• Anonym (Mamma)

Kräva att skolan betalar?

Skolan har under lovet slarvat bort min dotters saturationsmätare. De bad öht inte om ursäkt eller nåt, bara konstaterade att den är försvunnen.

Om den inte kommer tillbaka, kan jag kräva att de betalar en ny då? Den går inte på nån försäkring då den är köpt privat, den från sjukhuset får vi inte ta med till skolan.

• Svar på tråden Kräva att skolan betalar?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (.) skrev 2018-01-10 20:31:07 följande:

Nä det är inte allmänt folkvett att be om ursäkt för att någon snor något som du förvarar i skolan i olåst utrymme.

Du har ett ägaransvar.

JAG förvarar? Det var HON som förvarade den. Det var inte min idé att hon skulle ha en egen där. Hon borde ha låst in den när hon gick på semester.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (oximom) skrev 2018-01-10 20:32:07 följande:

Varför köpte ni en så dyr att ha i skolan? Det vet man ju att grejer försvinner i skolan, då köper man väl något som är billigare?

För att den måste vara tillräckligt känslig, vi har provat billigare och de har inte reagerat på hennes små händer.
  • Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 20:32:35 följande:
    JAG förvarar? Det var HON som förvarade den. Det var inte min idé att hon skulle ha en egen där. Hon borde ha låst in den när hon gick på semester.
    Det var din ide att förvara den i skolan för DIN dotters räkning.
    Då DU äger den är det DU som ska se till att den är inlåst.
    Du verkar vara en av alla de där otroligt lättkränkta människorna som vägrar ta ansvar över något utan skyller allt på andra och kräver allt och lite till av andra.
  • Anonym (.)

säger som någon annan att TS bör stämma den otroligt slarviga läraren som  inte tar ansvar för alla andras pinaler.
    Passa på att stämma skolan också som inte har låsbara säkerhetsskåp till alla elever.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.) skrev 2018-01-10 20:39:50 följande:

Det var din ide att förvara den i skolan för DIN dotters räkning.

Då DU äger den är det DU som ska se till att den är inlåst.

Du verkar vara en av alla de där otroligt lättkränkta människorna som vägrar ta ansvar över något utan skyller allt på andra och kräver allt och lite till av andra.

Nej det var inte min idé och läraren hade lovat att hon skulle hålla koll på den. Det är inte mitt ansvar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 20:50:19 följande:
    Nej det var inte min idé och läraren hade lovat att hon skulle hålla koll på den. Det är inte mitt ansvar.
    Men det är dags att växa upp. Att hon kläckte iden friar inte dig från DITT ansvar.
    Herregud så enkelt livet är när man kan skylla allt på andra.
    Det var hon som sa det. Mamma, mamma, visst är hon dum och har fel? Sånt man förväntar sig att barnungar på 4-5 år säger. Av vuxna förvänta man sig att de ha en höge mognad än så. Faktiskt betydligt mognare. ÄR de vuxna föräldrar borde det vara ett krav att de är förmögna att ta  ansvar för sitt eget agerande.
  • Panduro

Men vad sysslar ni med? Klart det är lärarens ansvar? Resonerar ni likadant om ni lånat ut något till en kompis och denne slarvar bort det ni lånat ut? "Äsch ansvarslösa jag får skylla mig själv".

Ts, prata med läraren hur ni ska lösa det om mätaren inte kommer fram.

• Anonym (S)

Alltså vad är det för jävla spån som svarar här? Är ni dumma på riktigt? Klart man har ett eget ansvar när man lånar något av en annan. Jävla nötter.

• Anonym (S)
    Anonym (.) skrev 2018-01-10 21:35:56 följande:

Men det är dags att växa upp. Att hon kläckte iden friar inte dig från DITT ansvar.

Herregud så enkelt livet är när man kan skylla allt på andra.

Det var hon som sa det. Mamma, mamma, visst är hon dum och har fel? Sånt man förväntar sig att barnungar på 4-5 år säger. Av vuxna förvänta man sig att de ha en höge mognad än så. Faktiskt betydligt mognare. ÄR de vuxna föräldrar borde det vara ett krav att de är förmögna att ta  ansvar för sitt eget agerande.

Jesus.. Man blir ju mållös.
  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2018-01-10 21:53:51 följande:
    Alltså vad är det för jävla spån som svarar här? Är ni dumma på riktigt? Klart man har ett eget ansvar när man lånar något av en annan. Jävla nötter.
    Ta reda på vilket ansvar skolan har för barns diverse pinaler innan du svarar och verkligen framstår som du sa det ett nöt och dum på riktigt. .
    Anonym (S) skrev 2018-01-10 21:55:18 följande:
    Jesus.. Man blir ju mållös.
    Jag är inte förvånad och det tror jag ingen annan heller blev.

Svar på tråden Kräva att skolan betalar?