• Anonym (.)

Kräva att skolan betalar?

Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 19:38:05 följande:
    Hon hade redan gått hem när jag kom dit idag, men igår sa hon bara det, att den försvunnit under lovet och att de ska leta efter den, men ingen ursäkt eller nånting.
    Vad ska läraren be om ursäkt för? Den som ska be om ursäkt är den som snott den.

• Anonym (.)

Nä det är inte allmänt folkvett att be om ursäkt för att någon snor något som du förvarar i skolan i olåst utrymme.
    Du har ett ägaransvar.

• Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 20:32:35 följande:
    JAG förvarar? Det var HON som förvarade den. Det var inte min idé att hon skulle ha en egen där. Hon borde ha låst in den när hon gick på semester.
    Det var din ide att förvara den i skolan för DIN dotters räkning.
    Då DU äger den är det DU som ska se till att den är inlåst.
    Du verkar vara en av alla de där otroligt lättkränkta människorna som vägrar ta ansvar över något utan skyller allt på andra och kräver allt och lite till av andra.
  • Anonym (.)

säger som någon annan att TS bör stämma den otroligt slarviga läraren som  inte tar ansvar för alla andras pinaler.
    Passa på att stämma skolan också som inte har låsbara säkerhetsskåp till alla elever.

• Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 20:50:19 följande:
    Nej det var inte min idé och läraren hade lovat att hon skulle hålla koll på den. Det är inte mitt ansvar.
    Men det är dags att växa upp. Att hon kläckte iden friar inte dig från DITT ansvar.
    Herregud så enkelt livet är när man kan skylla allt på andra.
    Det var hon som sa det. Mamma, mamma, visst är hon dum och har fel? Sånt man förväntar sig att barnungar på 4-5 år säger. Av vuxna förvänta man sig att de ha en höge mognad än så. Faktiskt betydligt mognare. ÄR de vuxna föräldrar borde det vara ett krav att de är förmögna att ta  ansvar för sitt eget agerande.
  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2018-01-10 21:53:51 följande:
    Alltså vad är det för jävla spån som svarar här? Är ni dumma på riktigt? Klart man har ett eget ansvar när man lånar något av en annan. Jävla nötter.
    Ta reda på vilket ansvar skolan har för barns diverse pinaler innan du svarar och verkligen framstår som du sa det ett nöt och dum på riktigt. .
    Anonym (S) skrev 2018-01-10 21:55:18 följande:
    Jesus.. Man blir ju mållös.
    Jag är inte förvånad och det tror jag ingen annan heller blev.

• Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2018-01-10 22:23:26 följande:
    Och du lille vän. Jag är själv lärare. Och tillräcklig intelligent för att förstå att LÅNAR jag någonting så är det MITT ansvar att förvara det så att jag kan lämna tillbaka det i samma skick. Känns det ologiskt för dig? I så fall hoppas jag att ingen i din närhet får för sig att låna ut någonting till dig.
    Sök annat yrke. Med ett så tarvligt och misslyckat försök till maktspråk och tendenser till översitteri passar du bättre som brevbärare. Förutom att du tydligen inte känner till de regler och lagar som gäller i skolan gällande barns tillhörigheter. Konstigt att du lyckats missa de diskussionerna. Men nåja, de har bara hållt på i några år.
  • Anonym (.)
    b96karan skrev 2018-01-10 22:45:20 följande:
    Självklart är det läraren och skolan som har ansvar för den apparatur de krävt att de ska få ha i skolan rörande din dotters hälsa och som du fått köpa in. Om inte läraren i fråga får till ett bättre samtal med dig de närmaste dagarna skulle jag ta kontakt med rektorn på skolan och fråga honom/henne hur de tänkt åtgärda detta, samt samtidigt ge dem information om var de kan köpa in en likadan ny.
    Inte alls. Du kan tycke hur mycket som helst men det är bara åsikter och inget som någon kommer att rätta sig efter. Däremot finns det lagar och regler som skolan rättar sig efter.
    OM skolorna skulle tvingas ersätta allt som tappas bort skulle skatten tredubblas. Det är inte precis en unge som tappar bort en apparat om året. Hur många borttappade och trasiga mobiler skulle vi skattebetalare tvingas ersätta varje år tror du? Nu snackar vi enorma summor. Men vad vet jag, du kanske tycker det är sexigt med skatt.

lawline.se/answers/2024
Svar på tråden Kräva att skolan betalar?