efter att de haft sommarstängt. Känns sååå skönt att ivf är det som vi kommer ställa in oss på mentalt.
Jag hoppas ni som är mitt i utredningar får besked snart och att ni snart får pluss på Stickan! :)
Härligt!! Nu kan ni säkert slappna av lite! Hur lång tid har allt tagit sen ni tog första kontakten? Själv är man i hetsägglossniingstid just nu haha. Skiter i stickor denna månad!
Fick idag brev från RMC!! Den 7.e maj ska vi få komma på informationsmöte inför IVF! Skönt att det hinns med innan sommaren iallafall!
Är i slutet av mensen jag med. Tror ni inte vår remiss för finansierad ivf hade kommit bort eller att de hade missat att skicka den från Sophiahemmet så på två veckor hade den inte ens gått iväg med posten. Tur man inte litar på vården så jag ringde och dubbelkollade och det fanns ingen remiss! Så less på att man måste fixa så mycket och att de inte bara kan göra sitt jobb :( två veckor i sjön känns som en evighet just nu.
Nej fy vad dåligt!! Sånt slarv får ju bara inte hända!
Himla tur att du ringde så pass snabbt iallafall, men förstår att de två veckorna känns riktigt tråkigt att ha förlorat. Hoppas det kommer gå smidigt från och med nu. Vet ni på ett ungefär vad det är för väntetider?
Fan va drygt!! Bra att du ringde. Har hört flera där remissen bara kommit bort och man får vara på o ringa osv annars vet man inte om saker o ting funkar som det ska. Skit tråkigt. ?Tur? att du ringde ..
Har bara gråtit och gråtit sen igår. Hade såna förhoppningar på att utredningen skulle LEDA till något men fick bara höra att det finns inget de kan hjälpa oss med. Och när läkaren sa det hade vi BARA svarat på frågor om hälsa och tagit blodprov för hiv och hepatit. Inget annat, och på det baserar hon att de inte kan hjälpa oss. Det fanns nog inte ens i mina tankar att utredningen INTE skulle leda till någon hjälp...
Lyssnar också på den, och även ivf-podden. Genom dom två poddarna får man höra om både den känslomässiga delen av att gå igenom barnlöshet och även den rent praktiska delen. Känns skönt på något sätt att fördjupa sig i ämnet, men bara vissa dagar.. andra dagar vill man inte höra något om det och bara glömma att man är ofrivilligt barnlös. Hur fan hamnade vi här?
Fyfan för detta!! <3. Ska på första mötet imorn ...