Jag är apotekare, fråga vad ni vill
Jag jobbar som apotekare på apotek, fråga vad ni vill :)
Inte alls. Men apotekspersonalen borde ha reagerat när kvinnan inte någonsin kom in själv för att hämta medicinern.
Varför är alla apotekare så otroligt långsamma bakom kassan har jag och många andra undrat över länge??
Varför är alla apotekare så otroligt långsamma bakom kassan har jag och många andra undrat över länge??
Jag undrar varför ni ALLTID ska envisas att ge en annan medicin än receptet säger. Det är helt okej att ni säger tex att det blir billigare, EN gång. Men jag vet inte hur många gånger jag har fått stå och tjafsa med apotekspersonal om jag inte har gått med på att byta ut. Sist så skulle jag ha smärtstillande. Oooj vad mycket dyrare mitt recept var mot ersättningen! Och det skulle visst ge samma effekt! I själva verket så kostade receptet 20kr mer. Till slut efter diverse munhuggning så frågade jag personalen: Ger ersättningen till mitt recept exakt(!) samma smärtlindring så visst då kan jag ta det. Då tvekade hon och gav sig, jag fick ut mitt recept. Även en släkting (som är jättesjuk) har fått tjafsa, och då hade läkaren skrivit att "Denna medicin får EJ bytas ut!" Vad händer? Jo apotekspersonalen börjar tjafsa. Varför gör ni så, trots att man klart och tydligt inte(!) vill byta ut!?
Nu är Thailand ett av dom länder som brukar funka utmärkt att åka till som gravid. Har pratat med 2 barnmorskor, vaccinations personal samt andra om resan och ingen har get rådet att avboka.
Vad härligt med en resa. Då man som gravid kan få pigmentsförändringar av starkt solljus, skulle jag rekommendera ett solskydd med faktor 30 eller högre, och smörja ett par gånger per dag. Eventuella pigmentsförändringar är dock något som försvinner en tid efter förlossningen.
Vad gäller myggmedel är MyggA okej att använda som gravid.
Jag skulle även vilka slå ett slag för ett par stödstrumpor om du ska flyga såpass långt som till Thailand, så kan du minska risken för svullna ben.
1 vilken ögonkräm skulle du rekommendera?
2 Mjäll eksem finns det någon bra salva för det?
3 Mjällschampo
4 är coldzyme bra?