Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Jag är apotekare, fråga vad ni vill

Anonym (Varför) skrev 2017-12-29 08:29:33 följande:

Jag läste häromdagen om en kvinna som fick mediciner som gjorde henne dement. Varför reagerade inte ni på apoteket?

Men vilken befängd fråga. Tror du att apotekspersonalen har tillgång till kundernas patientjournaler? Och varför tycker du att en apotekare här i tråden ska kunna ställas till svars för just detta enskilda fall? Dessutom blir man inte dement av läkemedel, men de kan ha demensliknande biverkningar.
  • Anonym (K)
    Anonym (Varför) skrev 2017-12-29 08:58:54 följande:

Inte alls. Men apotekspersonalen borde ha reagerat när kvinnan inte någonsin kom in själv för att hämta medicinern.

Det är inte alls konstigt att hon inte hämtade medicinen själv. Inom äldreomsorgen är det ofta personal (tex sjuksköterska) som hämtar ut läkemedel, alternativt beställer dem direkt via Apodos. Även många anhöriga med fullmakt som hämtar ut. Så det är ingen orsak till att larmklockan ska ringa hos apotekspersonalen.
  • Anonym (K)
    Anonym (Varför) skrev 2017-12-29 09:00:06 följande:

Btw så fick kvinnan diagnosen dement men det är kanske inte tillräckligt för att du ska erkänna det.

Jag har läst en äldre artikel som kanske inte är samma som du har läst, men vad hände när hon slutade ta medicinen?
  • Anonym (K)
    Anonym (håkan) skrev 2017-12-29 10:00:34 följande:

Varför är alla apotekare så otroligt långsamma bakom kassan har jag och många andra undrat över länge??

Läs tidigare svar, de är mycket utförliga och borde ge en förståelse för apotekarnas profession. Du är inte på snabbköpet och köper ett paket mjölk liksom.
  • Anonym (K)

TS bry dig inte om Anonym (....) som bara är ute efter att provocera. Hon gör likadant i varenda tråd hon väljer att sabotera. Jag tycker att du verkar ha bra koll på ditt område!

• Anonym (K)
    Anonym (....) skrev 2017-12-30 20:29:53 följande:

Diclofenac är antiinflammatorisk med inte smärtlindrande

Lägg av. Du har fel.
  • Anonym (K)
    Anonym (....) skrev 2017-12-30 20:37:10 följande:

Nej, Det är i första hand antiinflammatorisk och inte smärtlindrande.

Effekten är ju ändå smärtlindrande, oavsett.
Svar på tråden Jag är apotekare, fråga vad ni vill