BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Har BF i slutet av augusti men får kanske vara med ändå ????
Fick pluss på stickan igår. Vart sjukt trött en veckas tid och är såå trött nu med. Hade bara kunnat sova typ.
Hej! Såå roligt med en sån här tråd :) jag är gärna med. Har bf 12/9. Ringde idag för inskrivning på mvc. Mitt första barn så är väldigt nervös!
Grattis till alla er andra! :)
Jag måste bara ställa en fråga. Allt detta är så nytt för mig då det är första graviditeten.
Idag ringde jag barnmorskan och fick tid 12/2 då är jag i vecka 10. Det är alltså samtal inskrivning osv. Vad exakt är det man gör då? Hon sa aldrig något om kub eller så på telefonen.
Jag skulle vilja göra det dels för att lugna nerverna lite men allra mest pga det tidiga ultraljudet :)
Är det meningen att man vid första samtalet med barnmorskan själv ska fråga och be om Kub? Eller ska jag ringa redan imorgon och berätta att jag gärna vill göra det? Är i vecka 6 nu
Kul att hitta denna tråden ????
Jag blir 30 i år och väntar mitt tredje barn ????
Jag måste bara ställa en fråga. Allt detta är så nytt för mig då det är första graviditeten.
Idag ringde jag barnmorskan och fick tid 12/2 då är jag i vecka 10. Det är alltså samtal inskrivning osv. Vad exakt är det man gör då? Hon sa aldrig något om kub eller så på telefonen.
Jag skulle vilja göra det dels för att lugna nerverna lite men allra mest pga det tidiga ultraljudet :)
Är det meningen att man vid första samtalet med barnmorskan själv ska fråga och be om Kub? Eller ska jag ringa redan imorgon och berätta att jag gärna vill göra det? Är i vecka 6 nu
Skulle säga att det är inskrivning som gäller då och att kub kanske inte är något som erbjuds i det landstinget som du tillhör. I flera landsting så är KUB endast berättigat för dem över 35 år gamla. Man får då eventuellt söka sig privat för att göra kub eller tidiga ultraljud.
Om jag var du skulle jag ringa och fråga hur det går till just där du bor och om det finns möjlighet att göra det. Hoppas du fick lite frågetecken besvarade. Fråga gärna mer om det är något du undrar.
Har BF i slutet av augusti men får kanske vara med ändå ????
Vilken härlig tråd! :) Är gärna med här!
Jag är en 30-årig mamma till en kille på snart 3 år & vi plussade dagen innan nyår (när mensen var 3 dagar sen). Enligt mina beräkningar kommer bebis nr 2 den 2/9, men ska på inskrivningssamtal i slutet av januari så då får vi veta mer exakt. :)
Symtom jag känner hittills: (Vecka 7, 6+0)
Sover lite sämre & drömmer mycket drömmar, är allmänt tröttare & vilar därför på helgerna när sonen vilar, lite gasig/svullen mage, molande mensvärk som kommer & går, behöver kissa oftare, är lite lätt förstoppad & har börjat då ömma bröst. Detta är väldigt likt förra graviditeten men inte min yrsel som jag hade under förra veckan & som kommer lite då och då även nu. Med vår son mådde jag även illa under V.7-9, vilket jag hoppas på att slippa (känner inget ännu). Men vi får väl se. :) Sen hade jag ont i ländryggen för 2 veckor sedan men det har släppt nu, osäker på om det hörde till graviditeten eller inte.
Fler som har mycket flytningar? Som liksom rinner till? Känns väldigt nervöst då man tror hela tiden att det är blod som rinner